آشنایی با عمل پولیب بینی – dietition


عمل پولیپ بینی چیست؟

عمل پولیپ بینی، برای کسانی انجام می شود که مبتلا به پلیپ شدند. پلیپ در حقیقت یک توده غیر سرطانی است که می‌ تواند در سینوس های مجاری بینی به وجود بیاید‌. این پولیپ اگر کوچک باشد نمی ‌تواند چندان مسئله ساز باشد. اما بزرگ شدن پولیپ می‌ تواند مشکلاتی را برای افراد مختلف به وجود بیاورد. این افراد می توانند مشکلاتی در تنفس داشته و همچنین ممکن است به عفونت های مکرر دچار شوند. علاوه بر این مسئله، حس بویایی این افراد نیز مختل خواهد شد. پولیپ می ‌تواند به دلیل های زیادی ایجاد شود. مواردی مانند حساسیت های دارویی، آلرژی های فصلی، عفونت های ناشی از آسم از جمله موارد ایجاد کننده پولیپ هستند. البته به طور مشخص نمی توان گفت که دان یک از موارد زیر تاثیر بیشتری دارند. بهترین جراح زیبایی بینی در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده و نوبت بگیرید.

نشانه های پولیپ

پولیپ نشانه های مختلفی دارد. در صورت وجود این نشانه ها، باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد تا پزشک بتواند وضعیت شما را بررسی کند. از نشانه های داشتن پولیپ گرفتگی بینی است. آبریزش بینی و همچنین ترشحات پشت حلقی از دیگر نشانه های پولیپ هستند. این بیماری اگر پیشرفت کند حس بویایی کاهش پیدا کرده و کاهش حس بویایی با داشتن مشکل نیز تنفس همراه است. احساس فشار در پیشانی بالا و همچنین درد فک بالایی و خر و پف از دیگر نشانه‌ های وجود پولیپ بینی هستند. البته اگر شما این علائم را دارید نباید فورا نگران وجود پولیپ بینی شوید.‌ این علائم می تواند به سبب وجود بیماری های دیگری مانند سرماخوردگی نیز به وجود بیاید. تنها پزشک متخصص می تواند تشخیص قطعی را بدهد که آیا شما پولیپ دارید یا این علائم علتی دیگری دارند. جراح بینی در شیراز وسایر شهرها را در سایت کلینیک زیبایی مشاهده نمایید.

جراحی بینی

عمل پولیپ بینی چگونه انجام می شود؟

شیوه های مختلفی برای انجام عمل پولیپ بینی وجود دارد. یکی از شیوه های متداول انجام عمل پولیپکتومی می باشد. در این روش به کمک یک دستگاه مکش ایجاد شده و پولیپ برطرف می شود. اما اگر پولیپ بزرگ تر باشد باید از شیوه دیگری استفاده کرد. پولیپ بزرگ تر با روش آندوسکوپی سینوسی عمل می شود. جراح بینی در شیراز و تهران وسایر شهرها برای نوبت دهی سریع و آسان را در سایت پزشک شهر مشاهده نمایید.

پیدا کردن بهترین جراح بینی

اگر نیاز به عمل پولیپ بینی داشته باشید به احتمال زیاد بخواهید بهترین جراح بینی را پیدا کنید. سایت پی جو به شما کمک می کند تا بهترین جراحان بینی، در شهر خود را پیدا کرده تا برای انجام عمل به آن ها مراجعه کنید. بهترین جراحان، باید در انجام کار خود تخصص و تجربه داشته باشند‌. از دیگر مواردی که می ‌توان به عنوان معیار بهترین جراح نام برد؛ داشتن سطح علمی بالا و به روز بودن است. به روز بودن به پزشکان و جراحان کمک می ‌کند تا از جدید ترین متد ها و شیوه‌ های روز کمک بگیرند تا به بیماران خود کمک کنند.

عمل پولیپ بینی