فرش کلاریس چیست و چگونه تهیه می‌شود؟ – dietition


فرش کلاریس چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

می‌توانیم بیان کنیم فرش‌ها به طور کلی یکی از محبوب‌ترین زیراندازها در سراسر جهان به شمار می‌روند. فرش‌ها دارای انواع گوناگونی هستند و در مدل‌های مختلف بافته شده و به بازار عرضه شده‌اند. فرش‌ها از نظر نحوه بافت، رنگ، تعداد شانه و تراکم، ابعاد و اندازه و … با یکدیگر تفاوت دارند. شما می‌توانید با سلیقه‌ی خود از هرکدام از فرش‌ها برای دکوراسیون منزل خود بهره ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نوع فرش کلاریس توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. اگر در ساری ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی تهرانسر را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید اطلاعاتی درباره نوه خدمات رسانی شرکت‌های مختلف بدست آورید و درنهایت می‌توانید به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

فرش کلاریس چیست؟

همانطور که بیان کردیم امروزه انواع مختلفی از فرش‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید از هرکدام از انواع آن‌ها بهره ببرید. یکی از انواع فرش‌ها که امروزه محبوبیت زیادی هم در بین مردم پیدا کرده و جزء دست فرش‌های مدرن و جدید به حساب می‌آیند، فرش‌های کلاریس هستند. در واقع این نوع فرش‌ها یکی از انواع فرش‌های ماشینی به حساب می‌آیند. به نوعی می‌توانیم بیان کنیم این نوع فرش‌ها، فرش‌های ماشینی چاپی هستند. درواقع این نوع فرش‌ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا که چاپ عمیق نام دارد تولید می‌شوند. این فرش‌ها معمولا با استفاده از نخ سفید رنگ آن هم به ساده‌ترین شکل بافته می‌شوند. این درحالی است که فرش‌های معمولی با استفاده از نخ‌خای رنگی بافته می‌شوند.

اگر در اهواز ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی شهریار را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، سری به فضای وب بزنید، زیرا با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر در اختیار داشته باشید و درنهایت تصمیم بگیرید که به دلخواه خود از کدام یکی از مراکز موجود جهت استفاده از خدماتشان بهره گیرید.

برای بافت فرش کلاریس باید رنگ‌ها متناسب با طرح و نقشه به ریشه فرش تزریق شوند. به این فرایند برای تهیه فرش کلاریس جت پرینت می‌گویند. بعد از انجام این مرحله طرح دلخواه روی فرش ظاهر می‌شود. همچنین نخی که برای بافته شدن این نوع فرش‌ها استفاده می‌شود نخ اوزن است. این نوع نخ‌ از خانواده پلی استر است. البته لازم به ذکر است که این نوع نخ‌ها نسبت به پلی استرها مزیت‌های بیشتری دارند.

اگر در زنجان سکونت دارید و قصد دارید از خدمات مراکز قالیشویی گوهردشت استفاده کنید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید وارد وب‌سایت‌های مختلف مراکز قالیشویی شده و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. با انجام این کار می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه خدمات رسانی مجموعه مورد نظر بدست آورید. درنهایت می‌توانید باتوجه به اطلاعاتی که بدست آوردید تصمیم بگیرید تا از خدمات کدام مجموعه بهره ببرید.

C:\Users\Center\Pictures\فرش کلاریس چیست و چگونه تهیه می_شود؟_files\images_1709931585_65eb7c41c5743.jpg

فرش کلاریس چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع فرش‌ها امروزه توانسته‌اند توجه بسیاری را به خود جلب کنند. به همین دلیل تولیدکنندگان این نوع فرش‌ها هر روز به فکری افزایش کیفیت این نوع فرش هستند. این نوع فرش‌ها به علت اینکه توسط سیستم ژاکارد بافته می‌شوند به همین دلیل فضای کمتری برای تولید آن‌ها احتیاج است. همچنین این نوع فرش‌ها معمولا دارای نرمی و لطافت بالایی نیز هستند. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به چند نمونه دیگر از ویژگی‌های فرش چاپی اشاره کنیم. برای آگاهی از این ویژگی‌ها با ما همراه باشید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • این نوع فرش‌ها دارای طرح و نقش زیادی هستند، زیرا می‌توان انواع مختلفی از طرح‌ها را بر روی آن‌ها چاپ کرد.
  • نخی که در بافت الیاف فرش استفاده شده است، همانطور که تا چندی پیش نیز بیان کردیم، نخ اوژن بوده و دارای کیفیت بالایی است.
  • این نوع فرش‌ها دارای تنوع رنگ بالای هستند، زیرا می‌توان از رنگ‌های مختلفی برای چاپ طرح مورد نظر بر روی آن‌ها استفاده کرد.
  • این نوع فرش‌ها دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند که می‌توانید بسته به سلیقه خود از هرکدام از ازآن‌ها استفاده کنید.
  • این نوع فرش‌ها در برابر مواد شوینده و همچنین رطوبت مقاومت بالایی دارند.

C:\Users\Center\Pictures\فرش کلاریس چیست و چگونه تهیه می_شود؟_files\images_1709931585_65eb7c41caaaf.jpg

نحوه تولید و رنگرزی فرش کلاریس

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم فرش‌های کلاریس توسط تجهیزات مدرن تولید می‌شوند. مراحل تولید آن‌ها عبارت است از:

  • مرحله اول: فرش به صورت خام و یا سفید وارد خط تولید می‌شود تا از این طریق مقدار رنگ مورد نیاز برای آن مشخص شود.
  • مرحله دوم: رنگ‌های مختلفی که باید برای تولید آن به کار گرفته شود آماده می‌شوند.
  • مرحله سوم: دستگاه کلاریس رنگ مورد نظری که تهیه شده است را به فرش انتقال داده و طرح مورد نظر را بر روی آن چاپ می‌کند.
  • مرحله چهارم: بعد از چاپ طرح مورد نظر بر روی فرش سفید، فرش وارد یک محفظه‌ می‌شود که دمای آن حدود ۱۷۰ درجه سانتی گراد است. این کار برای آن است تا رنگ‌های چاپ شده بر روی فرش تثبیت شوند.
  • مرحله پنجم: فرش را در این مرحله برای شست و شو آماده می‌کنند. برای این کار ابتدا فرش را با آب ولرمی که دمای آن حود ۲۵ درجه است شست و شو داده و درنهایت با استفاده از مواد شوینده و با استفاده از آب ۷۰ درجه شسته می‌شوند. در آخر نیز برای شست و شوی نهایی از آب ۳۰ درجه استفاده می‌کنند.
  • مرحله ششم: بعد از آنکه تمامی مراحل گفته شده انجام شد، فرش را وارد قسمت خشک کن می‌کنند تا به طور کامل رطوبت آن گرفته شده و خشک شود و درنهایت فرش از نظر کیفی نیز بررسی می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با فرش کلاریس توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. درنهایت امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.