آیا زنان باید از رژیم کتو اجتناب کنند؟

رژیم کتو به موضوعی محبوب در جامعه تناسب اندام تبدیل شده است. مشخص شده است که به کاهش وزن کمک می کند و التهاب روده ها را کاهش می دهد. تحقیقات جدید اثرات مفیدی را برای مردان و زنانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند نشان داده است.

رژیم کتو چیست؟

اول ، رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک طوری طراحی شده است که بدن شما را در حالت کتوتیک تری نگه دارد. کتوز غیر طبیعی نیست. این وضعیتی است که در آن سوخت کربوهیدرات بدن شما کم است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، به جای کربوهیدرات ها شروع به سوزاندن چربی می کند. این فرایند کتون تولید می کند. یک فرد معمولی در حالت کتوژنیک باقی نمی ماند مگر در حین ورزش شدید مانند کراس فیت یا در دوران بارداری.

رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کم و چربی بیشتری را افزایش می دهد. به نوبه خود ، بدن از چربی برای تولید انرژی استفاده می کند. همچنین نشان داده شده است که این رژیم غذایی می تواند بیماری های خود ایمنی و غدد درون ریز را کاهش دهد و همچنین دارای خواص ضد سرطانی است.

کتوز می تواند یک مشکل در بیماران دیابتی باشد. این می تواند زمانی رخ دهد که انسولین کافی استفاده نمی شود.

کتو چگونه برای ورزشکاران کراس فیت مفید است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، رعایت رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند چربی بسوزانید و در نتیجه وزن خود را کاهش دهید. این رژیم کم کربوهیدرات شبیه رژیم پالئو است. ما طرفدار قوی Paleo هستیم زیرا پروتئین بیشتری برای سوخت به جای کربوهیدراتها ترویج می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو به جای پروتئین از چربی برای سوخت استفاده می کند. هر دو رژیم کتو و پالئو چربی را می سوزانند و عضلات را همزمان حفظ می کنند.

ورزشکاری که در سطح بالایی تمرین می کند ، مانند کراس فیت ، بدون کاهش توده عضلانی ، افزایش انرژی و چربی را تجربه می کند.

چرا رژیم کتو برای زنان مفید است؟

مزایای زنانی که از این رژیم استفاده می کنند شگفت آور است. رژیم کتو علاوه بر کاهش وزن و عضله سازی ، روشی شگفت انگیز برای حمایت از سیستم غدد درون ریز دارد. همه ما می دانیم که هورمون ها چه تاثیری بر ورزشکار دارند.

نوسان هورمون ها می تواند باعث درد ، خستگی و حتی افسردگی شود. ارتباط بین هورمون ها و سرطان را نمی توان انکار کرد. رژیم کتو نشان داده است که سیستم غدد درون ریز را بهتر تنظیم می کند. با این کار ، بروز برخی سرطان ها ، بیماری های تیروئید و دیابت را کاهش می دهد.

چگونه یک زن رژیم کتو را شروع می کند؟

به آرامی و با دقت. رژیم کئوتژنیک را نباید 100 درصد شروع کرد. شما باید به آرامی میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید. قطع سریع کربوهیدرات ها می تواند تأثیر منفی داشته باشد. این می تواند بدن را تحت فشار قرار داده و گیج کند و یک عدم تعادل وحشی ایجاد کند.

در صورت بارداری یا شیردهی نیز باید از رژیم کتو خودداری کنید. در این مدت ، از رژیم غذایی متعادل با میوه ، سبزیجات ، محصولات لبنی و غلات استفاده کنید.

بهترین توصیه من این است که بدن خود را تا آنجا که ممکن است ثابت نگه دارید و سپس به آرامی رژیم کتوژنیک را دنبال کنید.

برای تناسب اندام شما ،

تیم کراس فیت

CrossFitDietTips.com