راهنمای جامع عیب یابی و رفع ارورهای یخچال فریزر بوش – dietition


یخچال فریزرهای بوش به عنوان محصولاتی خارچی از کشور آمریکا، با کیفیت و بادوام شناخته شده اند، اما ممکن است مانند هر دستگاه دیگری با مشکلاتی مواجه شوند. ارور یخچال بوش یا همان کد خطای یخچال بوش نمایش دهنده ایرادات و نقص فنی در مکانیزم عمکلرد یخچال است که باید سریعا رفع شود. معمولا در دفترچه راهنمای یخچال ها این ارور های به صورت کامل توضیح داده شده است که با مطالعه آن می توانید تا حدودی ایراد و مشکل یخچال را پیدا کنید اما تعویض یا تعمیر قطعات آن کار شما نیست و باید تکنسین های مربوطه را برای این موضوع پیدا کنید. در این راهنما، به توضیح کامل و تخصصی رایج ترین ارورهای یخچال فریزر بوش و نحوه رفع آنها می پردازیم.

انواع ارور یخچال بوش

نکات مهم قبل از شروع عیب یابی

  1. قبل از شروع هرگونه عیب یابی، یخچال فریزر را از برق بکشید و مراقب باشد هیچگونه اتصال برق به بدنه یا اتصالات دیگری به یخچال وجود نداشته باشد. در برخی موارد بدنه یخچال به عنوان رسانا عمل کرده و برق جریان دارد به همین دلیل احتیاط این موضوع ضروری است.
  2. اگر از دانش فنی کافی برخوردار نیستید، برای تعمیرات تخصصی به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید. تعمیر یا تعویض قطعات یخچال هزینه بر هستند و اگر قطعی را به اشتباه باز و بسته کنید یا آسیبی به آنها وارد شود هزینه زیادی برای شما دارد بنابراین سعی نمایید برای کاهش هزینه ها از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.
  3. قبل از مراجعه به تعمیرگاه با نمایندگی یخچال بوش در تهران یا در دیگر شهر ها تماس بگیرید و سعی کنید متخصصین یخچال برند بوش را در جریان خرابی آن قرار دهید.
  4. برای عیب یابی مشکلات خاص تر، ممکن است به دستورالعمل های دقیق تر یا ابزارهای تخصصی نیاز داشته باشید.

کد خطا و ارور  سری  E یخچال فریزر بوش

در ادامه، به شرح برخی از رایج ترین ارورهای یخچال فریزر بوش و راه‌حل‌های آنها می‌پردازیم:

کد خطای  E01 یخچال بوش :  مشکل در سنسور دما ی یخچال  که دچار کاهش یا افزایش دما یا عدم تثبیت دمایی یخچال خواهد شد.

کد خطای  E02 یخچال بوش:  وجود مشکل در  حسگر دمای محفظه فریزر   یخچال است که در صورت خرابی قابل تعمیر نیست و باید سنسور را به صورت کامل تعویض نمایید.

کد خطای  E03 یخچال بوش: این خطا مربوط به خرابی سنسور دمای کشو های یخچال است . با وجو د این مشکل ، با کاهش دما  مواد غذایی شما دچار خراب شدن می شود اما دمای کلی یخچال مطلوب است.

کد خطای  E05 یخچال بوش : اشکال در سنسور دما دیفراست یخچال است و با از کار افتادن این سنسور یخچال برفک می زند یا یخ زدگی فریزر را مشاهده می نمایید.

کد خطای  E10 یخچال بوش:  ماژول کنترل اصلی یخچال در برخی موارد با قطع و وصل برق دچار  اختلال می شود که با ریست کردن یخچال یا خاموش کردن کامل آن مشکل برطرف می شود. در غیر اینصورت باید قطعه مورد نظر را تعویض نمایید.

کد خطای  E11 یخچال بوش: مشکل در ماژول صفحه نمایشگر است که به درستی نمایش داده نمی شود یا از کار افتاده است. در زمان مشاهده این خطا مجدد می توانید  یخچال را از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید در صورتی که دوباره  با این ارور روبرو شدید باید این ماژول را تعویض نمایید.

کد خطای  E15 یخچال بوش : سنسور دمای محیط یخچال دچار مشکل شده است و دمای داخلی یخچال نمی تواند با دمای خارجی مطابقت پیدا کند که باعث کاهش یا افزایش بیش از اندازه دما می گردد. در این موارد تعویض سریع سنسور توصیه می شود.

کد خطای  E20 یخچال بوش: زمانی که برد اصلی یخچال با دیسپلی یا نمایشگر تداخل دارد و مشکلی برای برقراری ارتباط دارند این ارور ظااهر می شود. امکان خرابی ماژول صفحه نمایش یا برد است که باید عیب یابی صورت گیرد.

کد خطای  E21 یخچال بوش: زمانی که یخساز  یا آبسردکن یخچال بوش دچار مشکل شده و به درستی با نمایشگر ارتباط نمی گیرد این ارور نمایش داده می شود. در این صورت برد اصلی و ماژول نمایشگر هم باید تست و بررسی شود.

تعمیر یخچال بوش

کد خطا و ارور  سری  E یخچال ساید بای ساید بوش

ارور یخچال ساید بای ساید بوش کد خطای ۱E : این خطا ناشی از قطعی سنسور یخساز یخچال می باشد.

ارور یخچال ساید بای ساید بوش کد خطای EF: خطا در سیستم سنسور آبسرد کن آب که به درستی آب مورد نظر یخچال را تامی نمی کند.

ارور یخچال ساید بای ساید بوش کد خطای ET: مشکل در پدال یخساز یخچال می باشد که درست عمل نمی کند و یخساز نیز دچار مشکل می شود.

ارو یخچال ساید ساید ساید بوش کد خطای EU: خطا مربوط به کلید روشن و خاموش کردن یخساز یخچال است در برخی موارد مداوم کار کردن یخساز یا از کار افتادن کام یخساز یخچال بوش با این ارور نمایش داده می شود.

ارور یخچال ساید ساید ساید بوش کد خطای ES:  خراب و معیوب شدن پدال یخ ریز یخچال یا کار نکردن پدال بخ ساز یخچال بوش .

ارور یخچال ساید ساید ساید بوش کد خطای Ea:  ارور های سری E که در یخچال های ساید بای ساید است بیشتر مربوط به یخساز  می باشد و این ارور هم مربوط به موتور تایم یخساز یخچال است که دچار خرابی شده.

ارور یخچال فریزر بوش کد خطای Eg : خراب شدن شیر برقی یخچال باعث نمایش این ارور در نمایشگر یخچال ساید بوش می شود.

یخچال بوش

کد خطا و ارور  سری D  یخچال فریزر بوش

ارور یخچال بوش کد خطای d1:  این ارور به خرابی مدار برد دستگاه یا  خطا دادن سنسور دیفراست مربوط می باشد که باید اهم سنسور دیفراست اندازه گیری و عملکرد آن بررسی شود.

ارور یخچال بوش کد خطای dr: خرابی یا ایراد در کلید درب یخچال بوش باعث بروز چنین اروری می شود.

ارور یخچال بوش کد خطای df : خرابی یا ایراد در کلید درب فریزر بوش باعث بروز چنین اروری می شود.

دیگر کد های خطا و ارور  های یخچال فریزر  و ساید بای ساید بوش

ارور یخچال بوش کد خطای F3 : سیستم یخ زدای یخچال به درستی کار نمی کند که ممکن است ایراد از  لمنت دیفراست، ترموفیز و ترمودیسک و … باشد.

کد خطای R1 یخچال بوش:  ارور مکرر یخچال یا صدای بوق ممتد یخچال بوش است که باید سنسور های محیطی و دما چک شوند.

ارور یخچال ساید بای ساید بوش کد خطای F1:  سنسور دیفراست و در برخی موارد سنسور های دمای یخچال بوش دارای نقص فنی شده اند.

ارور یخچال ساید بای ساید بوش کد خطای r1:  تک تک سنسور های یخچال باید با مولتی متر چک شوند و اهم مورد نظر آنها توسط تکنسین بررسی شود تا ایراد خطای سنسور مشخص شود.

کد خطای AL یخچال بوش : این ارور نشان دهنده هشدار نشتی آب است که باید خطوط آب را بررسی کنید که نشتی از شلنگ ها یا مخزن اصلی آب یخچال نباشد.سنسور نشت آب را نیز بررسی کنید.

کد های خطا یخچال بوش

نحوه عیب یابی و رفع ارور های یخچال و ساید بوش

چرا یخچال فریزر روشن نمی شود؟

راه حل: مطمئن شوید که یخچال فریزر به برق وصل است – پریز برق را بررسی کنید –  فیوزها یا قطع کننده های مدار را بررسی کنید –  ترموستات را چک کنید به درستی کار می کند –

یخچال فریزر به طور مداوم کار می کند

راه حل: دمای یخچال فریزر را بررسی کنید –  درب یخچال فریزر را بررسی کنید که به طور کامل بسته شده باشد –  دریچه های هوا را بررسی کنید که مسدود نشده باشند –  کندانسور را بررسی کنید که کثیف یا مسدود نشده باشد – فن کندانسور را بررسی کنید – سنسور دما را بررسی کنید.در یخچال های آمریکایی همچین ایراداتی رایج است بنابراین برای دریافت مشاوره کامل در خصوص یخچال های جنرال الکتریک، مابه ، بکو ، وایت هاوس ، وستینگهاوس و … به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://www.repairsidebyside.com/GeneralElectric/sidebyside-repair

یخچال فریزر به اندازه کافی سرد نیست

راه حل: دمای یخچال فریزر را بررسی کنید – درب یخچال فریزر را بررسی کنید که به طور کامل بسته شده باشد – دریچه های هوا را بررسی کنید که مسدود نشده باشند – کندانسور را بررسی کنید که کثیف یا مسدود نشده باشد – فن کندانسور را بررسی کنید – سنسور دما را بررسی کنید – نشتی گاز را بررسی کنید.

یخچال فریزر صدای زیادی تولید می کند

راه حل: سطح یخچال فریزر را بررسی کنید که تراز باشد – لوله های کندانسور را بررسی کنید که به چیزی برخورد نکنند – فن های یخچال فریزر را بررسی کنید – کمپرسور را بررسی کنید.

یخچال فریزر یخ تولید نمی کند

راه حل: شیر آب را بررسی کنید که باز باشد – فیلتر آب را بررسی کنید – خط آب را بررسی کنید که یخ نزده باشد – سنسور دما را بررسی کنید – موتور یخساز را بررسی کنید.

تعمیر انواع یخچال در تهران

چگونه خرابی یخچال بوش را در منزل برطرف نماییم؟

همانطور که در مقاله پیش رو توضیح دادیم مشکلات مربوط به یخچال بود اغلب به صورت ارور نمایش داده می شود اما در برخی موارد یخچال بدون نمایش خطا از کار می افتاد یا یکی از قطعات خراب می شود، بنابراین شما نیازمند تجربه تعمیرکاران یخچال بوش هستید که بر اساس دانش خود عیب دستگاه را پیدا نموده و قطعه مورد نظر را تعمیر یا تعویض نمایند.

مدرن تکنیک به عنوان یکی از نمایندگی های تعمیر یخچال بوش در تهران، انواع خدمات سرویس ، تعمیر ، تعویض و … یخچال های آمریکایی و ایرانی را انجام می دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید به مراکز تعمیر یخچال در تمامی نقاط تهران تماس حاصل فرمایید.

اما اگر بخواهید خودتان مشکل خرابی یخچال را حل کنید نیازمند این هستید که دانش فنی نسبی داشته باشید و با دفترچه راهنمای بوش و  دستورالعمل های موجود در این مقاله و سطح اینترنت، مرحله به مرحله موارد را انجام دهید. اولین کاری که تعمیر کار ها انجام می دهند تست و چک موتور ، برد اصلی و انواع سنسور ها است که بیشترین درصد خطا و ایراد را دارند.

همیشه از ابزار ها و لوازم تخصصی تعمیرات استفاده کنید و اگر لوازمی مانند مولتی متر ، آچار ، پیچ گوشی و فاز متر و… ندارید دست به باز کردن قطعات یخچال ننمایید.

از قطعات یدکی اصلی استفاده کنید. برای تعمیر یخچال فریزر خود فقط از قطعات یدکی اصلی بوش استفاده کنید. استفاده از قطعات یدکی غیر اصلی می تواند به دستگاه شما آسیب برساند و void your warranty.

دقت و ظرافت به خرج دهید. هنگام تعمیر یخچال فریزر، دقت و ظرافت به خرج دهید تا به اجزای داخلی دستگاه آسیب نرسد.

محیط کار را تمیز نگه دارید. محیط کار را تمیز و مرتب نگه دارید تا از گم شدن قطعات کوچک یا ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری کنید.