تمرینات با وزنه – مزایا و معایب

تمرینات با وزنه راهی عالی برای به دست آوردن تمام بدن شما است. بسیاری از افراد تمرینات قدرتی را با بالا تنه و بازوها مرتبط می دانند. با این حال ، در صورت داشتن تجهیزات مناسب ، می توانید قسمت های پایین بدن خود مانند سینه و پاها را به راحتی تمرین دهید. ممکن است فکر کنید هر چیزی که مربوط به وزنه است مفید است. با این حال ، استفاده از وزنه معایبی دارد و همه مزایا و معایب آن در زیر شرح داده شده است.

یکی از مزایای تمرینات با وزنه ، توانایی تقویت کل بدن است. همه ما می دانیم که وزنه ها توسط فردی که از آن استفاده می کند در حالت ایستاده استفاده می شود و سپس با وزنه ها اقدام می کند. این عمل می تواند شامل حرکت دادن دست ها به بالا یا پایین یا از پهلو به پهلو باشد. اگر شما از افرادی نیستید که از دویدن ، شنا یا ورزش های دیگر لذت می برید ، وزنه ها راه حل مناسبی برای حفظ تن و فرم بدن شما هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از وزنه برای حفظ تناسب اندام زمانی است که از این وزنه ها استفاده می کنید و بدن شما در حالت ایستاده ایستاده است. استخوان های بدن شما فعال می شوند زیرا سعی می کنند در تمرینات به شما کمک کنند. بنابراین شما هر بار که از وزنه برای تمرین استفاده می کنید ، عملاً بدن خود را تمرین می دهید.

استفاده از وزنه ها برای ورزش اشکالاتی دارد و اشکال اصلی آن ایمنی است. هرگز نباید تنها با وزنه ورزش کنید. در صورت بدترین اتفاق همیشه باید حامی خود را داشته باشید. رایج ترین مسئله ایمنی استفاده از هالتر است. اگر به دلیل وزنه روی هالتر نتوانید یک تکرار را انجام دهید ، احتمال دارد زیر هالتر گیر بیفتید.

یکی دیگر از معایب استفاده از وزنه آسیب به بدن شما است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، هنگام استفاده از وزنه ، به کل بدن خود نیاز دارید. اگر نمی توانید کنترل کامل بدن خود را هنگام ورزش حفظ کنید ، عضله ای را در بدن خود می کشید یا حتی متعادل می کنید. حتی استفاده از وزنه های سنگین در زمانی که آمادگی ندارید ، همیشه باعث آسیب به قسمتی از بدن شما می شود. همیشه به یاد داشته باشید که از کوچک شروع کنید و سپس وقتی احساس آمادگی کامل کردید ، حرکت کنید.

وزن کل یک راه عالی برای تمرین است. میلیون ها نفر برای انجام تمرینات روزانه از وزنه استفاده می کنند. بعد از یک یا دو هفته ، می توانید بدن خود را محکم تر و سفت تر احساس کنید. همچنین می توانید ماهیچه های بدن خود را کمی بیشتر از حالت قبلی احساس کنید. با این حال ، ایمنی اصلی ترین دغدغه ای است که هنگام استفاده از وزنه های خود باید به خاطر داشته باشید. شما باید به یاد داشته باشید که قبل از تمرین بدن خود ، همه ماهیچه های بدن خود را کشش دهید. شما باید قلب خود را پمپاژ کنید و به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار خود را گرم کنید تا بدن شما بداند تمرین شما تمام شده است. گرم شدن مانع از گیر افتادن اسید لاکتیک در بدن شما می شود.