وزیر بهداشت: برنامه سلامت خانواده در ۵۷ ‌شهر آغاز شد/ اولویت با مناطق محروم – dietition


بهرام عین اللهی در  سفر  به شیراز با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری، رویکرد مهم این برنامه را تقویت اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامت مردم خواند که با مشارکت  گروه های گسترده و توانمند، در بستر شبکه بهداشت و درمان کشور دنبال می‌شود.

وی عملکرد مراقبان سلامت را که در مناطق شهری به عنوان  اعضای گروه های سلامت خانواده خدمت ارائه می کنند، مشابه خدمات بهورزان در مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: تیم های سلامت با پایش فعالانه جمعیت تحت پوشش، سلامت آنها را به طور منظم پیگیری می کنند و می کوشند با آگاه سازی افراد از وضعیت سلامت خود، از بروز مشکلات ناشی از بیماری ها در افراد، پیشگیری کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: عضو دیگر تیم سلامت، پزشک خانواده است. مراقب سلامت در صورت تشخیص بیماری، فرد بیمار و نیازمند مراقبت را به پزشک خانواده به عنوان سطح یک خدمات ارجاع می دهد تا به صورت رایگان معاینه و درمان شود. همچنین پزشک خانواده در صورت نیاز به خدمات تخصصی، فرد را به پزشک متخصص به عنوان سطح دو خدمات ارجاع می دهد و  در این مرحله اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت بیمار و فرآیندهای درمانی او  در پرونده الکترونیکی، در اختیار پزشک متخصص قرار می دهد.

 عین اللهی افزود: سطح سه خدمات، مربوط به افرادی است که نیاز به بستری و دریافت خدمات درمانی در بیمارستان دارند که این مرحله  با انتقال پرونده الکترونیک بیمار به بیمارستان انجام می شود.

بررسی پروژه های عمرانی پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

وزیر بهداشت از پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان اورژانس فارس، پروژه های ساخت بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) و بیمارستان اعصاب و روان شیراز، بازدید کرد.

عین اللهی، در این بازدید ضمن آگاهی از روند توسعه این دو پروژه، بر تسریع در بهره برداری از آنها با هدف گسترش زیرساخت های درمانی در این استان تاکید کرد.

بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) با ۴۰۷ تخت و ۱۰ طبقه، در شهر صدرای شیراز در حال ساخت است. عملیات ساخت این پروژه در زمینی با زیربنای ۳۳ هزار و ۶۱۸ متر مربع از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و در حال حاضر ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه ساخت بیمارستان اعصاب و روان شیراز نیز دیگر برنامه بازدید وزیر بهداشت بود.

این بیمارستان با ۲۸۹ تخت بیمارستانی و زیربنای ۳۳ هزار و ۷۵۴ مترمربع در چهار طبقه از سال ۱۳۸۷ با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد در حال ساخت است.  

عین اللهی با همراهی رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در سایت صدرا و پروژه های در دست ساخت در این مجموعه و نیز توانمندی ها و ظرفیت های سازمان اورژانس فارس بازدید کرد.