چگونه در زمان گیر افتادن در یک فانک بهتر از خود مراقبت کنیم


وقتی سلامت عاطفی ما از بین می رود ، احساس غرق شدن می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک باشند. شاید ضربان قلب شما شروع شود ، قفسه سینه شما سفت شود ، یا احساس عصبانیت یا ناامیدی کنید. در حالی که این احساسات ایده آل نیستند ، شما تنها نیستید – اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا دریافتند 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر احساس غرق شدن می کنند و بیش از 80 درصد علائم استرس مداوم دارند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از کمک کوچکی استفاده کنیم! بنابراین ، اگر در فکر این هستید که چگونه اضطراب را کاهش دهید یا در مواقع ناراحتی چه کار کنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

نکات قابل توجهی در مورد نحوه مراقبت از خود بدون توجه به آنچه که تجربه می کنید وجود دارد.

نکاتی سریع که می تواند سلامت روانی را برای هر چیزی که احساس می کنید بهبود بخشد

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را تجربه کرده ایم که فقط ما را از پا در می آورد (و اگر سرتان را تکان می دهید ، لطفاً اسرار خود را به ما بگویید). در حالی که ما می توانیم اقدامات پیشگیرانه ای را برای حفظ سلامت روان خود انجام دهیم (به یاد داشته باشید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذیشروع یک تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از شرایط استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما استراتژی های مقابله ای و نکات کاربردی را به شما ارائه می دهیم که می توانید هر زمان که نیاز به پشتیبانی دارید آنها را اجرا کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا کمی کمتر از خود متعادل خود هستید ، این نکات بهداشت روانی سریع را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به تنظیم سیستم عصبی شما کمک کنند تا احساس آرامش به شما دست دهد.

در صورت احساس اضطراب چه باید کرد

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به نفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، راحت بنشینید و یک دست خود را روی سینه و یک دست را روی شکم خود قرار دهید. از طریق بینی نفس بکشید و 1-2-3-4 را بشمارید ، مکث کنید و سپس به آرامی با همان سرعت بازدم کنید. تکرار!

استنشاق عمیق اسانس اسطوخودوس را انجام دهید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک آماده کنید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره روی مچ دست خود بگذارید و یک نفس عمیق بکشید تا خودتان را زمین گیر کرده و ذهن خود را متمرکز کنید.

پیاده روی بی وقفه داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون حواس پرتی قدم بزنید. با حرکت دادن بدن خود ، می توانید افکار مضطرب را با تغییر ذهن خود از حالت دعوا یا فرار به استراحت و هضم از بین ببرید.

مدیتیشن کنید

اگر احساس خستگی می کنید و در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن سریع پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این پنج دقیقه را امتحان کنید همین الان مدیتیشن آرام داشته باشید توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

اگر احساس کردید گیر کرده اید چه باید بکنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

آیا در فکر این هستید که وقتی غرق شده اید و در الگوی فکری منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. ممکن است طرز فکر خود را تغییر دهید ، غذاهای سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا جنبه ای آگاهانه را در برنامه صبحگاهی خود وارد کنید. تغییرات کوچک در طول زمان به تغییرات بزرگ می افزایند!

برای طرز فکر مثبت با ذهنیت منفی خداحافظی کنید

تغییر دیدگاه می تواند بر سلامت روانی شما تأثیر مستقیم بگذارد. وقتی افکار منفی شما از شما بهتر می شوند ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و تغییر ذهنیت خود را مشاهده کنید.

به هم گره خورده: 3 هک متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

دیگر از فکر کردن و تردید در مورد خود دست بردارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه-اگر” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن است که بر احساسات خود تسلط پیدا کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. می خواهید چه اتفاقی بیفتد سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت به حقیقت می پیوندد. شما فقط ذهن خود را دوباره وصل کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از این الگوهای فکری منفی “خارج شوید”.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ در این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به پرورش انگیزه و تشویق به عمل کمک کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

اگر در بن بست هستید ، یک سرگرمی جدید برای خود ایجاد کنید تا علاقه خود را برانگیزد. به یاد داشته باشید: یک آموزش یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه باید بکنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (همچنین در کمترین) می تواند منجر به خستگی و بی حالی شود. جدا از انرژی شما ، این می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد. اولین کاری که صبح می کنید ، یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در تمام طول روز همراه خود داشته باشید. اگر احساس خستگی می کنید ، یک جرعه بنوشید!

یک میان وعده پر انرژی بخورید

یک میان وعده انرژی زا و پر از مواد مغذی برای رفع استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های غنی بخورید مواد مغذی تقویت کننده انرژی مانند روی ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین های گروه B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و بهبود ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد ممکن است روحیه را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد. ایستادن در سرمای سرد همیشه اینطور نیست اکثرا خوشایند ، ما نمی توانیم انکار کنیم که بعد از آن احساس سرزندگی می کنیم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه در حال پیاده روی و چه در حال انجام یک تمرین سبک باشید ، ورزش با شدت کم می تواند سطح انرژی شما را افزایش داده ، استرس را کاهش داده و حتی شما را مولدتر کند.

به هم گره خورده: 10 کاری که باید انجام دهید وقتی مدام خسته هستید

وقتی غمگین هستید چه کار کنید

احساسات خود را یادداشت کنید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم این را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط آنچه را که به ذهن شما می رسد بنویسید و این احساسات را کنار بگذارید!

بلند فریاد بزن

گاهی اوقات یک فریاد خوب کاتارتیک تنها چیزی است که شما احساس غرق شدن یا ناراحتی می کنید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد دریافت که گریه باعث آزاد شدن اکسی توسین شیمیایی و مواد افیونی بدن می شود که بیشتر با نام اندورفین شناخته می شود. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

اتاق ها یا مناطق تمیز

آیا نظافت و سلامت روانی را می دانستید؟ به هم گره خورده؟ یک فضای تمیز می تواند به کاهش احساس ترس و ناراحتی کمک کند و در عین حال به عنوان راهی مiveثر برای پاکسازی ذهن شما عمل می کند.

یک مجله قدردانی شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. یک لیست قدردانی شروع کنید و به طور مداوم به آن اضافه کنید. وقتی احساس ناراحتی ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دوباره مجله خود را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

وقتی ناامید یا عصبانی هستید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیق که قبلاً ذکر کردیم؟ به اینجا برگرد. وقتی ناامید یا عصبانی هستید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس ناامنی می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش فروکش کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام این انرژی آتشین را به تپش قلب منتقل کنید آموزش HIIT! شما احساسات منفی را با آن هورمونهای احساس خوب که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند عوض می کنید.

فعالیت مورد علاقه یا تکنیک تسکین استرس را تمرین کنید

شاید تنفس عمیق باشد ، الف جریان یوگا، یا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی هستند که آماده و مایل به کمک هستند.

عمل تصادفی مهربانی

خوشحال کردن کسی شما را نیز خوشحال می کند (و کمتر تنها). این برنامه رایگان ، آسان و برای روح مفید است.

لغو اشتراک در رسانه های اجتماعی

گاهی اوقات رسانه های اجتماعی آنقدرها هم اجتماعی نیستند. گاهی اوقات وقتی احساس تنهایی می کنید ، حتی می توانید احساس انزوا بیشتری کنید. از رسانه اجتماعی سم زدایی کنید و در لحظه حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در کافی شاپ بنشینید و ارتباطات واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار را در آغوش بگیرید

شاید سگی را به فرزندی قبول کنید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شوید ، یا با حیوان خانگی خزدار دوستان خود معاشرت کنید! حیوانات خانگی نه تنها عشق بی قید و شرط را به ما تحمیل کرده اند ، بلکه به ما نیز عشق وارد کرده اند نشان داده شده برای تقویت روحیه ، کاهش استرس و احساس تنهایی کمتر.

یک دوره آموزشی جدید بگذرانید

اگر می توانید ، آن را در کلاس تمرین یا در یک گروه تناسب اندام عرق کنید تا با افراد جدید و همفکر خود ملاقات کنید!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با راهنمایی و مشاوره متخصصان ، تمرینات مربیان برتر و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خود هستید. ثبت نام کنید FitOn PRO و به دستور العمل های مورد تایید متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام و سایت فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روان در حال حاضر

اجازه ندهید احساسات بر زندگی شما حاکم شود! این لیست را مفید نگه دارید و دفعه بعد که به کمی کمک نیاز دارید ، نکات کاربردی ما را بررسی کنید. اما به یاد داشته باشید ، این مهارت های مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، با یک ارائه دهنده خدمات درمانی مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله م effectiveثر عمل می کنند ، همه متفاوت هستند. در نهایت ، سلامتی و شادی شما اولویت اصلی ما است!

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات ورزشی برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن زمینی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!