استراتژی برای موفقیت | بهینه سازی سلامت و آموزش شخصی Los Altos


همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که “شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است.” هنگامی که به بهبود یا تغییر عادات غذایی فکر می کنید، بسیاری به دنبال یک رژیم غذایی از پیش تعریف شده هستند که چنین برنامه ای را فراهم می کند، با این حال، بهترین برنامه برای تغییر رفتار باید همه عناصر سبک زندگی شما را در نظر بگیرد. برنامه‌هایی برای تغییر نحوه برخورد شما با خوردن یا تغذیه، باید حداقل مخرب باشد تا پایدار باشد. به جای تحقیق در مورد «رژیم‌های غذایی»، با ایجاد یک استراتژی غذایی که برای شما مناسب است، به تغییر عادات غذایی نزدیک شوید.

چرا به جای رژیم غذایی روی یک استراتژی تمرکز کنید؟ به سادگی، یک استراتژی را می توان برای هر موقعیت یا شرایطی اعمال کرد، در حالی که یک رژیم غذایی می تواند جزمی باشد. یک استراتژی غذایی منعطف و فردی است، جایی که یک رژیم غذایی محدود کننده است و می تواند از نظر پایداری غیر واقعی باشد. استراتژی غذا خوردن ارتباط عاطفی و فرهنگی شما با غذا و واقعیت شما را از نظر انتخاب غذا (چه کسی آشپزی می کند، چه کسی خرید می کند، نیازهای تغذیه ای و ترجیحات دیگران در خانواده شما) را منعکس می کند. این تفاوت بین عمدی بودن در مورد زمان، چرایی و آنچه می خورید در مقابل پیروی از یک مجموعه تا حدی خودسرانه از قوانین است که ممکن است سلامت و پایداری بلندمدت را بر اهداف کوتاه مدت اولویت دهد یا نداشته باشد. رژیم غذایی به جای انتخاب، طرز فکر تقلب را ترویج می کند. وقتی رژیم را انتخاب می کنیم، می توانیم ارتباط خود را با احساسی که غذا در ما ایجاد می کند و تأثیر آن بر بهره وری ما را از دست بدهیم. امید به نتایج آینده بیشتر از چیزی است که ما معتقدیم ناراحتی یا فداکاری کوتاه مدت است.

4 گام برای ایجاد یک استراتژی واقعی و پایدار

1. ارزیابی کنید

هنگام ایجاد تغییرات در سبک زندگی، اولویت اول این است که با توجه به اینکه چه، چرا، چه زمانی و چگونه غذا می خورید، به بدن خود گوش دهید. به دنبال میوه ضرب المثل کم آویزان باشید، انتخابی که در صورت تغییر، به حداقل می رسد و در عین حال به سمتی سالم تر هدایت می شود. یک مثال ممکن است یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی یا تنظیم مقررات منع رفت و آمد الکل باشد. صرف زمان برای ارزیابی نه تنها آنچه برای خوردن انتخاب می‌کنید، بلکه چه چیزی بر آن تصمیم‌ها تأثیر می‌گذارد، در تعیین استراتژی‌هایی که می‌توانند با موفقیت اجرا شوند، مفید است.

هنگام ایجاد یک استراتژی غذایی، این 4 مورد را از خود بپرسید:

  • اگر این استراتژی را با موفقیت بپذیرم چه چیزی در زندگی من متفاوت خواهد بود؟
  • آیا این برای من و خانواده ام کار می کند؟
  • آیا از این طریق غذا خوردن لذت می برم و راضی می شوم؟
  • آیا این یک “رفع سریع” است یا کاری که من می توانم برای مدت زمان انجام دهم؟
2. آزمایش کنید

وقتی صحبت از استراتژی غذا خوردن به میان می‌آید «یک اندازه برای همه» وجود ندارد که توسعه یک استراتژی را که برای شما کار می‌کند به فرآیند آزمون و خطا تبدیل می‌کند، اگر بخواهید یک آزمایش است. متفاوت از یک رژیم غذایی شدید یا “ژانویه خشک” که انتظار می رود مدت زمان محدودی باشد، آزمایش تغییر رفتار شامل یادگیری در مورد آنچه برای شما و سلامتی شما موثر است، می شود تا بتوانید آن را برای مدت نامحدودی ادامه دهید.

3. تجزیه و تحلیل کنید

همانطور که شروع به ایجاد تغییرات ظریف می کنید، به بدن خود گوش دهید و به دنبال نشانه هایی از پیشرفت باشید که با اهداف شما و همچنین مواردی که به خوبی کار نمی کنند، هماهنگ باشند. ممکن است متوجه شوید:

نشانه های مثبت

  • انرژی پایدار در طول روز
  • هضم بهتر، نفخ کمتر
  • افزایش عملکرد و بهره وری
  • خلق و خوی بهتر
  • خوب خوابیدن و ریکاوری بهینه

علائم منفی

  • عدم احساس رضایت از لحاظ سیر بودن یا احساس انرژی
  • ناراحتی مانند نفخ، گرفتگی یا گاز
  • احساس استرس، ناراحتی، عصبانیت یا افسردگی می کنید؟
4. تنظیم کنید

مهم است که برنده‌ها را جشن بگیرید، موفقیت‌ها را بسازید و زمانی که تمام یا برخی از آزمایش‌ها آنطور که انتظار داشتید کار نمی‌کنند، تنظیمات را انجام دهید. تغییر سخت است و اغلب یک مسیر خطی نیست. به خودتان اجازه دهید تا در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید، به شما کمک می کند تا به پیشرفت خود ادامه دهید. اکثر مواقع

اگر در پایان این تنظیم احساس نمی کنید که پیشرفت کرده اید یا احساس می کنید که با نیازهای شما هماهنگ است، همیشه می توانید تغییراتی را ایجاد کنید که برای شما ایده آل است. این تغییرات به آزمون و خطا نیاز دارد، اما برای اینکه بهترین کار را پیدا کنید، باید بررسی کنید و بفهمید که تغییر عادت مادام‌العمر چیست.

غلبه بر چالش ها

ما می دانیم که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است و حتی بهترین برنامه ریزی ها نیز ممکن است مختل شوند. پس وقتی همه چیز از کنترل ما خارج است چه کنیم؟ به جای نگرانی در مورد چیزهایی که تحت کنترل خود هستند، روی چیزهایی که تحت کنترل خود هستند تمرکز کنید.

ذهنیت خوبی داشته باشید و نگذارید کمال مانع پیشرفت شود. قرار نیست همیشه بهترین انتخاب ها را داشته باشید یا بهترین انتخاب ها ممکن است همیشه در دسترس نباشند، بنابراین انجام بهترین کاری که می توانید تا آنجا که می توانید به اندازه کافی خوب است. وقتی شک دارید، با اولویت دادن به سبزیجات، جویدن آهسته‌تر غذا، تمرین کنترل وعده‌ها و هیدراته ماندن به اصول اولیه بازگردید. به خود اجازه دهید هر از گاهی به جای سرزنش کردن خود به خاطر “بد بودن” یا “تقلب” خود، زیاده روی کنید. یافتن تعادلی که در آن می‌توانید از غذا، خوراکی‌ها و اوقات اجتماعی لذت ببرید در یک استراتژی که همچنان شما را در جهت مثبت حرکت می‌دهد، جام مقدس است.