تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ یووی و یووی رول – dietition


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با برخی از محصولات چاپ یووی و یووی رول مانند چاپ روی چوب، پارچه، آینه، چرم مصنوعی، شیشه، بوم نقاشی، کاشی، چاپ روی پارچه تکستایل و… در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و هم چنین فضاهای باز و نمایشگاهی مواجه شده باشید و با خود بگویید که آیا این دو نوع چاپ شبیه به یکدیگر هستند؟ پس چرا چاپگر UV طرح‌های مختلف را مستقیماً بر روی سطوح و اجسام مسطح چاپ می‌کند، در صورتی که چاپگر یووی رول طرح‌ها و نقش‌های متنوع را بر روی متریالی که به ‌صورت رول هستند به چاپ می‌رساند!

در پاسخ به این سؤال باید گفت، این دو روش تبلیغاتی محبوب و پرطرفدار جهت تبلیغات برندهای مطرح و هم چنین معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین ترتیب چاپ یووی رول و چاپ یووی از برخی لحاظ دارای تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند که آنها را نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات محیطی متمایز کرده است. بنابراین اگر کنجکاو هستید که در مورد تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ یووی و چاپ یووی رول بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تفاوت_ها و شباهت_های چاپ یووی و یووی رول_files\images_1681929124_644033a435d15.jpg

چاپ یووی چیست؟

یکی از پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین انواع روش‌های چاپ دیجیتال که تحولی بزرگی در صنعت چاپ روی اجسام مسطح به وجود آورده، چاپ UV است. با استفاده از این نوع روش چاپ می‌توانید بر روی تمامی متریال صاف و مسطح چاپ کنید و به جذابیت هر چه بیش‌تر محصولات چاپ شده بیفزایید. در چاپ یووی از اشعه ماوراء بنفش برای خشک کردن یا به ‌اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌شود. هر کدام از متریالی که توسط چاپگر یووی به چاپ می‌رسند در حوزه تبلیغات محیطی، دکورسازی و تزئینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرآیند چاپگر یووی بدین صورت است که ابتدا مواد و متریالی همچون چوب و MDF، کاشی و سرامیک، پارکت، شیشه، آینه، سنگ، فلز، پلاستیک، پلکسی، پلی‌کربنات، کامپوزیت، آسمان مجازی، قاب گوشی، پاور بانک، فلش مموری و هارد اکسترنال بر روی میز صاف و عریض دستگاه قرار می‌گیرد، سپس جوهرهای مونومرهای آکریلیک بر روی سطح محصولات پاشیده می‌شود و بلافاصله جوهر در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد و همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می‌شود.

چاپ یووی رول چیست؟

یکی از مدرن‌ترین و پرطرفدارترین صنایع در حوزه چاپ دیجیتال که مانند کاغذ به‌ صورت رول چاپ می‌شود، چاپ رول یووی است. این نوع روش چاپ نیاز به هیچ‌گونه محافظت سطحی ندارند و می‌توانید طرح‌ها و نقش‌های متنوع و دلخواه را مستقیماً بر روی سطح اجسام چاپ کنید. در چاپ یووی رول رنگ‌ها از کیفیت، شفافیت و مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و همین امر جلوه‌های بصری خاصی را بر روی سطح متریال ایجاد می‌کند.

وقتی پرینتر یووی رول جوهر را بر روی سطح محصولاتی همچون چرم مصنوعی و طبیعی، پارچه، برزنت، پرده زبرا، کاغذ دیواری و پارچه تکستایل پخش می‌کند، لامپ‌های یووی تعبیه شده در دستگاه جوهر را به‌ سرعت خشک می‌کنند. بنابراین جوهر پاشیده شده بر روی سطح محصول، فرصتی برای خشک شدن پیدا نخواهد کرد و در نهایت منجر به کیفیت بالا چاپ می‌شود و جزئیات در طرح‌های چاپ شده بسیار دقیق و شفاف به نظر می‌رسند.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تفاوت_ها و شباهت_های چاپ یووی و یووی رول_files\images_1681929124_644033a43e0e3.jpg

تفاوت‌های چاپ یووی و چاپ یووی رول

چاپ یووی هم مانند چاپ یووی رول یک روش تبلیغاتی محبوب و پرکاربرد محسوب ‌می‌شود، اما این دو ابزار تبلیغاتی در برخی از عوامل مانند ابعاد و متراژ و هم چنین نوع متریال دارای تفاوت‌های زیادی با یکدیگر هستند. چاپ یووی برای اجسام سخت با سطح صاف، یکدست و یکنواخت مانند چوب، پلکسی، شیشه، آینه، کاشی، سرامیک، سی دی و پازل پلاستیکی مناسب است. این نوع چاپ را نمی‌توان روی اجسام منحنی یا گرد مانند شیشه‌های کروی و سطوح توخالی و محدب اعمال کرد.

در صورتی که از چاپ یووی رول برای متریال‌هایی که به‌ صورت رول هستند، استفاده می‌شود مانند پارچه، کاغذ دیواری، پارچه تکستایل، برزنت و چرم طبیعی که بسیار انعطاف‌پذیر بوده و چاپ به‌راحتی بر روی آنها انجام می‌گیرد. هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد چاپ فلت بد اختصاصی وجود ندارد، اما حداکثر عرض، طول و ارتفاع چاپ در آن به‌ترتیب ۱۳۰ سانتی‌متر، ۲۵۰ سانتی‌متر و ۱۵ سانتی‌متر است. در حالی که چاپ یووی رول این‌گونه نیست و بر روی متریال تا عرض ۳ متر چاپ می‌شود.

شباهت‌های چاپ یووی و چاپ یووی رول

چاپ یووی رول و یووی در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند به‌ طوری که ممکن است برخی از محصولات تولید شده توسط این نوع چاپگر را در دست هر شخصی دیده باشید. در ادامه به برخی از شباهت‌های چاپ یووی و چاپ یووی رول می‌پردازیم:

✔ جوهر دستگاه چاپ UV و یووی رول از مقاومت و ماندگاری نسبتاً بالایی در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، باد، باران، طوفان، حرارت، رطوبت، خراشیدگی، ضربه و تماس با انواع شوینده‌ها برخوردار هستند.

✔ کیفیت و شفافیت بالای رنگ‌ها در این دو نوع روش چاپی به قدری بالاست که بر زیبایی و جذابیت آنها می‌افزاید.

✔ شباهت دیگر، رنگ سطح مورد نظر برای چاپ یووی و یووی رول است. این دو نوع روش چاپی اساساً از ۴ رنگ و ۵ رنگ به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند.

✔ جوهر هایی که در فرآیند چاپ یووی و یووی رول به کار رفته هر دو از نوع مونومرهای آکریلیک بوده که به‌مرور زمان دچار هیچ‌گونه رنگ پریدگی و خراشیدگی نمی‌شود.

✔ خشک شدن سریع جوهر و سرعت بالا در فرآیند چاپ از جمله مهمترین شباهت‌های چاپ یووی و یووی رول است.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تفاوت_ها و شباهت_های چاپ یووی و یووی رول_files\images_1681929141_644033b5a31b3.jpg

چاپ یووی بهتر است یا چاپ یووی رول؟

با مطالعه این مطلب که متوجه شدید که چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی بین چاپ یووی و یووی رول وجود دارد. البته نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این دو نوع روش تبلیغاتی بهتر هستند، زیرا هر کدام از آنها ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای خاصی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. اگر قصد سفارش چاپ یووی و یووی رول را دارید، می‌توانید مرکز تخصصی چاپ سبحان را انتخاب نمایید. این مرکز یکی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین مراکز در زمینه خدمات چاپ یووی رول و UV در تهران است که توانسته جایگاه خود را در بین دیگر رقبا حفظ کند.

تمامی محصولات تولیدی چاپ چاپ سبحان از نظر کیفیت، قیمت، ابعاد، رنگ‌بندی، سرعت چاپ و تحویل به‌ موقع تضمین شده ‌است، پس دیگر نگرانی از این بابت نداشته ‌باشید. اگر قصد سفارش محصولات تولیدی یووی و UV رول را دارید، تنها کافی است به نشانی به سایت https://sobhanprint.com/ مراجعه کرده و تمامی محصولات مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین در سایت ثبت کنید. در صورت عدم دسترسی به سایت نیز می‌توانید از طریق پنل واتساپ با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.