استارت‌آپ بهداشت از راه دور پاکستانی تحت رهبری زنان، سرمایه 3 میلیون دلاری سری A را دریافت می‌کند



استارت‌آپ پزشکی از راه دور پاکستانی صحت کاهانی در دور سرمایه‌گذاری سری A به رهبری صندوق فناوری سلامت Amaanah Circle از سنگاپور، 2.7 میلیون دلار به دست آورد.

Epic Angels، Cross Fund، USAID Investment Promotion Activity، Augmentor، Impact Investment Exchange و گروه شرکت های الهی نیز در دور تامین مالی شرکت کردند.

چکار میکند

این استارت آپ که در سال 2017 توسط دو پزشک زن به نام‌های دکتر سارا سعید خرم و دکتر عفت ظفر آقا تأسیس شد، وعده می‌دهد که بیماران را در عرض 60 ثانیه با شبکه جهانی 7500 پزشک خود مرتبط کند. همچنین خدمات آزمایشگاهی در خانه یا در محل و تحویل آنلاین دارو را به صورت درخواستی ارائه می دهد. برنامه تلفن همراه آن هم اکنون در بیش از 310 شهر و شهرک در پاکستان، بیش از 800 شرکت و 62 کلینیک سلامت الکترونیکی که هم برای مشتریان غیرنظامی و هم برای مشتریان شرکتی سرو می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

این برای چه است

صحت کاهانی از بودجه جدید خود برای استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی کننده برای سلامت از راه دور و ارائه داروی دقیق استفاده خواهد کرد. دکتر خرم گفت: “این تزریق بودجه یک لحظه مهم برای صحت کاهانی است. ما را قادر می سازد تا ویژگی های پیشرفته ای از جمله سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، ابزارهای پزشکی دقیق و مدل های هوش مصنوعی پیش بینی کننده را توسعه دهیم تا به بیمارانمان کمک کنیم با شناخت بهتر بیماری خود زندگی کامل داشته باشند.” در یک بیانیه.

عکس فوری از بازار

اخیراً بودجه زیادی برای استارت آپ های پاکستانی در حوزه سلامت دیجیتال جمع آوری نشده است. رویداد سرمایه گذاری گزارش شده قبلی در سال 2021 بود که Ailaaj، یک پلت فرم مراقبت های اولیه بهداشتی یکپارچه عمودی که پزشکی از راه دور نیز ارائه می دهد، 1.6 میلیون دلار بودجه اولیه را به دست آورد. Marham که ادعا می کند اولین استارتاپ بهداشت از راه دور در کشور است، در همان سال یک میلیون دلار سرمایه اولیه کسب کرد.



منبع