سیستم تلفنی ویپ مدیران فروش را پولدار می کند ! – dietition


تکنولوژی ویپ که در اواسط دهه ۹۰ میلادی پدید آمد، سبب پیدایش نسل جدیدی از مرکز تلفن ها و سانترال های تلفنی شد.ویپاختصار Voice Over IP و به معنای انتقال صدا بر بستر شبکه است. به کمک این فناوری سیستم تلفن ویپ VoiP که با نام مرکز تلفن ویپ نیز از آن یاد می شود، تولید شد. مرکز تلفن ویپ وظیفه مدیریت تماس های ورودی، خروجی و داخلی یک مجموعه را بر عهده دارد. این سیستم تلفنی با قابلیت ها و امکانات پرشمار خود، تبدیل به جایگزینی قدرتمند برای سانترال های تلفنی آنالوگ شده است.

سیستم تلفنی ویپ با قابلیت های کاربردی نظیر تلفن گویا، داخلی روی تلفن همراه، صف انتظار تماس، ارتباط تلفنی داخلی بین دفاتر، فکس نرم افزاری، ارتباط با CRM، نظرسنجی پس از مکالمه، اعلام کد اپراتور، گزارشات تماس های تلفنی و ده ها قابلیت دیگر می تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت کسب و کارها فراهم کند. به همین جهت امروزه مورد استقبال گسترده مدیران کسب و کارهای گوناگون قرار گرفته است.

در حال حاضر اکثر شرکت ها و سازمان ها از سانترال های آنالوگ برای مدیریت تماس های خود استفاده می کنند. مهمترین دغدغه این کسب و کارها برای مهاجرت از سانترال های قدیمی به سیستم تلفنی ویپ هزینه نصب ویپ است.

در اکثر شرکت ها و سازمان ها درصدی از مبلغ کل فروش مجموعه به مدیران فروش اختصاص دارد. همین موضوع باعث میشود تا مدیران فروش از تمام ابزارها و پتانسیل های موجود برای جذب مشتری بیشتر و نهایتا افزایش فروش و جلب رضایتمندی مشتریان استفاده کنند.

سنجش تاثیرگذاری تبلیغات، بازاریابی و عملکرد نیروهای فروش در گرو بررسی گزارشات تحلیلی از بازدهی تبلیغات و رفتار کارمندان فروش و بازاریابیست. همه میدونیم که امروزه تلفن مهمترین و اصلی ترین پل ارتباطی یک شرکت با مشتریانش است. پس دریافت گزارشات دقیق از تماسهای تلفنی مشتریان با شرکت و همینطور بررسی عملکرد نیروهای فروش به هنگام پاسخگویی و بازاریابی تلفنی، تاثیر مستقیمی در افزایش فروش و جلب رضایتمندی مشتریان دارد.

وظیفه سیستم تلفنی ویپ مدیریت تماس های ورودی و خروجی یک شرکت است. این سیستم تلفنی با ارائه گزارشات تحلیلی دقیق از تماس های شرکت، مدیران فروش را برای برنامه ریزی و پاسخگویی بهتر به مشتریان یاری می کند.

مدیران فروش با دریافت گزارشات تماس های تلفنی شرکت می توانند تعداد تماس های دریافتی را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار داده، از تعدد تماس ها در ساعات و روزهای مختلف هفته مطلع شده و میزان پاسخگویی نیروهای فروش خود را مشاهده کنند. همینطور مدیران فروش با دریافت چنین گزارشات دقیقی به راحتی می توانند اثرگذاری تبلیغات و راهکارهای بازاریابی و پلن های مارکتینگ خود را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیمات بهتر و اثرگذارتری برای پیشبرد اهداف خود بگیرند.

گزارشات تلفنی سیستم تلفنی ویپ می تواند ابزاری کارآمد در راستای ارزیابی رفتار و عملکرد نیروهای فروش که سهم قابل توجهی در افزایش فروش و رضایتمندی مشتریان دارند نیز باشد. مدیران فروش به راحتی می توانند مکالمات نیروهای فروش با مشتریان را گوش کرده و در صورت نیاز، آموزش های لازم را به آن ها ارائه کنند تا کیفیت پاسخگویی به مشتریان را افزایش دهند.

بازاریابی تلفنی در مقابل فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی در مقایسه با فروش تلفنی قدمت زیادی ندارد و تقریبا یک اصطلاح امروزی تر است. با وجود اینکه افراد می توانند از بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی یا بالعکس تغییر رویه بدهند؛ اما معنای هر دوی آن ها با هم متفاوت است.

فروش تلفنی در واقع به معنای فروش مستقیم خدمات یا محصولات به مشتریان بالقوه با استفاده از تلفن خواه سنتی یا تلفن ویپ است. بازاریابی تلفنی به معنای استفاده از تلفن برای ایجاد علاقه، ایجاد فرصت‌ها، تلاش برای ترغیب مردم به خرید، ارائه اطلاعات، دریافت بازخورد مشتری، تعیین قرار ملاقات و ایجاد سرنخ است.

در بازاریابی تلفن هدف ارائه اطلاعات و آگاه سازی مشتری در خصوص محصول است و در مقابل کسب اطلاعات در خصوص خریدار اما در فروش تلفن هدف فروش بوده و تمامی اطلاعات در حوزه فروش خواهد بود.

با این حال در سال های اخیر بازاریابی تلفنی در مواقعی به جای فروش تلفنی استفاده شده که اشتباه است و به همین دلیل باید به صورت واضح مشخص شود که منظور شما در حین تماس چه نوع خواهد بود. بازاریابی تلفنی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا برای همه مشاغل کاربرد ندارد.

معرفی بازاریابی تلفنی

همانطور که گفتیم محوریت بازاریابی تلفنی بر پایه ارائه و کسب اطلاعات است. برای اینکه فعالیت های بازاریابی به نتیجه برسد باید به این صورت عمل کرد.

تولید سرنخ: اولین هدف کسب اطلاعات بوده نه فروش به همین دلیل باید اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

فروش: ترغیب افراد و راهنمایی آن ها برای خرید محصول در این مرحله انجام می شود.

برون‌گرا: بازریابی فعال در واقع به زمانی اطلاق می شود که فرد پیش از موجود شدن محصول برای آن دعوت می شود.

ورودی: در مرحله آخر افراد معمولا تبلیغ را مشاهده کرده اند و یا به طرق مختلف از محصولات شما آگاه می شوند در چنین زمانی با شما ارتباط برقرار می کنند.

مشکلات بازاریابی تلفنی

با وجود اینکه بازاریابی یکی از مفاهیم مهم و مدرن در جهان امروزی به حساب می آید اما بسیاری از افراد آن را روشی پسندیده نمی دانند. در برخی موارد حتی بسیاری از افراد بازاریابی تلفنی را نوعی کلاهبرداری تلفنی نامک گذاری می کنند. البته این موضوع بی دلیل نیست زیرا بسیاری از شرکت ها و سازمان ها اخلاقیات را کنار گذاشته و به گونه ای نامتناسب با مشتری ارتباط برقرار می کنند. از طرفی برخی از شرکت ها از صداهای از پیش ضبط شده برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنند که بنظر جالب نخواهد بود. از زمانی که تلفن تولید شد به عنوان یکی از ابزار های برقراری ارتباط برای فروش محصول انتخاب شد و از آنجایی که تلفن ویپ آسان تر قابل استفاده است پیشرفت بزرگی در این حوزه اتفاق افتاده است.

مهارت های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی

با وجود اینکه بسیاری از افراد گمان می کنند که برای بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی تنها یک تلفن سنتی یا تلفن ویپ کافی است اما در واقعیت چیزی فراتر از این تفکر ساده می باشد. برای اینکه شما یک بازاریاب موفق شود باید آموزش ببینید و مهارت سخنوری داشته باشید. در ادامه مهارت هایی که یک بازاریاب تلفنی باید داشته باشد را بیان می کنیم.

مهارت خوب گوش دادن

در بیشتر فعالیت هایی که در خصوص ارتباط کلامی انجام می شوند بیشتر از صحبت کردن قدرت گوش کردن کمک خواهد کرد. بدین منظور در حین برقراری ارتباط با استفاده از تلفن ویپ سیسکو با مشتریان خود به تناسب ارائه اطلاعات به حرف مشتری نیز اهمیت بدهید.

صداقت

صداقت یکی از اصول حرفه ای و اولیه برای هر شغلی به حساب می آید. به همین دلیل در ارائه اطلاعات از دروغ پرهیز کنید و تا حد ممکن تمامی جزئیات را به درستی بیان کنید این کار می تواند باعث به وجود آمدن نوعی رابطه مبتنی بر اعتماد شود.

انعطاف پذیری در تماس تلفنی با ویپ

ارتباط تلفنی در برخی مواقع می تواند حوصله سر بر و آزار دهنده باشد و حتی در مواقعی در حین برقراری ارتباط با مشتریان ممکن است با افرادی مواجه شوید که لحن مناسبی نداشته باشند. در هر صورت شما باید با آرامش و انعطاف پذیری بالا فعالیتتان را به درستی و طبق برنامه پیش ببرید.

ما در این مقاله کوتاه در سایت نت یک، کاملا مختصر به قابلیت گزارشات تماس سیستم تلفنی ویپ که به مدیران فروش کمک می کند تا فروش خود را چندین برابر کنند اشاره کردیم. بدون شک مدیران فروش حرفه ای به کمک این قابلیت ویژه قادر خواهند بود فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده و با افزایش فروش به درآمد بیشتری دست یافته و در شغل خود بدرخشند.