از دیو جپسن، مدیر DHW: ما از اهالی آیداهو حمایت می کنیم که تا حد امکان سالم و خودکفا باشند


وزارت بهداشت و بهزیستی متعهد به بهینه سازی سلامت و پیشگیری از بحران است. ما معتقدیم که همه آیداهوها باید تا حد امکان سالم و خودکفا باشند. ما آنقدر به آن اعتقاد داریم که سومین هدف در برنامه راهبردی ما است.

راه های مختلفی برای حمایت از سلامت و خودکفایی تا حد امکان وجود دارد، اما ما بر روی چهار هدف قرار گرفته ایم.

کاهش میزان خودکشی در آیداهو

  • برنامه پیشگیری از خودکشی در جوامع محلی برای حمایت از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که از آموزش ها و برنامه های موسسه خودکشی صفر استفاده می کنند، کار می کند. هدف این است که تا ژوئن 2024 چهار سایت آزمایشی در آیداهو داشته باشیم.
  • برنامه پیشگیری از خودکشی همچنین برای بهبود ظرفیت ایالتی، قبیله ای و محلی برای استفاده از داده ها برای شناسایی و رسیدگی به نابرابری های برابری و خطر در جمعیت های پرخطر خودکشی کار می کند.
  • این دپارتمان همچنین از طریق مشارکت و همکاری بین برنامه‌های جداگانه در بخش، گروه اقدام پیشگیری از خودکشی آیداهو، و خط ویژه پیشگیری از خودکشی و بحران آیداهو، از 988 مرکز زندگی خودکشی و بحران و بحران سلامت رفتاری در آیداهو حمایت و افزایش می‌دهد.

نابرابری‌های بهداشتی در جوامع آیداهو را با استراتژی‌هایی که بر شرایط زندگی، کار و بازی افراد متمرکز است، رسیدگی کنید.

  • این وزارتخانه تاکنون در دو جامعه پرخطر سرمایه گذاری کرده است — شهرستان المور – تعاونی سلامت جامعه غربی آیداهو (WICHC) و شهرستان بانوک – راه جنوب آیداهو متحد. هر دو جامعه اخیراً به‌روزرسانی فعالیت‌های خود را ارائه کردند. تیم Bannock County United Way در جنوب شرقی آیداهو جزئیات خدمات حمل و نقل جدید Ride United را به اشتراک گذاشت که در ماه فوریه 500 مایل سواری را برای مشتریان کلینیک رایگان Pocatello و مرکز بهبودی ارائه کرد. تیم Elmore County گزارش داد که کمیسیون شهرستان Elmore یک موقعیت جدید EMS سلامت جامعه (CHEMS) را تصویب کرد و آنها به زودی آماده استخدام و اجرای برنامه خواهند بود. زمینه سازی گسترده برای ایجاد ظرفیت و توسعه یک برنامه CHEMS مناسب برای شهرستان المور در یک سال و نیم گذشته ادامه داشته است.
  • این بخش در حال همکاری در بخش‌های مختلف است تا تعیین کند چگونه داده‌های Medicaid و احتمالاً داده‌های سایر بخش‌ها ممکن است برای بررسی تأثیر عوامل تعیین‌کننده اجتماعی سلامت بر مشتریانی که به آنها خدمات می‌دهیم، رمزگذاری جغرافیایی داشته باشند. در حالت ایده آل، این نتایج به پیشبرد کار پیشگیری و مداخله به روشی مؤثرتر کمک می کند. این گروه همچنین در مورد داده‌های بالقوه مبتنی بر مدرسه یا سایر داده‌هایی که شرکای ما دارند که مفید است بحث کردند.
  • قانونگذار آیداهو تغییر قانون را در جلسه 2023 تصویب کرد تا محدودیت فقر فدرال را به 175 درصد افزایش دهد، که به خانواده‌های کارگر بیشتری اجازه می‌دهد از مراقبت از کودکان و حفظ شغل خود استفاده کنند.
  • تحلیلگران داده در بخش بهداشت عمومی شاخص GHI را برای ارائه تجزیه و تحلیل عمیق از عوامل مؤثر بر سلامت جامعه توسعه داده اند. شاخص‌ها شامل معیارهای آسیب‌پذیری اجتماعی و عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت در سطح سرشماری هستند. شاخص GHI در ماه مه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

با ایجاد یک چارچوب هماهنگ برای ارائه برنامه DHW، از تأثیر تجربیات نامطلوب دوران کودکی (ACEs) در طول عمر آیداهوایی ها جلوگیری یا کاهش دهید.

  • این بخش یک تیم ACEs بین بخش ایجاد کرده است و در حال شناسایی تلاش های متقابل و مشارکتی با شرکای داخلی و خارجی است.
  • این بخش یک برنامه آموزشی کارکنان ایجاد کرده است به نام چگونه تجربیات نامطلوب دوران کودکی (ACEs) بر سلامت و عملکرد بزرگسالان تأثیر می گذارد. این برنامه بر یادگیری اجتماعی-عاطفی برای ایجاد آگاهی در مورد چگونگی تأثیر ACE ها بر سلامت و زندگی روزمره بزرگسالان تمرکز دارد.
  • این بخش در مراحل اولیه شناسایی فرصت ها برای افزایش تعداد ارائه دهندگان آسیب شناسی در ایالت است.

نرخ جابجایی داوطلبانه کارکنان بخش را کاهش دهید.

  • این بخش در حال بررسی و به روز رسانی فرآیند خود برای مصاحبه های خروجی برای استفاده در توسعه برنامه مصاحبه اقامت است. کارمندان شروع به استفاده از قالب جدیدی برای مصاحبه های خروجی برای کارمندانی کرده اند که مشاغل جدید خارج از بخش را پذیرفته اند.
  • این بخش با بخش منابع انسانی آیداهو کار می کند تا یک برنامه رهبری برای رهبران فعلی و آینده DHW آغاز کند.

شما می توانید در مورد هر یک از این اهداف در برنامه استراتژیک ما بیشتر بخوانید.

امیدوارم آخر هفته ای سالم و سلامت داشته باشید.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.