آشنایی با گیربکس کرانویل یا شافت بغل SEW


ما در این مطلب قصد داریم دربارۀ چیستی گیربکس کرانویل SEW صحبت کنيم و اطلاعاتی را در خصوص این دستگاه و کاربرد آن با شما در میان بگذاریم. در همین ابتدا لازم است به این مطلب اشاره کنیم که امروزه گیربکس‌ها در اغلب صنایع و خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکتۀ مهمی که دربارۀ گیربکس‌ها لازم است به آن اشاره شود، این است که بدون وجود گیربکس‌ها، شاید هیچ یک از موفقیت‌هایی که در حال حاضر بشر به آن دست یافته‌است امکان‌پذیر نمی‌شد.

گیربکس کرانویل یا گیربکس شافت بغل SEW یکی از انواع گیربکس‌های صنعتی به‌شمار می‌آید که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و به همین دلیل موارد استفاده از آن بی‌شمار است. ما در این مطلب به معرفی گیربکس کرانویل یا شافت بغل مي‌پردازيم و دربارۀ کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\آشنایی با گیربکس کرانویل یا شافت بغل SEW_files\images_1672137366.jpg

دربارۀ شرکت SEW آلمان

پیش از آن‌که به معرفی گیربکس کرانویل SEW بپردازیم، لازم است بدانید که این محصول در حوزه صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به شرکت‌های تولید سیمان، نیروگاه‌های برق، پتروشیمی، فولاد و … اشاره کرد. شرکت SEW آلمان در حال حاضر یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه به‌شمار می‌آید که از سال ۱۹۳۱ تاکنون اقدام به تولید انواع گیربکس صنعتی، موتور گیربکس اس ای دبلیو، گیربکس شافت بغل SEW یا گیربکس کرانویل، گیربکس کرانویل پینیون، گیربکس‌های افزاینده، کاهنده و… کرده‌ که از کیفیت بالایی برخوردار است و با استانداردهای روز دنیا نیز مطابقت دارد.

نکتۀ دیگری که دربارۀ گروه صنعتی SEW EURODRIVE آلمانی باید به آن اشاره کرد، این است که در طی این ۸۰ سال، فعالیت خود را بر پایۀ شعار «جهانی فکر کن، محلی عمل کن» بنیان نهاده و با توجه به کارخانه‌جات و نمایندگی‌هایی که در ۴۸ کشور دنیا دارد، توانسته است این محصول را به بیشتر کشورهای دنیا عرضه كند. مضاف بر این‌که متخصصان و کارشناسان مجربی در شعبات مختلف این شرکت مشغول به کارند. به‌عنوان مثال، شرکت ایران SEW نمایندگی فروش گیربکس‌های SEW آلمان در ایران به‌شمار می‌آید.

همچنین گروه صنعتی گیربکس SEW با شناسایی نیاز مشتریان در سراسر جهان، توانسته است تمامی قطعات گیربکس‌ها را در یازده کارخانۀ خود که در کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، چین، برزیل، فنلاند و بلاروس راه‌اندازی کرده‌است تولید كند، به طوری که این قطعات پس از تولید در ۷۷ کارخانۀ دیگر که در سراسر جهان وجود دارد، اسمبل و آماده‌ می‌شوند.

گیربکس کرانویل SEW چیست؟

گیربکس‌ کرانویل یا گیربکس شافت بغل SEW به نام‌های دیگری از قبیل گیربکس ۹۰ درجه، گیربکس هالو شافت، گیربکس بول هلیکال و همچنین گیربکس هلیکال دنده اریب در صنایع مختلف شناخته می‌شود که ازجمله گیربکس‌های پرقدرت‌ موجود در بازارهای جهانی به‌شمار می‌آید.

ویژگی گیربکس‌های کرانویل نسبت به سایر گیربکس‌ها این است که گشتاور بسیار بیشتری را انتقال می‌دهند و از آن جهت این مدل از گیربکس‌ها به گیربکس ۹۰ درجه معروف‌اند که می‌تواند انتقال قدرت را در زاویۀ ۹۰ درجه و با استفاده از تعدادی چرخ‌دنده مارپیچ و ۲ چرخ‌دندۀ مخروطی انجام دهد. به‌عنوان مثال، از گیربکس کرانویل SEW مدل ۹۰ درجه می‌توان در صنایع مختلفی مانند مس، فولاد، صنایع کاشی، سرامیک، صنایع سیمان، بسته‌بندی، تولید روی، سرب، دستگاه‌های خطوط شست‌وشو، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، حوضچه‌های ته‌نشینی، صنایع آب و فاضلاب و همچنین صنایع دریایی، نورد، رولینگ، نوار نقاله، سنگ‌شکن معادن، جرثقیل، کوره، رستوران‌های گردان و شهربازی‌ها و … استفاده کرد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\آشنایی با گیربکس کرانویل یا شافت بغل SEW_files\images_1672136940.jpg

درمورد گیربکس شافت بغلSEW باید گفت از آن جهت که انتقال قدرت ۹۰ درجه‌ای در آن به کمک تعدادی چرخ‌دندۀ مارپیچ و ۲ چرخ‌دندۀ مخروطی انجام می‌شود، به گیربکس بول هلیکال نیز شهرت دارد.

گفتني است كه انواع گیربکس‌ کرانویلSEW در دو مدل مختلف با محفظۀ چدنی و محفظۀ آلومینیومی ساخته ‌شده‌است و دارای مدل‌های پایه‌دار، فلنج‌دار و نیم فلنج است. این گیربکس از کارکردی نرم، بی‌صدا و بدون ضربه برخوردار است و کاربر به‌راحتی از آن استفاده خواهد کرد.

  • ویژگی‌های گیربکس‌ کرانویلSEW

با توجه به آنچه درمورد گیربکس کرانویل یا گیربکس شافت بغلSEW اشاره کردیم، ویژگی‌های این محصول را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. مصرف انرژی بهینه؛
  2. بازدهی بسیار بالا؛
  3. خروجی ۹۰ درجه؛
  4. سازگار با موتورهای آسنکرون AC؛
  5. برخورداری ثبات و استحکام بالا؛
  6. دارای وزن سبک؛
  7. کارکرد نرم و بی‌صدا؛
  8. تولید کمترین میزان اصطکاک؛
  9. امکان استفاده از آن توانایی در شرایط دمایی مختلف؛
  10. سازگاری با دماهای کاری بالا؛

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم، سبب شده‌است تا گیربکس‌ کرانویل SEW به یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین گیربکس‌ها تبدیل شود و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

  • هنگام خرید موتور گیربکس اس ای دبلیو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چنانچه برای فعالیت صنعتی خود نیاز به خرید و استفاده از گیربکس‌های کرانویل شافت از بغل دارید، لازم است به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه كنيد:

  1. بازدۀ گیربکس؛
  2. توجه به کیفیت قطعاتی که در ساخت این محصول به‌کار رفته‌است؛
  3. توجه به کیفیت مونتاژ نهایی؛
  4. برخورداری از میزان قدرت موردنیاز؛
  5. توجه به نسبت تبدیل؛
  6. نسبت کرانویل به پینیون؛
  7. ضریب کار؛
  8. توجه به نیاز یا عدم نیاز به حرکت دورانی؛
  9. بهره‌مندی از حداکثر توان خروجی؛
  10. نحوۀ نصب راحت؛
  11. محل قرارگیری؛
  12. اندازۀ گیربکس؛
  13. توجه به نوع گیربکس (یعنی این‌که شرینک دیسک، هالو شافت و یا شافت مونتینگ باشد)؛
  14. حداکثر گشتاور موردنیاز با توجه به صنعت کاری مربوطه؛

در حال حاضر گیربکس‌های بسیاری در بازار موجود است که در کنار هزینه‌های بالایی که در خصوص نگه‌داری و تعمیر ممکن است بر دوش کاربر بگذارد، از راه‌اندازی دشواری هم برخوردار است. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید گیربکس موردنظر، حتما به نکاتی که در بالا اشاره کردیم توجه کنيد و یا از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند راهنمایی دریافت نمایید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\آشنایی با گیربکس کرانویل یا شافت بغل SEW_files\images_1671977720.jpg

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی موتورگیربکس اس ای دبلیو، بخصوص گیربکس کرانویل SEW بپردازيم و دربارۀ عملکرد آن توضیحاتی ارائه کنیم. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای خرید انواع گیربکس بهتر است از طریق نمایندگی اقدام کنيد و مشاوره‌های موردنیاز را پیش از سفارش دریافت كنید. شرکت IRAN SEW، نمایندگی فروش گیربکس‌های SEW آلمان در ایران به‌شمار می‌آید که می‌تواند این دسته از محصولات را با کیفیت بالایی در اختیار مشتریان قرار دهد.

نوشته آشنایی با گیربکس کرانویل یا شافت بغل SEW اولین بار در dietition. پدیدار شد.