چرا عرق می کنیم ، چه چیزی طبیعی است و هایپرهیدروز چیست؟


از یک سو ، همه ما می دانیم چه زمانی آن را احساس می کنیم. عرق (که عرق نیز نامیده می شود) احساس مرطوب بودن پوست ما در زمانی است که بیرون گرم است ، یا زمانی که سخت کار می کنیم. همه ما بارها این را احساس کرده ایم.

از طرف دیگر ، چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است هنوز در مورد تعریق نمی دانید. آیا می دانستید که همه 2 میلیون و 4 میلیون غده عرق دارند؟ آیا می دانید چرا انتظار برای مصاحبه شغلی دستان شما را باهوش می کند؟ آیا می دانید وقتی از آن بی خبر هستید ، بدن شما فقط کمی عرق می کند؟

در این مقاله ، برخی از علل متعدد تعریق ، از گرگرفتگی تا عاشق شدن را می آموزیم. شما همچنین به عنوان هایپرهیدروز – تعریق زیاد – با نکات بهداشتی برای درمان آن شناخته می شوید. بنابراین ، مکانی را در یک منطقه خنک و دارای تهویه مناسب پیدا کنید و در مورد علل بخار عرق بیشتر بخوانید.

داغ

احتمالاً شایع ترین علت تعریق گرما است. هر زمان که دماسنج بالا می رود ، می دانید که با درجه حرارت عظیمی روبرو خواهید شد ، و اولین خط محافظ شما در برابر گرما ، عرق است. تمام هدف تعریق این است که بدن داغ خون ما را از گرمای بیش از حد جلوگیری کند. اصطلاح علمی این مورد “تنظیم حرارتی” است.

کلید قدرت خنک کننده عرق تبخیر است. تبخیر زمانی اتفاق می افتد که یک گاز مایع تشکیل شود. در این حالت ، عرق از پوست شما به هوای اطراف شما تبخیر می شود. تعریق نیاز به مقداری گرما از بدن شما دارد تا از مایع به گاز تبدیل شود. این انتقال داغ نامیده می شود. و اساساً به همین دلیل است که هنگام عرق کردن عرق می کنید – عرق وقتی بخار می شود مقداری از دمای بدن شما را خاموش می کند.

هنگامی که هوای اطراف ما مرطوب است ، به همان اندازه عرق نمی کند. در روزهای مرطوب ، هوا از قبل پر از رطوبت است. این بدان معناست که خروج عرق از پوست دشوارتر است. و به همین دلیل است که هوای مرطوب بیشتر باعث گرم شدن ما می شود ، حتی اگر دمای کلی نسبت به هوای خشک سردتر باشد.

در شرایط عادی ، شما می توانید حداکثر 1.5 لیتر در ساعت – کمتر از شش فنجان عرق کنید. اما در مکانهای بسیار گرم و مرطوب مانند جنگلها ، این تغییر می کند. شما می توانید به اندازه یک لیتر در ساعت – حدود یک گالن – عرق کنید ، در چنین حالتی می توانید بعد از چند هفته سازگار شوید!

باید کاملاً واضح باشد که نوشیدن آب برای سلامتی شما هنگام عرق کردن شدید بسیار مهم است. آب نه تنها برای انواع دیگر نیاز دارید ، بلکه کمبود عرق در صورت نیاز می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. برای از دست دادن حدود 2 درصد مایعات بدن خود ، فقط باید علامت خستگی را تنظیم کنید.