آیا رژیم کتو شما تمیز است یا کثیف؟

در نکات رژیم غذایی CrossFit ، ما به طور مفصل در مورد برنامه رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران نوشتیم. چه در رژیم کتوژنیک باشید و چه به برنامه paleo پایبند باشید ، روش های خوب و بدی برای این کار وجود دارد. یک نام به تنهایی برنامه رژیم خاصی را توصیف نمی کند. شما می توانید یکی را به طور کامل دنبال کنید ، اما اگر غذاهایی که استفاده می کنید کیفیت پایینی داشته باشند ، می توانید بیشتر از فایده آن ضرر داشته باشید. در این مقاله ، ما بر رژیم کتوژنیک (کتو) تمرکز می کنیم.

رژیم کتو به این معنی است که شما به گونه ای غذا می خورید که بدن شما کتون تولید می کند. کتون ها از چربی توسط کبد ساخته می شوند و این فرآیند با مصرف کربوهیدرات بسیار کم و مقدار مناسب پروتئین شروع می شود. کتون ها در بدن برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، رژیم کتو اساساً چربی را برای منبع سوخت بدن می سوزاند. چربی به طور مداوم توسط بدن شما سوزانده می شود. وقتی بدن شما کتون تولید می کند ، وارد حالت کتوز می شود. کتوز بدون نگرانی از روزه داری چربی را می سوزاند. یعنی تا زمانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید.

این من را به موضوع رژیم غذایی تمیز در مقابل کتو کثیف می رساند. از آنجا که این نوع رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم است ، غذاهای دریایی ، گوشت و سبزیجات کم کربوهیدرات همگی می توانند غذای اصلی معمولی باشند. این بدان معنا نیست که خوردن همبرگر فست فود یا سایر گوشت های تجاری تجاری مناسب نیست. اگر فقط مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید ، رژیم کتو “کثیف” دارید. سبزیجات ، گوشت ، غذاهای دریایی و … باید از نظر بیولوژیکی و نه اصلاح ژنتیکی باشد.

توصیه می کنیم از غذاهای فرآوری شده یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده خودداری کنید. اینها به هر رژیم غذایی آسیب می رسانند و شما را از زندگی بدون سم جلوگیری می کنند. هرگونه رژیم غذایی زمانی بهترین نتیجه را می دهد که غذاها ساده و تمیز باشند.

رژیم کتو هنگامی که به درستی مصرف شود دارای فرآیند سم زدایی است. اگر سموم را از طریق غذا اضافه کنید ، به کبد یا سلامت خود کمک نمی کنید.

سبزیجات تازه ارگانیک بخورید. سعی کنید به طور منظم انواع سبزیجات رنگ روشن که دارای فیبر بالا هستند مصرف کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید ، طعم آنها بهتر و تندتر می شود. بعد از مدت کوتاهی بدن شما مشتاق هر وعده غذایی است.

منابع سالم محصولات چربی را انتخاب کنید. این می تواند دانه کتان ارگانیک ، روغن زیتون ، آووکادو یا روغن نارگیل باشد. بسیاری از آنها غذاهای غیر قابل اشتعال محسوب می شوند. غذاهای قابل اشتعال مانند لبنیات یا برخی از خانواده شب پوش ها هستند.

در طول رژیم کتو تمیز ، به یاد داشته باشید که به خوبی هیدراته بمانید. بسیاری از مردم نمی دانند که آب از تمام عملکردهای روزانه از جمله گوارش و تولید اندام پشتیبانی می کند.

در نهایت ، به یاد داشته باشید که با رعایت رژیم “کثیف” کتو به خودتان آسیب می رسانید. “تمیز” بمانید و سالم بمانید.

مخلص – بی ریا – صمیمانه،

نکات رژیم غذایی CrossFit