آیا نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید خوب است (آیا واقعا کمک می کند)


نعناع واقعاً به عنوان طعم دهنده در بسیاری از چیزهای مختلف استفاده می شود. مانند خمیر دندان، آدامس و حتی برخی داروها. اما خود نعناع دارای برخی خواص درمانی است.

ولی، آیا نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید خوب است؟

متأسفانه، نعناع نمی تواند به شما در درمان رفلاکس اسید کمک کند. بلکه می تواند وضعیت را بدتر کند. برای کاهش رفلاکس اسید از شیر بدون چربی، زنجبیل، سرکه سیب یا چای لیمو استفاده کنید. اما نعناع فلفلی می تواند به شما برای رفع سوء هاضمه، IBS، سردرد و تحریک پوست کمک کند.

اما باید نعناع را درست مصرف کنید. بنابراین مطمئن شوید که مقدار و روش صحیح را می دانید.

ما تمام روش های کاهش رفلاکس اسید و روش صحیح استفاده از نعناع را داریم. پس چرا پایین نمی پری و خودت را روشن نمی کنی!

آیا نعناع رفلاکس اسید را آرام می کند؟

رفلاکس اسید می تواند واقعاً تحریک کننده باشد. و مصرف چیزی گیاهی به جای هر دارویی می تواند بهتر باشد. داروهای گیاهی بهتر از هر دارویی برای بدن شما مناسب است. و می تواند در عین حال واقعا موثر باشد.

نعناع تند

اما آیا می تواند رفلاکس اسید را برطرف کند؟ متاسفانه نه. می تواند ماهیچه های نزدیک دهانه معده و مری شما را شل کند. نعناع می تواند ریفلاکس اسید را به مری برگرداند تا تحریک را بدتر کند. بنابراین هنگام رفلاکس اسید نعناع مصرف نکنید.

مری یک لوله عضلانی طولانی از گلو تا معده است. مری 3 قسمت دارد. بالا، وسط و پایین. و در قسمت تحتانی مری دهانه معده را می خواند.

مصرف نعناع فلفلی می تواند اسید را از معده به دهان شما فشار دهد. و این می تواند تحریک را افزایش دهد. اگرچه هیچ اثری از رفلاکس اسید نعناع

نعناع فلفلی به چه چیزی کمک می کند؟

نعناع فلفلی به شما برای رفلاکس اسید کمک نمی کند. اما سناریوهای دیگری وجود دارد که نعناع می تواند به شما کمک کند. نعناع خاصیت بی حسی دارد. بنابراین اگر با هر یک از عضلات خود با مشکل مواجه هستید، می تواند عضلات بدن شما را شل کند.

اما به طور خاص، چند چیز وجود دارد که می تواند با نعناع آرام شود. ما لیستی از آنها را در زیر تهیه کرده ایم.

سوء هاضمه

هضم پس از خوردن مقدار زیادی غذای ناسالم ممکن است دشوار باشد. استخراج غذاها و گوشت های سرخ شده می تواند برای معده ما دشوار باشد. و اینجاست که نعناع می تواند کمک زیادی به شما کند.

نعناع می تواند ماهیچه های معده شما را آرام کند و هضم را بهبود بخشد. از آنجایی که نعناع خاصیت بی حسی دارد، می تواند ماهیچه های معده شما را شل کند. و سپس غذا می تواند با سرعت بیشتری عبور کند.

برگ های نعناع خود را خرد کرده و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. و این است نحوه استفاده از برگ نعنا برای ناراحتی معده

اگرچه به دلیل سوء هاضمه باید در مصرف نعناع احتیاط کرد. اگر سوء هاضمه شما مربوط به GERD است، باید از مصرف نعناع پرهیز کنید. علتی که می تواند احساس سوزش سر دل را افزایش دهد.

نفخ / نفخ

اگر احساس نفخ یا نفخ دارید، نعناع می تواند کمک کند. گاز می تواند در معده شما جمع شود و این می تواند واقعا دردناک باشد.

نعناع فلفلی می تواند ماهیچه ها را شل کند و اجازه دهد گاز عبور کند و درد را کاهش دهد.

(IBS) سندرم روده تحریک پذیر

IBS می تواند علائم مختلفی داشته باشد. مانند نفخ، گاز، درد و حتی اسهال. چند مطالعه نشان داده‌اند که کپسول‌های نعناع فلفلی با پوشش روده می‌توانند وضعیت را بهبود بخشند.

خیلی ها به این می گویند درد معده نعناع استفاده از روغن نعناع می تواند وضعیت شما را بهتر کند.

در صورت داشتن IBS می توان از نعناع استفاده کرد. و بزرگسالان و کودکان هر دو می توانند در صورت داشتن IBS از نعناع استفاده کنند. همچنین، در یک مطالعه، آنها همچنین دریافتند که نعناع می تواند درد شکم را نیز کاهش دهد.

تحریک و خارش پوست

همانطور که قبلاً گفتیم، نعناع اثر بی‌حسی دارد. بنابراین، در صورت بروز هرگونه سوزش یا خارش، نعناع فلفلی می‌تواند آن ناحیه را برای لحظه‌ای خنثی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیری از نعناع درست کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید.

مطمئن شوید که از نعناع تازه استفاده می کنید و به طور یکنواخت استفاده می کنید.

سردرد

هر دردی که مربوط به سر باشد بسیار آزاردهنده و دردناک است. دلایل زیادی می تواند مرتبط با سردرد باشد. اما نعناع به شما کمک می کند تا مدتی درد را بی حس کنید.

در این سناریو از نعناع فلفلی نیز خمیر درست کنید. و خمیر را روی پیشانی خود پخش کنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه نعناع را حذف کنید. شما می توانید احساس بی حسی که سردرد را کاهش داده است را احساس کنید.

سردرد

نعناع را چگونه مصرف کنیم؟

بنابراین، تا به حال می دانید که نعناع فلفلی می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کند. اما روش صحیح مصرف نعناع چیست؟ راه های مختلفی برای مصرف نعناع وجود دارد. همچنین مقدار آن برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه وارد شوید، بخش زیر را بررسی کنید.

بچه ها

به کودکان بزرگتر یا نوزادان نعناع ندهید. به خصوص روغن نعناع را روی پوست هیچ بچه ای استفاده نکنید. نعناع می تواند پوست را بسوزاند زیرا کودکان پوست واقعاً آسیب پذیری دارند.

اگر تعجب می کنید، چگونه از روغن نعناع برای رفلاکس اسید استفاده کنیم؟ روغن نعناع همچنین وضعیت رفلاکس اسید شما را بدتر می کند.

اگر به دنبال روغن نعناع فلفلی برای خرید هستید، لینک های زیر را بررسی کنید. هر دوی این روغن ها غلظت بالایی دارند.

اسانس نعناع آرتیزن بیشتر بدانید
اسانس نعناع دست ساز بیشتر بدانید
روغن نعناع

از آنجایی که هر دوی این نعناع بسیار غلیظ هستند، فقط به چند قطره نیاز دارید.

همچنین، چای نعناع می تواند احساس سوزش در دهان داشته باشد. که می تواند برای بسیاری از کودکان مضر باشد. پس بهتر است از مصرف نعناع برای کودکان خودداری کنید.

خیلی ها می پرسند، آیا چای نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید خوب است؟ نه اینطور نیست. پاسخ یکی است، آیا آب نبات نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید خوب است؟

اما اگر واقعاً می خواهید، از گلیسریت نعناع استفاده کنید. که مخصوصا برای کودکان مناسب است. همچنین، از 1 یا 2 میلی لیتر حداکثر در روز استفاده کنید.

بزرگسالان

بزرگسالان می توانند نعناع را به روش های مختلف مصرف کنند. و مقدار بسته به روش می تواند متفاوت باشد. بنابراین مقدار لازم را برای روش های خاص رعایت کنید.

  • برای تهیه چای نعناع از 5 گرم برگ آن برای یک فنجان آب استفاده کنید. برگ ها را به مدت 10 دقیقه بگذارید و آماده مصرف است. همچنین، می توانید مقدار زیادی چای نعناع میل کنید.
  • اگر از کپسول نعناع استفاده می کنید، 1 یا 2 کپسول در روز مصرف کنید. مصرف دوزهای بالای کپسول نعناع می تواند مضر باشد. فقط در صورتی کپسول را در نظر بگیرید که IBS دارید. اگر شما درخواست می کنید بهترین زمان برای مصرف کپسول روغن نعناع، قبل از غذای شماست
  • اگر سردرد دارید می توانید از روغن یا رب نعناع استفاده کنید. از اتانول با روغن نعناع استفاده کنید و یک لایه نازک روی پیشانی خود بمالید. یک کت نازک به سرعت تبخیر می شود و این همان چیزی است که شما می خواهید.
  • برای خارش و بثورات، از خمیر نعناع یا کرم مبتنی بر نعناع استفاده کنید. از پماد حداکثر 2 یا 3 بار در روز استفاده کنید.

کدام غذاها باعث رفلاکس اسید می شوند؟

مواد غذایی زیادی وجود دارد که می تواند باعث رفلاکس اسید شود. عمدتاً غذاهایی که حاوی مقدار زیادی روغن هستند. مانند فست فود، غذاهای سرخ شده، پنیر، چیپس، بیکن، سوسیس و غیره.

حتی نعناع می تواند باعث رفلاکس اسید شود. همچنین، گوجه فرنگی و مرکبات نیز می توانند باعث رفلاکس اسید شوند. بنابراین، پرهیز از این غذاها یا مصرف حداقل آنها می تواند از رفلاکس اسید جلوگیری کند. اما چگونه می توان رفلاکس اسید را کاهش داد؟ بیایید در مورد آن یاد بگیریم.

چگونه رفلاکس اسید را کاهش دهیم؟

اگر رفلاکس اسید و سوزش سر دل را تجربه می کنید، چند درمان خانگی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. لیست زیر را دنبال کنید تا در مورد درمان های خانگی بدانید.

شیر

استفاده از لبنیات بهترین چیزی است که می توانید در هنگام رفلاکس اسید از آن استفاده کنید.

استفاده از شیر تصمیم خوبی است زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند اسید را کاهش دهد. اما انواع مختلفی از شیر در بازار وجود دارد. از کدام نوع شیر استفاده کنید؟ شما باید به دنبال انواع شیر بدون چربی باشید.

اگر از شیر پرچرب استفاده کنید، می تواند وضعیت را بدتر کند. اما شیر بدون چربی می تواند رفلاکس اسید را در چند لحظه متوقف کند. شیر بدون چربی می تواند به عنوان دیواره ای بین دهانه مری عمل کند. و می تواند جریان اسید را به سمت بالا متوقف کند.

زنجبیل

بهترین کمک کننده گوارشی زنجبیل است. همچنین، زنجبیل را می توان در سناریوهای دیگر نیز استفاده کرد.

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و قلیایی است. بنابراین هنگامی که احساس سوزش دارید، چای زنجبیل را امتحان کنید. می تواند معده شما را آرام کند و در کوتاه ترین زمان احساس بهتری داشته باشید.

سرکه سیب

استفاده از اسید بیشتر زمانی که در حال مبارزه با اسید هستید عجیب به نظر می رسد. همچنین، هیچ مطالعه ای برای حمایت از این بیانیه وجود ندارد. اما بسیاری از کاربران می گویند که معده آنها را بسیار راحت می کند.

اما هنگام استفاده از سرکه سیب باید مراقب باشید. هرگز از سرکه سیب با غلظت کامل استفاده نکنید. 1 یا 2 قاشق چایخوری را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را میل کنید.

چای لیمو

مانند سرکه سیب، چای لیمو نیز می تواند کمی متناقض باشد. زیرا خود چای لیمو بسیار اسیدی است. اما نباید چای لیمو را به تنهایی مصرف کنید. باید آب لیمو را با آب ولرم و عسل مخلوط کنید.

این مخلوط اثر قلیایی ایجاد می کند و اسید معده را خنثی می کند. علاوه بر این، عسل دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است. که می تواند سلامت سلول های معده شما را بهبود بخشد.

و اینها هستند چه چیزی برای رفلاکس اسید خوب است اما نعناع در چه مواردی می تواند به شما کمک کند؟ بیایید به زیر بپریم و در مورد نعناع یاد بگیریم!

سوالات متداول

آیا نعناع بر داروهای دیابت تأثیر می گذارد؟

نعناع فلفلی می تواند بر داروهای دیابتی تأثیر بگذارد. همچنین می تواند بر وضعیت بیماران دیابتی شما تأثیر بگذارد. نعناع فلفلی می تواند قند خون را در خون شما کاهش دهد. اگر فشار خون بالا دارید، نعناع می تواند آن را کاهش دهد. اما کاهش بیش از حد آن می تواند باعث هیپوگلیسمی شود.

آیا نعناع بر داروهای کبد تأثیر می گذارد؟

نعناع فلفلی می تواند بر داروهای کبد تأثیر بگذارد. زیرا نعناع عمدتاً روی کبد اثر می گذارد. و به همین دلیل است که می تواند اثر بسیاری از داروهای کبدی را کاهش داده یا افزایش دهد. در صورت مصرف دارو برای کبد با پزشک خود مشورت کنید.

آیا داروهای ضد فشار خون توسط نعناع تأثیر می گذارد؟

نعناع می تواند فشار خون را کاهش دهد. اما این مطالعه بر روی حیوانات دیگر است. اگر در حال حاضر داروهایی برای کاهش داروهای ضد فشار خون خود مصرف می کنید، نعناع می تواند دارو را بسیار قوی تر کند.

پینوشت

بنابراین، این همه آن چیزی بود که باید در مورد آن بدانید نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید مفید است. نعناع فلفلی برای خیلی چیزها خوب است، اما برای رفلاکس اسید نه.

مشورت با پزشک قبل از مصرف هر گونه گیاه دارویی به عنوان دارو بسیار مهم است. همچنین راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از رفلاکس اسید جلوگیری یا کاهش دهید.

در وضعیت سلامتی خود موفق باشید!

پست آیا نعناع فلفلی برای رفلاکس اسید خوب است (آیا واقعا کمک می کند) اولین بار در Healthyfoodforliving.com – وبلاگی برای سلامتی، غذا و سبک زندگی ظاهر شد.