سفرهای ایمن: به روز رسانی واکسن ها را به عنوان بخشی از برنامه ریزی تعطیلات خود در نظر بگیرید


دکتر کاترین ترنر، بخش بهداشت عمومی

با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به تعطیلات، زمان بسیار خوبی برای شروع برنامه ریزی برای هر سفری است که امیدوارید در تابستان امسال انجام دهید. بخشی از برنامه ریزی شما باید شامل ارزیابی این باشد که آیا واکسن خاصی به حفظ سلامتی شما کمک می کند یا اینکه آیا نیاز است خود و خانواده خود را در مورد واکسن های معمول به روز کنید.

در حالی که بسیاری از ما فکر می‌کنیم واکسن‌های اضافی ممکن است در صورت سفر به خارج از کشور مهم باشد، مهم است که خطرات سلامتی در مقصد خود را قبل از موعد بررسی کنید، حتی آن‌هایی که به شما نزدیک‌تر هستند. به عنوان مثال، در حال حاضر شیوع سرخک در شیکاگو وجود دارد. بررسی اینکه شما و خانواده تان در مورد سرخک و سایر واکسیناسیون ها قبل از سفر به روز هستید، می تواند از خطر ابتلا به این بیماری بسیار مسری جلوگیری کند.

زمان ایده آل برای دریافت واکسن قبل از سفر معمولا حداقل یک ماه قبل از حرکت است. این به بدن شما زمان می دهد تا قبل از شروع سفر، ایمنی ایجاد کند. با این حال، حتی اگر آن را به لحظه آخر رها کرده باشید، همچنان می توانید از واکسن ها بهره مند شوید.

همانطور که در زیر خواهید خواند، ایمن سازی می تواند به محافظت در برابر انواع بیماری ها کمک کند

توصیه های واکسن برای بزرگسالان

بسته به سن شما، واکسیناسیون های معمول بزرگسالان باید به روز باشد تا از شما در برابر بیماری در طول تعطیلات یا هنگام بازگشت محافظت کند. می توانید واکسن های توصیه شده برای سن خود را در برنامه ایمن سازی بزرگسالان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) مشاهده کنید.

اگر در داخل ایالات متحده سفر می کنید، به روز بودن واکسیناسیون های معمول مانند هپاتیت A، آنفولانزا و Tdap برای کمک به سیستم ایمنی بدن شما کافی است. اگر به خارج از کشور سفر می کنید ممکن است به واکسن های دیگری نیاز داشته باشید. (اطلاعات بیشتر در مورد سفرهای بین المللی در زیر.)

توصیه های واکسن برای کودکان

قبل از رفتن به هر سفری، فرزندانتان باید در مورد واکسیناسیون های معمول خود به روز باشند. برنامه ایمن سازی توصیه شده CDC در دوران کودکی موثر است و به همین دلیل است که امروزه به اندازه 100 سال پیش در ایالات متحده شاهد بسیاری از این بیماری ها نیستیم.

با این حال، شیوع هنوز هم رخ می دهد. در حال حاضر افزایش موارد سرخک جهانی و ایالات متحده وجود دارد. در سال جاری تاکنون 58 مورد در 17 منطقه از ایالات متحده گزارش شده است. در برخی موارد، برنامه های معمول واکسیناسیون دوران کودکی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد تا محافظت بیشتری برای سفر فراهم شود.

توصیه های بین المللی واکسن مسافرتی

سفرهای بین‌المللی ما را در معرض ماجراجویی‌های جدیدی قرار می‌دهد، اما همچنین می‌تواند ما را در معرض بیماری‌ها یا بیماری‌های ناآشنا قرار دهد که تحت پوشش واکسن‌های معمول در خانه نیستند.

واکسن های مسافرتی بخش مهمی از آمادگی برای سفر به کشورها یا مناطق خاص هستند. واکسیناسیون قبل از سفر در یک کلینیک مسافرتی می تواند از شما و فرزندانتان در زمانی که در خارج از کشور هستید محافظت کند و در حین کاوش، همه را ایمن و شاد نگه دارد. کلینیک های مسافرتی همچنین می توانند توصیه های مفید دیگری را در مورد چگونگی سالم ماندن در حین سفر ارائه دهند.

کودکان خطری مشابه بزرگسالان دارند، اما برای سفرهای بین‌المللی، توصیه‌های معمول متفاوتی برای واکسیناسیون گاهی اوقات برای کودکان اعمال می‌شود. به عنوان مثال، واکسن سرخک معمولاً تا زمانی که نوزادان حداقل 1 سال سن ندارند شروع نمی شود. با این حال، اگر آنها به خارج از کشور سفر می کنند، توصیه می شود که نوزادان 6 تا 11 ماهه باید قبل از عزیمت یک دوز MMR دریافت کنند. از میان 58 مورد سرخک ایالات متحده که در سال 2024 گزارش شده است، تقریباً همه آنها به سفرهای بین المللی مرتبط بوده اند. سال گذشته، شیوع سرخک در آیداهو با سفرهای بین المللی همراه بود.

واکسن های توصیه شده یا مورد نیاز برای سفر به مقصد بستگی دارد. در برخی موارد، واکسن های توصیه شده بر اساس خطرات سلامتی خاصی هستند. با بررسی وب‌سایت واکسیناسیون سفر CDC شروع کنید تا ببینید برای هر کشوری که قصد بازدید از آن را دارید چه واکسن‌هایی لازم است، و با مراجعه به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود، یا یک کلینیک مسافرتی یا متخصص طب مسافرتی، پیگیری کنید.

دکتر کاترین ترنر معاون اپیدمیولوژیست ایالتی در بخش بهداشت عمومی است.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع