سازمان ملل حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد – dietition


استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: سازمان ملل حمله تروریستی گروهک «جیش العدل» به مقر فرماندهی پلیس در راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم می‌کند.

وی شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای گفت: سازمان ملل حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بر اساس گزارش‌ها دست کم ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید می‌کند.

دوجاریک تصریح کرد: سازمان ملل متحد به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقا تسلیت می‌گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه خود با خبرنگاران درباره این حادثه تروریستی اعلام کرد: ما گزارش‌ها در مورد حملات در ایران را دیده ایم و به زودی در خصوص آن بیانیه‌ای خواهیم داد.

دوجاریک در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا دبیرکل سازمان ملل روز جمعه این حمله تروریستی را محکوم می‌کند؟ گفت: من در انتظار متن در خصوص این حمله هستم و به زودی بیانیه‌ای مطبوعاتی ارائه خواهیم کرد.

پیش از این، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

گروهک تروریستی «جیش الظلم» بامداد جمعه با حمله به مقر انتظامی در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ مامور فراجا را به شهادت رساند و عامل مجروح شدن ۷ نفر دیگر شد.