ایمن شنا کنید: از خود، خانواده و دوستانتان در برابر میکروب های موجود در آب محافظت کنید


استخرها، پارک های آبی، جکوزی ها، پدهای آبپاش و پارک های اسپری مکان های خوبی برای تفریح ​​در تابستان هستند، اما اگر میکروب ها آب را آلوده کنند، ممکن است بیمار شوید. افرادی که وارد آب می شوند می توانند میکروب ها را حمل و منتشر کنند.

برای کمک به دور نگه داشتن میکروب ها از آب و سالم ماندن، این چهار مرحله آسان را دنبال کنید.

  1. اگر اسهال دارید بیرون از آب بمانید.
  2. قبل از اینکه وارد آب شوید دوش بگیرید.
  3. در آب ادرار نکنید و مدفوع نکنید.
  4. آب را قورت ندهید

چرا این مهم است؟

اگر هنگام اسهال وارد آب شوید، می توانید دیگران را بیمار کنید. بیشتر شیوع های مرتبط با آبی که در آن شنا می کنیم، استراحت می کنیم و در آن بازی می کنیم، شیوع اسهال است. این شیوع توسط میکروب هایی مانند کریپتوسپوریدیوم (یا به اختصار “کریپتو”)، نوروویروس و ای کولای ایجاد می شود.

این میکروب‌ها – گاهی میلیون‌ها نفر در یک زمان – می‌توانند زمانی که فردی که بیمار است در آب اسهال داشته باشد، پخش شوند. افراد دیگر در صورت قورت دادن آب میکروب ممکن است بیمار شوند – حتی فقط یک لقمه.

حتی زمانی که آب به درستی با مواد شیمیایی درمان شود، همچنان می تواند دارای میکروب باشد.

مواد شیمیایی استخر مانند کلر و برم به آب اضافه می شوند تا میکروب ها را از بین ببرند. اما آنها فوراً کار نمی کنند. اگر به درستی استفاده شوند، می توانند بیشتر میکروب ها را در عرض چند دقیقه از بین ببرند. با این حال، برخی از میکروب‌ها مانند کریپتو، می‌توانند چندین روز در آب استخر که به درستی تصفیه شده است، زندگی کنند.

اجازه دهید مواد شیمیایی از قدرت خود بر روی میکروب ها استفاده کنند – نه روی ادرار، مدفوع، عرق و کثیفی شما.

وظیفه مواد شیمیایی استخر از بین بردن میکروب ها است. اما وقتی ادرار کردن، مدفوع، عرق و کثیفی از بدن ما پاک می شود و وارد آب استخر می شود، مواد شیمیایی به جای از بین بردن میکروب ها، این چیزهای دیگر را تجزیه می کنند. این کار از قدرت مواد شیمیایی استفاده می کند، به این معنی که کمتر میکروب ها را از بین می برند. به همین دلیل مهم است که چهار مرحله بالا را دنبال کنید.

برای نکات بیشتر در مورد شنای سالم و ایمن، به وب سایت CDC مراجعه کنید: https://www.cdc.gov/healthywater/swimming/swimmers/steps-healthy-swimmi…

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. در healthandwelfare.idaho.gov بیشتر بیاموزید.