مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است


عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز

در این بخش از دکتر آتمینانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، ما عواقب پرخوری گوشت قرمز را بررسی می کنیم تا بتوانید تا انتها با ما باشید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید (هر دو) صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی (گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ و غیره) و پرخوری در منابع پروتئین حیوانی منجر به دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش خروجی ادرار می شود. در این مورد ، ممکن است انسان در معرض آثار کمبود کلسیم قرار گیرد.
توجه به این نکته ضروری است که پروتئین خورده شده عمدتا به صورت اوره از طریق کلیه ها (ادرار) دفع می شود. اوره یک ماده زائد و سم است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره در بدن را افزایش دهد.

امروزه ، وقتی صحبت از تغذیه می شود ، بر “تناسب” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی تأکید می شود. این بدان معناست که رژیم غذایی باید متعادل باشد. برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای مردم. رژیم متعادل روزانه نیز مهم است و توصیه می شود که بیش از حد غذا نخورید. تنوع الگوهای غذایی یکی از عواملی است که باعث افزایش مصرف غذا و متابولیسم در بدن می شود. همچنین باعث می شود غذای خورده شده برای مردم خوشمزه تر و قابل قبول تر شود.

مصرف زیاد گوشت قرمز متخصص تغذیه اصفهان ممنوع است


بیشتر بدانید : بهترین منابع غذایی برای ویتامین C (C)


در این زمینه باید توجه داشت که در برخی وعده های غذایی می توانیم غذاهای دیگر را جایگزین گوشت قرمز کنیم. این مواد حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند. آنها همچنین معایب گوشت قرمز را ندارند ، به عنوان مثال خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، ماست و پنیر خامه ای) غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا ، که یکی از بهترین مواد برای کاهش چربی های خون ناخواسته است. علاوه بر این ، آنها سرشار از فیبر هستند یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته ، اگر حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل خورده شوند ، می توانند تقریباً به اندازه گوشت حاوی پروتئین باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 در حبوبات در گوشت وجود ندارد.

نتیجه گیری این است که با توجه به چربی اشباع و ترکیبات ذکر شده در این مقاله ، گوشت قرمز نباید به مقدار زیاد مصرف شود ، حتی اگر گوشت دارای ارزش غذایی ارزشمندی باشد.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر. رضا آتیمانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و همچنین میزان و نوع غذا ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر اینجا را کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

7 مکمل غذایی و ویتامین های ضروری برای پوکی استخوان

مکمل غذایی برای درمان پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی