جدیدترین طرح‌های نمای ساختمان با ترموود – dietition


استفاده از چوب ترموود برای ایجاد طرح‌های جدید در نمای ساختمان

نمای ترموود یکی از راهکارهای ساخت‌وساز مدرن است که طرف‌داران بسیاری دارد. ترموود نوعی چوب است که تحت‌تأثیر حرارت و فشار زیاد تولید می‌شود. این فرایند ساختار درونی چوب را تغییر داده و مقاومت آن را در برابر حشرات، پوسیدگی و گرما افزایش می‌دهد. در این مطلب به بررسی جدیدترین طرح‌های نمای ساختمان با ترموود می‌پردازیم.

C:\Users\Center\Pictures\جدیدترین طرح_های نمای ساختمان با ترموود_files\images_1710580800_65f5644082f49.jpg

دلیل استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان چیست؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت نمای ترموود، مقاومت بالای آن در مقابل تغییرات دما است. از طریق فرآیند حرارت‌دهی، ترموود در مقابل تغییرات مقاوم می‌شود و به‌عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند. این خصوصیت به ساختمان‌ها کمک می‌کند تا در تابستان خنک و در زمستان گرم باشند و مصرف انرژی در آن کاهش یابد. علاوه بر این نمای ترموودی دارای ظاهری زیبا و طبیعی است که در طراحی و زیباسازی ساختمان‌ها بسیار اهمیت دارد. در ادامه با برخی از دلایل استفاده از چوب ترموود در ساخت نما آشنا می‌شویم.

افزایش دوام نمای ساختمان با استفاده از ترموود

یکی از ویژگی‌های مهم ترموود مقاومت آن در برابر رطوبت است. این چوب ضدآب است و در مقابل رطوبت محیط تغییر ظاهری کمتری از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین با طراحی نما با چوب ترموود، نما کمتر تحت‌تأثیر عوامل محیطی قرار می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ترموود را متمایز می‌سازد مقاومت آن در مقابل پوسیدگی است. این چوب با داشتن ساختار داخلی مقاوم، در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود نمای چوبی ساخته شده از ترموود مدت‌ها عمر کند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشد.

مقاومت در مقابل فشارهای فیزیکی از دیگر ویژگی‌های ترموود نما است

ترموود دارای مقاومت بالایی در برابر فشار است که به آن اجازه می‌دهد ضربه‌ها و فشارهای فیزیکی را تحمل کند. این ویژگی منحصربه‌فرد، نمای چوبی ساخته‌شده از ترموود را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در تمامی محیط سخت تبدیل کرده است.

مزایای دیگر استفاده از ترموود در جدیدترین طرح‌های نمای ساختمان

نصب چوب ترموود در نمای ساختمان، باعث ایجاد محیطی زیبا و طبیعی می‌شود. چوب ترموود برای استفاده در نمای ساختمان‌ها بسیار مناسب و پرطرف‌دار است. از مزایای دیگر ترموود برای اجرای نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر حشرات: چوب ترموود به دلیل فرآیند تولیدی که دارد در مقابل حمله حشرات و همچنین هرگونه آفت و موریانه مقاوم است
  • انعطاف‌پذیری: چوب ترموود وزن پایینی دارد و به‌راحتی برش می‌خورد به همین دلیل استفاده از آن در شکل‌های مختلف امکان‌پذیر است
  • ظاهر زیبا: ترموود چوبی کاملاً طبیعی است که رنگی یکنواخت و گرم دارد همین امر موجب زیبا بودن شکل ظاهری آن می‌شود
  • راحتی در جابه‌جایی: چوب ترموود به دلیل وزن پایین و مقاومت بالا به‌راحتی و بدون نگرانی از ضربه یا شکستگی جابه‌جا می‌شود

C:\Users\Center\Pictures\جدیدترین طرح_های نمای ساختمان با ترموود_files\images_1710580847_65f5646f941ba.jpg

جدیدترین ایده‌ها و طرح‌های نمای ساختمان با ترموود

باتوجه‌به انعطاف‌پذیری ترموود برای استفاده در پروژه‌ها و کاربردهای متعدد، معماران می‌توانند از این چوب برای نمای انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف استفاده کنند. برای مثال این چوب امروزه در ساخت نماهای مراکز تجاری در ترکیب با متریال‌های دیگر کاربرد دارد. در ادامه با برخی از جدیدترین ایده‌ها و طرح‌های نمای ساختمان با ترموود آشنا می‌شویم.

ادغام ترموود با سایر متریال‌های نما

امکان ادغام ترموود با سایر متریال‌های نما مانند آلومینیوم، ورق‌های کامپوزیت، پروفیل‌های فولادی، سنگ‌های ساختمانی و شیشه باعث شده است که معماران بتوانند انواع طرح‌های جدید را برای نمای ساختمان ایجاد و پیاده‌سازی کنند.

ساخت خانه تمام ترموودی

کاربرد ترموود تنها به ساخت نما محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از آن برای ایجاد کلبه‌ها و خانه‌های کوچک با ترموود استفاده کنید. این خانه‌ها دارای سقف، ستون‌ها، پله، عرشه ورودی و کف‌پوش ترموودی هستند. همچنین در ساخت این خانه‌ها معمولاً از مدرن‌ترین طرح‌های همخوان با ویژگی‌های محیط استفاده می‌شوند.
طراحی تابلو و ورودی کافه‌ها و رستوران‌ها

بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها از متریال‌های چوبی برای دکوراسیون و زیباسازی محیط استفاده می‌کنند. استفاده از ترموود علاوه بر ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد آن مانند مقاومت در برابر حرارت، الکتریسیته و حشرات، فضایی آرام و دلنشین را ایجاد می‌کند. استفاده از تابلوها و حتی کف‌پوش ورودی از چوب ترموود علاوه بر هم‌خوانی با فضای چوبی داخل موجب زیبا شدن نما و جلب رضایت مشتری می‌شود.

C:\Users\Center\Pictures\جدیدترین طرح_های نمای ساختمان با ترموود_files\images_1710580819_65f564530ee27.jpg

نکات نصب ترموود در نما

برای اجرای جدیدترین طرح‌های نمای ساختمان با ترموود باید نکات نصب آن‌ها را نیز بدانید. برای مثال ابتدا باید از مناسب‌بودن محل نصب مطمئن شد. نکته بعدی قابل‌توجه این است که باید قبل از نصب ترموود از تراز بودن سطح زیرین کار در هردو جهت عرضی اطمینان حاصل کرد. زیرسازی و نصب پانل‌ها نیز مراحل دیگر هستند.

شرکت پارس آرای کوهستان؛ مجری برتر نمای ترموودی

شرکت پارس آرای کوهستان واردکننده انواع چوب‌های باکیفیت برای صنعت ساختمان است. شما می‌توانید چوب ترمو موردنیاز برای پروژه‌های ساختمانی خود را از مجموعه ما با قیمتی رقابتی و کیفیت مثال‌زدنی خریداری کنید. ما در این مجموعه همچنین خدمات اجرای انواع نمای ترموودی با طرح‌های مدرن و سنتی را ارائه می‌دهیم. برای دریافت این خدمات کافی است با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا چوب ترموود تاریخ انقضا دارد؟

چوب در حالت عادی جزو مصالح پردوام به شمار می‌آید. چوب‌های ترموود نیز به دلیل عملیات حرارت‌دهی مقاومت بیشتری نسبت چوب‌های عادی دارند؛ بنابراین می‌توان گفت چوب ترموود عمر بالایی دارد. معمولاً عمر این چوب در حدود ۳۰ سال عنوان می‌شود. همچنین یکی از مزایای استفاده از این چوب‌ها در صنعت ساختمان، امکان تعمیر و نوسازی است.

از چه راهکارهایی برای تعمیر نمای ترموودی استفاده می‌شود؟

برای تعمیر چوب ترمو باید به موارد مختلفی دقت کنید. برای مثال ابتدا باید نوع آسیب و وسعت آن تعیین شود. نوع آسیب روش تعمیر و متریال‌ها، ابزارها و تجهیزات موردنیاز را تعیین می‌کند. در زمانی نیز که تعمیر چوب امکان نداشته باشد می‌توان قطعات را تعویض کرد.

آیا جنس چوب‌های ترموود در کاربردهای مختلف تفاوت دارد؟

این چوب دارای دو استاندارد اس و دی است که کاربردهای آن‌ها اندکی متفاوت است؛ اما میزان تفاوت آن‌ها بسیار کم است.