آیا پرتقال اسیدی است؟ پرتقال و آب آن برای دل درد خوب یا بد


پرتقال خوشمزه ترین و خوش طعم ترین میوه مرکبات است. مناطق مختلف جهان به انواع پرتقال معروف هستند. مشخصات تغذیه ای و محتوای آب پرتقال آن را به یکی از بهترین میوه ها تبدیل کرده است.

ولی، آیا پرتقال اسیدی است؟

بله، پرتقال اسیدی است و PH آن بین 3.7 تا 4.3 است. پرتقال به عنوان یک مرکبات حاوی اسید سیتریک است. اما انواع مختلفی از پرتقال وجود دارد که مقادیر PH متفاوتی دارند. به طور عمده پرتقال و آب آن دارای PH کمتر از 7 هستند. این بدان معناست که پرتقال اسیدی است.

در این مقاله با آن آشنا خواهید شد فواید خوردن پرتقال برای سلامتی. همچنین آب میوه و رفلاکس اسید را توضیح خواهیم داد. پس بیایید حقایق را فاش کنیم!

چرا پرتقال و آب آن اسیدی است؟

معیار اصلی برای اندازه گیری ماهیت اسیدی یا بازی هر چیزی مقیاس PH است. هر چیزی که PH کمتر از ۷ داشته باشد اسیدی و بیشتر از ۷ بازی است.

با در نظر گرفتن این حقایق، پرتقال دارای PH کمتر از 7 است، بنابراین اسیدی است. تقریباً همه انواع پرتقال PH پایینی دارند. اما برخی از آنها شیرین و کمی قلیایی هستند. آن ها انواع بسیار کمیاب هستند.

پرتقال و آب آن

دلیل دیگری برای ماهیت اسیدی پرتقال این است که اسید سیتریک در آنها وجود دارد. درست مانند لیمو و لیموترش، ویتامین C یا اسید اسکوربیک نیز دارند. این اسید اسکوربیک مسئول این است ماهیت اسیدی پرتقال

PH آب پرتقال و پرتقال

پرتقال دارای PH بین 3 تا 4 است. این دلیل اسیدی بودن پرتقال است. همچنین، آب پرتقال اسیدی است.

را PH آب پرتقال خریداری شده در فروشگاه دارای مواد افزودنی و نگهدارنده زیادی در آنها است. آب پرتقال در فروشگاه های مواد غذایی نیز قند زیادی دارد که آن ها را اسیدی تر می کند. همچنین طعم های مصنوعی دارند که ممکن است PH آنها را تغییر دهد.

بیش از 20 نوع پرتقال در سراسر جهان وجود دارد. برخی از آنها طعمی تند دارند و برخی دیگر شیرین و ترش هستند. جدول زیر نشان می دهد PH انواع پرتقال.

انواع پرتقال محدوده PH
پرتقال ناول 3 تا 4
پرتقال کارا کارا 6 تا 7
پرتقال سویا 7 تا 8
پرتقال ماندارین 8 تا 9
پرتقال والنسیا 4.3
پرتقال خونی 3.33 تا 3.81
نارنگی 3.90

پرتقال PH

PH پرتقال از 3.1 تا 4.8 متغیر است. این PH کمتر از 7 است، بنابراین پرتقال اسیدی است. همچنین وجود انواع مختلف اسید در پرتقال باعث می شود.

آب پرتقال PH

آب پرتقال PH حدود 3.5 دارد. همچنین اسیدی است. اما این PH خالص آب پرتقال است. آب پرتقال خریداری شده در فروشگاه ممکن است به دلیل قند و مواد نگهدارنده PH متفاوتی داشته باشد.

آیا پرتقال برای رفلاکس اسید مضر است؟

رفلاکس اسید وضعیتی است که در آن مقدار اضافی اسید در معده شما وجود دارد که به مری باز می گردد. زمانی که شما غذاهای اسیدی مصرف می کنید این اتفاق بیشتر می افتد.

از آنجایی که پرتقال اسیدی است، می تواند باعث رفلاکس اسید شود. به خصوص، اگر گاستریت فعال دارید، خوردن یک پرتقال یا نوشیدن آب پرتقال می تواند باعث رفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود.

اما، گاهی آب پرتقال می تواند برای سوزش سر دل مفید باشد. شاید تعجب کنید که چرا. پاسخ این است پرتقال می تواند اثر قلیایی داشته باشد بعد از متابولیزه شدن اما این تنها زمانی صادق است که برای سوزش معده، مقدار کمی آب پرتقال بنوشید.

چرا پرتقال و آب آن به من دل درد می دهد؟

اگر با خوردن پرتقال یا نوشیدن آب پرتقال از سوزش معده رنج می برید، به این معنی است که گاستریت فعال دارید. دلیل دیگر می تواند این باشد که مقدار اضافی اسید هیدروکلریک در معده شما وجود دارد.

از آنجایی که پرتقال سرشار از اسید سیتریک و اسید اسکوربیک است، می تواند باعث رفلاکس اسید شود. همچنین در صورت گاستریت فعال می توانید با نوشیدن آب پرتقال دچار سوزش معده شوید.

آیا پرتقال در معده اسیدی است؟

اسیدی یا بازی بودن پرتقال در معده بستگی به میزان مصرف پرتقال یا آب پرتقال دارد. به طور معمول، وقتی پرتقال وارد معده می شود، اسیدی است.

همچنین بستگی به نوع پرتقال‌هایی دارد که می‌خورید. خوردن آن ها پرتقال هایی که PH بسیار پایینی دارند در معده اسیدی است با این حال، چند نوع پرتقال وجود دارد که قلیایی یا کمی اسیدی هستند.

آیا پرتقال ماندارین اسیدی است؟

PH پرتقال ماندارین بین 8 تا 9 است. بنابراین، پرتقال ماندارین اسیدی است یا قلیایی؟ طبق روش مقیاس PH، غذاهایی که PH بالاتر از 7 دارند، قلیایی هستند. دلیلش همینه پرتقال ماندارین قلیایی است.

اثرات قلیایی پرتقال ماندارین برای درمان علائم اسیدیته یا رفلاکس اسید بسیار خوب است. همچنین، اگر دچار اسیدیته یا ورم معده هستید و همچنان می خواهید پرتقال بخورید، پرتقال ماندارین انتخاب خوبی است.

آیا پرتقال هنگام هضم اسیدی است؟

به محض اینکه آب پرتقال به معده می رسد، متابولیزه می شود. پرتقال در واقع حاوی اسیدهایی مانند اسید سیتریک و اسید اسکوربیک است، اما پرتقال برای حفظ PH سالم بدن ما بسیار مفید است. آنها همچنین می توانند اسیدیته معده را خنثی کنند.

لیمو، لیموترش، پرتقال و همه مرکبات پس از رسیدن به معده، اثر قلیایی دارند. به همین دلیل است که پرتقال پس از هضم قلیایی می شود.

آیا پرتقال شیرین اسیدی است؟

اکثر مردم فکر می کنند که ترشی با اسیدیته مرتبط است. آنها فکر می کنند که پرتقال شیرین اسیدی نیست. اما همیشه اینطور نیست. پرتقال ها بدون توجه به طعم شیرین، ترش یا تند، اسیدی هستند.

با این حال، میزان اسیدیته با توجه به طعم متفاوت است. پرتقال هایی که محتوای اسید سیتریک بیشتری دارند ترش و در نتیجه اسیدی تر هستند. از طرف دیگر، پرتقال شیرین دارای مقدار کمتری اسید سیتریک است، بنابراین اسیدیته کمتری دارد.

همچنین بخوانید: آیا انگور اسیدی است؟ آیا باید از مصرف انگور با رفلاکس اسید اجتناب کرد؟

فواید خوردن پرتقال در شب

شب زمانی است که به چیزی برای میان وعده نیاز دارید. بیشتر مردم به جای خوردن چیپس یا ذرت بو داده می خواهند یک میان وعده سالم را انتخاب کنند.

فواید خوردن پرتقال در شب

پرتقال می تواند یکی از آن تنقلات سالمی باشد که هنگام تماشای فیلم در شب از آن لذت ببرید. در اینجا برخی از فواید خوردن پرتقال در شب برای سلامتی

بهبود خواب

خوردن پرتقال در شب می تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید. این به این دلیل است که آنها می توانند سطح هورمون های سروتونین را افزایش دهند. همچنین پرتقال دارای ترکیباتی است که با کاهش سطح کورتیزول در بدن می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. از این رو، آنها می توانند به شما کمک کنند خواب مناسبی داشته باشید.

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند به تقویت ایمنی شما کمک کند. به خصوص، وقتی پرتقال را در شب می خورید، ویتامین C می تواند به ترمیم و بازسازی سلول های سالم بدن شما کمک کند. این فرآیند می تواند از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کند.

بینایی خود را تقویت کنید

شاید شنیده باشید که خوردن آب هویج در شب می تواند بینایی شما را تقویت کند. اما خوردن پرتقال یا خوردن آب پرتقال در شب نیز می تواند سطح ویتامین A را در بدن شما افزایش دهد. از این رو، می تواند از دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و سایر بیماری های چشمی جلوگیری کند.

بهبود عملکرد جنسی

ویتامین C و اسید اسکوربیک موجود در پرتقال به تحرک اسپرم کمک می کند و همچنین از بیماری هایی مانند اختلال نعوظ پیشگیری می کند. خوردن پرتقال در شب می تواند میل جنسی و میل جنسی را افزایش دهد و در نتیجه عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

فشار خون را کنترل کنید

پرتقال سرشار از پتاسیم است بنابراین می تواند فشار خون شما را کنترل کند. همچنین خوردن پرتقال در شب می تواند برای قلب شما مفید باشد و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند.

سوالات متداول

پرتقال اسیدی است یا قلیایی؟

برای یافتن ماهیت اسیدی یا بازی غذا باید PH آن را بررسی کنیم. اگر PH یک ماده غذایی کمتر از 7 باشد، ماهیت اسیدی دارد. غذاهایی که PH آنها بیشتر از 7 است، اساسی هستند. پرتقال دارای محدوده PH بین 3 تا 4 است. بنابراین، آنها در دسته مواد غذایی اسیدی قرار می گیرند.

آیا پرتقال بدن را قلیایی می کند؟

بله، خوردن مقدار متوسط ​​پرتقال توانایی عالی در قلیایی کردن بدن دارد. درست مانند لیمو و لیمو ترش، پرتقال پس از هضم می تواند در معده به حالت قلیایی تبدیل شود. از این رو، آنها می توانند اسیدیته را خنثی کنند و می توانند اثر قلیایی بر بدن داشته باشند.

آیا خوردن پرتقال در شب می تواند باعث رفلاکس اسید معده شود؟

از آنجایی که پرتقال اسیدی است، خوردن زیاد پرتقال در شب می تواند باعث رفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود. این معمولاً در صورتی رخ می دهد که قبلاً از گاستریت یا سوزش سر دل شدید رنج می برید. در این صورت باید از خوردن پرتقال خودداری کنید.

آیا پرتقال به اندازه لیمو اسیدی است؟

لیمو دارای PH 2 است، در حالی که پرتقال دارای PH بین 3 تا 4 است. بنابراین، لیمو در مقایسه با پرتقال اسیدی تر است. همچنین، لیموها دارای مقدار بیشتری اسید اسکوربیک هستند که به آنها طعم بسیار ترش می دهد.

بهترین زمان برای خوردن پرتقال چه زمانی است؟

می توانید هر زمان که با خوردن آن راحت هستید، پرتقال بخورید. زمان خاصی برای خوردن پرتقال وجود ندارد. با این حال، خوردن پرتقال در شب چند فواید دیگر نیز دارد. همچنین، اگر می خواهید غذای سالم بخورید، پرتقال بهترین انتخاب است.

خط پایین

آیا پرتقال اسیدی است؟ بله، پرتقال با PH 3 تا 4 اسیدی است. افرادی که گاستریت فعال یا سوزش سر دل دارند باید از خوردن پرتقال خودداری کنند.

با این حال، خوردن پرتقال فواید سلامتی خاصی دارد که نمی توانید انکار کنید. خوردن مقدار متوسط ​​پرتقال می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. اما در صورت سوزش سر دل، حتما قبل از مصرف پرتقال با پزشک خود مشورت کنید.

The post آیا پرتقال اسیدی است؟ پرتقال و آب آن برای سوزش معده خوب یا بد اولین بار در Healthyfoodforliving.com – وبلاگی برای سلامت، غذا و سبک زندگی ظاهر شد.