وزیر کشور: بدون مشارکت مردم اهداف مدنظر محقق نمی‌شود – dietition


احمد وحیدی در جلسه شورای معاونان وزارت کشور اظهار داشت: ملت ما باکی از مواجهه با تهدیدات و توطئه های دشمنان ندارد و مردم با حضور حماسی و معنا دار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین مراسم تشییع شهدای اخیر دمشق و حادثه تروریستی چابهار و راسک حقیقتا یک حماسه جدید ایجاد کردند و نشان دادند که تا چه اندازه قدر منزلت سربازان راه خدا را می‌دانند.

وی با گرامیداشت شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی و همراهانش در حمله رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این شهید عزیز بیش از چهار دهه از عمر خود را صرف مجاهدت کرد و در نهایت در دمشق به شهادت رسید. این شهادت ها ما را راسختر از همیشه خواهد کرد.

رژیم جعلی صهیونیستی روز ۱۳ فروردین ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی»، «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» و پنج نفر از همراهان به نام های حسین امان اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و علی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

وزیر کشور مشارکت مردم در همه عرصه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رمز حیات جامعه دانست و گفت: باید زمینه مشارکت مردم در همه عرصه ها فراهم شود. در حوزه سیاسی، مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود بارز و تعیین کننده است و در بحث آسیب های اجتماعی نیز بدون مشارکت مردم نمی توانیم به اهداف مورد نظر برای کاهش آسیب ها برسیم.

وحیدی درباره الزامات امنیت و نقش مردم در آن تصریح کرد: امنیت، مردم پایه است و حتی در اوایل انقلاب هم با کمک مردم، امنیت برقرار شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های وزارت کشور با توجه به شعار سال پرداخت و تصریح کرد: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف و اولویت های کاری وزارت کشور در سال جاری خواهد بود.

امنیت و ثبات داخلی، عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی، ساماندهی اتباع بیگانه، برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، مدیریت پسماند، مدیریت بهینه شهر و روستا، تقویت زیر ساخت ها، آمادگی هر چه بیشتر برای مواجهه با بحران های طبیعی و انسان ساز، پیگیری برنامه های جوانی جمعیت، حل مسائل معیشتی مرزنشینان، حل مسائل سواحل و اقتصاد دریا محور، اجرای کامل تعهد تحویل ۴ میلیون کارت ملی و تعویض شناسنامه ها و توسعه و تقویت زیرساخت های فنی در راستای تحقق ماموریت های وزارتخانه از محورهای اولویت دار مورد تاکید وزیر کشور در راستای تحقق شعار سال بود.