هزینه لمینت دندان (لیست قیمت لمینت دندان و کامپوزیت) – dietition


لمینت دندان روشی برای زیباسازی طرح لبخند است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است و افراد زیادی از لمینت دندان استفاده می کنند.

هزینه لمینت دندان در تهران از واحدی ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۱ می باشد که نسبت به نوع لمینت دندان و جنس آن متفاوت است.

همچنین قیمت هر واحد لمینت دندان متفاوت است و هر چه تعداد لمینت دندان بیشتر شود قیمت لمینت افزایش میابد و باید این موارد را برای محاسبه قیمت هر واحد لمینت در نظر بگیرید.

حال سوالی که مطرح می شود این است که هر واحد لمینت دندان یعنی چی ؟ و هر واحد لمینت چند دندان است ؟

هر واحد لمینت دندان یعنی چی

هر واحد لمینت دندان یک دندان می باشد، در واقع اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم اینگونه است که یک شخص بالغ دارای ۳۲ دندان است که می گویند ۳۲ واحد دندان دارد.

پس به هر یک دندان ، یک واحد دندان می گویند و در مورد لمینت دندان هم به اینصورت است که به هر یک لمینت دندان یک واحد لمینت دندان می گویند.

پس اگر میخواهید ۱۰ دندان جلو را که دندان های طرح لبخند نامیده می شوند لمینت دندان انجام دهید باید بگویید ۱۰ واحد لمینت دندان می خواهید انجام دهید.

حال جواب این سوال که هر واحد لمینت دندان چند دندان است را می دانید بهتر است به سراغ لیست قیمت و هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ برویم تا از هزینه هر واحد لمینت دندان آگاه شوید.

توجه داشته باشید که جنس لمینت دندان ، مارک لمینت و تعداد لمینت دندان در قیمت نهایی لمینت تاثیرگذار است و قیمت های این لیست هزینه هر واحد لمینت است.

لیست هزینه لمینت دندان در تهران سال ۱۴۰۱

هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ از مبلغ هر واحد لمینت دندان ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶ میلیون تومان می باشد که براساس نوع لمینت دندان و مارک لمینت متغیر است.

در جدول زیر لیست قیمت انواع لمینت دندان را مشاهده کنید.

نوع لمینت دندان قیمت هر واحد لمینت ضمانت
لمینت دندان کامپوزیتی ۱.۲۰۰ الی ۲ میلیون تومان ۲ سال
لمینت دندان زیرکونیا ۲.۲۰۰.۰۰۰ میلیون تومان ۵ سال
لمینت دندان سرامیکی vita ۳.۸۰۰.۰۰۰ میلیون تومان ۵ سال
لمینت دندان ایمکس ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان ۵ سال

لمینت دندان قیمت و هزینه متفاوتی دارد که همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید بهترین لمینت دندان ، لمینت دندان سرامیکی است که ظاهری بسیار درخشان و زیبایی دارد.

لمینت دندان طرح لبخند باید از بهترین لمینت دندان ها استفاده شود زیرا بر روی دندان های جلو قرار میگیرند و باید زیباترین لمینت دندان ها استفاده شود تا طرح لبخند درخشانی داشته باشید.

در ادامه قیمت لمینت دندان طرح لبخند و بهترین لمینت دندان را شرح می دهیم.

جدول قیمت لمینت دندان طرح لبخند

به دلیل زیبایی و درخشندگی زیاد برای لمینت دندان طرح لبخند معمولا از لمینت دندان سرامیکی و ایمکس استفاده میکنند. پس بهتر است برای لمینت دندان طرح لبخند بهترین لمینت ها را انتخاب کنید.

نوع لمینت دندان قیمت هر واحد لمینت ضمانت
لمینت دندان سرامیکی ips ۵.۸۰۰.۰۰۰ تومان ۱۵ سال
لمینت دندان طلا قیمت روز طلا ندارد

تفاوت لمینت دندان با کامپوزیت ونیر

تفاوت هایی بین لمینت دندان و کامپوزیت وجود دارد که باعث شده قیمت لمینت گرانتر از کامپوزیت دندان باشد و هرکدام مزیت های خاص خود را دارند.

یکی از تفاوت های مهم بین لمینت و کامپوزیت دندان طول عمر و ماندگاری بالاتر لمینت دندان است که حدودا طول عمری ۱۰ الی ۱۵ سال دارد اما کامپوزیت دندان تقریبا ۵ سال ماندگاری دارد.

تفاوت بعدی در جنس هر کدام است که لمینت دندان پوسته ای نازک از جنس سرامیک و شیشه است اما کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل و سفید است که برای پرکردن دندان های پوسیده نیز استفاده می شود.

کامپوزیت دندان رنگپذیری پیشتری نسبت به لمینت دندان دارد به همین دلیل بهداشت بیشتری نیاز دارد و همچنین کامپوزیت دندان را باید هر ۶ ماه یکبار پالیش کرد تا سفید و براق شوند.

قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۱ حدودا از ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ می باشد که در قیاس با لمینت دندان ارزانتر است و به همین دلیل طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

کامپوزیت دندان بهتر است با لمینت دندان

همانطور که گفتیم هر کدام از روش های لمینت دندان و کامپوزیت مزیت های خاص خود را دارند اما اگر بتوانید هزینه بیشتری انجام دهید لمینت دندان بهتر از کامپوزیت دندان است و بهترین انتخاب برای شما است.

در ادامه مزیت های لمینت و کامپوزیت دندان را ذکر میکنیم.

مزایای لمینت دندان

  • درخشندگی و جنس بهتر
  • طول عمر و ماندگاری بیشتر
  • مقاومت و استحکام بیشتر
  • عدم رنگپذیری و زرد شدن

مزایای کامپوزیت دندان

  • قیمت پایینتر از لمینت
  • پوشش عیوب ظاهری دندان ها
  • طول درمان کمتر از لمینت دندان
  • قابلیت ترمیم کامپوزیت در صورت شکستگی

همانطور که مشاهده کردید هر کدام مزایای متفاوتی دارند و در کل لمینت دندان روشی بهتر و مطمئن تر با طول عمر بیشتر است اما اگر میخواهید هزینه کمتری بپردازید کامپوزیت دندان را انتخاب کنید.

روش درمانی دیگری برای سفید و درخشان کردن دندان ها وجود دارد که بلیچینگ دندان است و هزینه بسیار کمتری نسبت به لمینت و کامپوزیت دندان دارد.

تفاوت بلیچینگ دندان با لمینت و کامپوزیت

بلیچینگ دندان همان دندان های خود شخص است که با مواد سفید کننده مخصوصی که بر روی دندان ها قرار میگیرد و در یک جلسه درمانی انجام می شود باعث سفیدی و درخشان شدن دندان ها می شود.

بلیچینگ دندان ماندگاری تقریبا ۶ ماهه دارد و هر ۶ ماه باید بک بار بلیچینگ دندان انجام شود تا سفیدی و درخشندگی دندان ها حفظ شود.

بلیچینگ دندان توسط مواد سفید کننده مخصوص انجام می شود که در دو حالت بلیچینگ در دندانپزشکی و بلیچینگ در خانه انجام می شود، اما لمینت دندان پوسته ای نازک است که روی دندان ها چسبانده می شود و کامپوزیت دندان نیز یک لایه خمیری شکل است که روی دندان ها اضافه می شود.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان و کامپوزیت دندان از بلیچینگ دندان بسیار بیشتر است اما بلیچینگ دندان هزینه بسیار کمتری دارد.

هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۱ از قیمت ۴ تا ۷ میلیون تومان می باشد برای مشاهده هزینه بلیچینگ دندان ۱۴۰۱ به این صفحه مراجعه کنید.

هزینه بلیچینگ دندان ۱۴۰۱ ارزانتر از لمینت و کامپوزیت دندان است که همین موضوع باعث شده است افراد زیادی از این روش استفاده کنند تا دندان های سفید و درخشانی داشته باشند.