رویز بر تلاش های جامعه در بیمارستان UNC Chatham در بهبود مراقبت های زایمان روستایی تاکید می کند.


استادیار پزشکی خانواده عیسی رویز، MD، مقاله “نوآوری در مراقبت های اولیه” را در Annals of Family Medicine منتشر کرده است که به تأثیر جامعه بر مرکز مراقبت های زایمانی بیمارستان UNC Chatham می پردازد.

مقاله با عنوان «بستن شکاف: چگونه تلاش جامعه می‌تواند مراقبت‌های مادران روستایی را بهبود بخشد» به چگونگی همکاری بیمارستان UNC Chatham، یک بیمارستان دسترسی حیاتی در سیلر سیتی، کارولینای شمالی، با UNC Family Medicine، بخش بهداشت چاتم، سازمان‌های غیرانتفاعی و مختلف می‌پردازد. سازمان‌های محلی و ایالتی در سال 2020 یک مرکز مراقبت‌های زایمانی سطح 1 ایجاد می‌کنند تا مراقبت‌های بیمار محور، فرهنگی و زبانی مناسب را به جامعه محلی برای رفع موانع مراقبت از افراد باردار در مناطق روستایی ارائه دهند.

تفاوت در مراقبت از مناطق روستایی در جوامع اقلیت بیشتر است، زنان سیاه پوست در ایالات متحده تقریباً سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از بارداری هستند. مرکز مراقبت‌های زایمانی چاتم توسط گروه متنوعی از پزشکان اداره می‌شود و مراقبت‌های مامایی توسط پزشکان خانواده با آموزش‌های جراحی و زایمان، پرستاران ماما و پرستاران بیهوشی معتبر ارائه می‌شود.

رویز در مورد چالش های بیشمار 3 سال گذشته صحبت می کند، مشکلاتی در جذب و نگهداری کارکنان، به علاوه حجم کم تحویل در مرکز که به دلیل همه گیری COVID-19 تشدید شده است. این مرکز به دلیل حمایت جامعه و رسانه‌ها توانست در این وضعیت پیشرفت کند، که به مشارکت سیستم بهداشتی و نهادهای شریک برای تأمین بودجه خصوصی و دولتی و حمایت سیاسی برای حفظ این خدمات حیاتی کمک کرد. مدل نوآورانه مراقبت، با تاکید بر تداوم و ارائه جامعه، رضایت مثبت بیماران را به همراه داشته و توجه به نابرابری های سلامت را جلب کرده است و منجر به افزایش حمایت و منابع برای جامعه شده است.

رویز گفت: “من از بیمارانم بسیار سپاسگزارم که به من در مراقبت از خانواده هایشان اعتماد کردند، از من در جامعه استقبال کردند و به من اجازه دادند در سه سال گذشته با آنها رشد کنم.” من برای ادامه یادگیری و رشد با آنها در بیمارستان Chatham و PHS Siler City هیجان‌زده هستم.



منبع