منتظر پایان اورژانس بهداشت عمومی در این هفته هستیم


11 مه پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی فدرال است که برای کمک به مبارزه با COVID-19 اعلام شده است. این فرصتی عالی برای تأمل در مورد عظمت و تأثیرات همه‌گیری و همچنین تجلیل از گسترش سریع حفاظت‌های بهداشت عمومی، واکسن‌ها، درمان‌ها، آزمایش‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین مکث و احترام به آن مهم است خاطره بیش از 1.2 میلیون آمریکایی و تقریباً 5500 آیداهوایی که جان خود را در ارتباط با COVID-19 از دست داده اند.

بهداشت عمومی آیداهو در اوایل سال 2020 به همه گیری COVID-19 پاسخ داد. با توجه به ماهیت پاسخ و نیاز به چابک بودن، ما عملیات به سرعت افزایش یافته است. ما عملیات آزمایشی را گسترش دادیم، توالی‌یابی ویروس را دنبال کردیم، زیرساخت‌های بررسی بیماری را گسترش دادیم و واکسن‌ها و داروهای درمانی را به سرعت و عادلانه توزیع کردیم. ما این کار را در حالی انجام دادیم که خدمات بهداشت عمومی اولیه را حفظ کرده و با امواج انواع جدید SARS-CoV-2، یافته‌های علمی در حال تکامل و خستگی همه‌گیر مبارزه می‌کردیم.

مقامات اضطراری ارائه شده از طریق اعلامیه های اضطراری ایالتی و ملی، و همچنین وضعیت اضطراری بهداشت عمومی فدرال، به همه بخش ها برای رسیدگی به این بیماری همه گیر انعطاف پذیری و پشتیبانی را اجازه دادند.

در طول همه‌گیری، ما روی ابزارها، فن‌آوری‌ها و استراتژی‌های قبلاً توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری کردیم و از آنها استفاده کردیم و همچنین ابزارهای جدیدی مانند داشبوردهای تعاملی، مسیرهای ارتباطی، و نقشه‌برداری جغرافیایی برای کمک به افراد، جوامع، سیستم‌های بهداشتی و سیاست‌گذاران برای ایجاد داده‌ها توسعه دادیم. تصمیمات آگاهانه برای ارتقای سلامت واکسن‌های ایمن و مؤثر ایجاد شدند، پلت‌فرم‌های آزمایشی به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفتند و درمان‌های درمانی مؤثر برای COVID-19 به طور گسترده در دسترس بودند.

پذیرش گسترده فناوری‌های بهداشت از راه دور برای طیف گسترده‌ای از خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای ادامه ارائه مراقبت به بیماران و محدود کردن گسترش ویروس بسیار مفید بود. این همچنین منجر به افزایش دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی، به ویژه برای کسانی که در مناطق دورافتاده یا روستایی آیداهو هستند، و همچنین برای کسانی که به دلیل مشکلات حرکتی یا موانع حمل و نقل در سفر به قرار ملاقات ها مشکل دارند، شد.

سلامت از راه دور راهی موثر برای مدیریت شرایط مزمن و مسائل بهداشت روانی است و بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به طور یکسان از آن استقبال کرده اند. در حالی که همه‌گیری چالش‌های بسیاری را به همراه داشت، رشد خدمات بهداشت از راه دور یکی از نتایج مثبتی است که در سال‌های آینده به نفع ساکنان آیداهو خواهد بود.

اکنون، در حالی که از دریچه خوش‌بینی به آینده نگاه می‌کنیم، باید درس‌هایی را که آموخته‌ایم و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌ایم را در فصل بعدی داستان خود ببریم. ما تلفات مخربی را که یک بیماری همه‌گیر جهانی می‌تواند به همراه داشته باشد، دیده‌ایم، اما انعطاف‌پذیری و قدرت باورنکردنی روح انسان را نیز دیده‌ایم، همانطور که همه شما شاهد آن هستید. ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخ اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم و حتی قوی‌تر از گذشته از این بحران بیرون آمده‌ایم. ما ثابت کرده‌ایم که به‌عنوان آیداهوایی‌ها می‌توانیم برای غلبه بر چالش‌برانگیزترین موقعیت‌ها دور هم جمع شویم.

همانطور که از وضعیت اضطراری بهداشت عمومی فدرال فراتر می رویم، مهم است که به یاد داشته باشیم که مبارزه ما با COVID-19 هنوز تمام نشده است. ویروس در جوامع ما به گردش خود ادامه خواهد داد و ما باید به ارائه منابع و پشتیبانی برای کمک به همه ساکنان آیداهو در تصمیم گیری آگاهانه در مورد سلامت خود ادامه دهیم. با هم، ما ادامه خواهیم داد ارتقاء سلامت و رفاه همه آیداهواییان.

برای جزئیات بیشتر در مورد تأثیرات پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 فدرال اعلام شده در 11 مه 2023، لطفاً به وب سایت DHW مراجعه کنید: https://publicdocuments.dhw.idaho.gov/WebLink/DocView.aspx?id=25746&dbid=0&repo=PUBLIC-DOCUMENTS

Elke Shaw-Tulloch مدیر بخش بهداشت عمومی و افسر بهداشت عمومی ایالت است. او از سال 1996 برای این بخش کار کرده است و در سال 2012 به عنوان مدیر بخش ارتقا یافت. از فوریه 2020، او بیشتر وقت خود را بر روی پاسخ به همه گیری ویروس کرونا متمرکز کرده است.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.