مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان – dietition


این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی افراد جامعه مربوط به سلامت دندان می‌شود. این اعضای بدن هم در زیبایی چهره و هم در سلامت سیستم گوارشی نقش بسیار مهمی دارند و به‌همین دلیل زن و مرد به آنها اهمیت بسیاری می‌دهند.

کاشت دندان یکی از اقداماتی است که هر فرد می‌تواند برای زیبایی لبخند خود از آن بهره ببرد. آیا شما در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان اطلاعاتی در اختیار دارید؟ ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با این نکات بیشتر آشنا کنیم تا در مواقع نیاز از آنها بهره‌مند شوید.

نکات مهم در مراقبت از کاشت ایمپلنت دندان

این را به خاطر داشته باشید که انجام ایمپلنت آنچنان هم که ساده به نظر می‌رسد، نیست. برای اینکه نتیجه بسیار عالی از این اقدام داشته باشید، باید نکات خاصی را رعایت کنید. برای بالا بردن طول عمر دندان‌ها و حفظ کیفیت آنها لازم است قبل و بعد از کاشت نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

نکات مهم قبل از کاشت ایمپلنت

با توجه به اینکه این عمل جراحی سختی‌های خاصی دارد، برای اینکه احساس درد به حداقل برسد و همچنین دندانپزشک با دقت بالایی کار را به انجام برساند، باید قبل از عمل اموری را انجام داد. رعایت این نکات می‌تواند کیفیت کار و آسان انجام شدن آن را باعث شود. برخی از این نکات را در زیر برای شما لیست می‌کنیم.

  • مصرف دهان شویه حداقل سه روز قبل از شروع ایمپلنت دندان می‌تواند موثر باشد.
  • به‌طور کلی متخصصین توصیه می‌کنند که بیماران حدود ۵ روز قبل از آغاز کار، از مصرف دارو پرهیز کنند. از داروهای رقیق کننده خون به هیچ عنوان چند روز قبل از عمل اجتناب کنید.
  • استفاده از یک آنتی بیوتیک نیز در برخی از مواقع به بیماران تجویز می‌شود.
  • بیمار می‌تواند یک قرص تسکین دهنده درد قوی یک ساعت قبل از آغاز کار مصرف کند تا درد کمتری را متحمل شود.
  • این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بهتر است بیمار روز قبل از عمل را کامل استراحت کند تا آماده ایمپلنت شود.
  • قبل از ایمپلنت دندان، حتما باید بیمار غذا میل کند تا دچار ضعف نشود.
  • به فکر آماده کردن غذاهای نرم باشید تا پس از عمل از آنها استفاده کنید.

جدا از این مواردی که برای شما ذکر کردیم اقدامات فنی نیز باید صورت بگیرد که البته مربوط به وظایف دندانپزشک است. مهم‌ترین اقدام مربوط به عکسبرداری از فک است که بدون شک در تصمیمات متخصص بسیار مهم خواهد بود.

آیا شما می‌دانید که عکس cbct چیست و هزینه عکس cbct دندان چقدر است؟ برای کاشت دندان این عکس یکی از ضروری‌ترین اقدامات بوده و باید بیمار این مهم را قبل از عمل جراحی انجام دهد. این عکس سه بعدی، اطلاعات تصویری دقیقی از دندان‌ها و فک در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا عمل مورد نظر را با دقت عالی انجام دهد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در یک کلینیک معتبر اقدام به کاشت دندان کنید، توصیه می‌کنیم این نکات را به خاطر بسپارید. عارف کلینیک یکی از معتبرترین مجموعه‌هایی است که باکیفیت‌ترین محصولات را در این زمینه به مشتریان عرضه می‌کند و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

نکات مهم بعد از کاشت ایمپلنت

پس از اینکه در مورد نکات قبل از عمل جراحی کاشت دندان اطلاعاتی را ذکر کردیم، حال نوبت به آن رسیده که در مورد مراقبت‌های بعد از ایمپلنت نیز مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که همانگونه که مراقبت از دندان‌ها لازم و ضروری است، محافظت از دندان‌های کاشته شده نیز به همان مقدار مهم خواهد بود. در ادامه نکات مهمی را در این رابطه ذکر می‌کنیم تا شما نیز آنها را در نظر بگیرید.

مدیریت تورم و درد

پس از اینکه از مطب متخصص بیرون آمدید، کار شما برای مراقبت آغاز می‌شود. حتما می‌دانید که مقداری خونریزی و درد بعد از ایمپلنت عادی است و احتمال دارد که رنگ بزاق شما متمایل به قرمز باشد. این مسئله را اگر تا ۲۴ ساعت تحمل کنید برطرف خواهد شد.

در صورتی که خونریزی ادامه‌دار بود و مقدار آن بیشتر از حد معمول بود، بهتر است با پزشک خود در تماس باشید. برای مقابله با درد قطعا پزشک مسکن‌هایی را تجویز خواهد کرد که شما باید در مصرف آنها دقت به خرج دهید. برای مدیریت درد یا تورم می‌توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید.

اکثر بیماران این کار را هر ۱۵ دقیقه یکبار انجام می‌دهند و نتیجه مناسبی نیز می‌گیرند. مصرف آنتی بیوتیک نیز برای جلوگیری از عفونت در چند روز اول مهم است که باید در زمانی که پزشک گفته استفاده شوند.

احتیاط در خوردن و آشامیدن

پس از انجام ایمپلنت دندان نباید غذاهای سفت میل کنید. در این مرحله بهترین راهکار استفاده از مایعاتی که نه داغ و نه خنک هستند، است. حدود ۴ روز باید این وضعیت را تحمل کنید و پس از آن می‌توانید هر آنچه دوست داشتید، به‌راحتی بخورید.

بهداشت کامل دهان

این گمان را نکنید که دیگر از مسواک زدن خلاص شده‌اید، بلکه بعد از این باید بیشتر از قبل به این مهم وسواس داشته باشید. در وهله اول باید مسواکتان را عوض کرده و از برندی بهره ببرید که برس‌های نرم دارد. در روز دوبار باید مسواک بزنید و نخ دندان نیز نباید فراموش شود.

نکته مهمی که باید دقت داشته باشید این است که تا چند روز پس از عمل ایمپلنت دندان باید محلول آب نمک را در دهانتان نگه دارید. دهان شویه‌ها نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای ضدعفونی باشند.

استفاده از محصولات مخصوص

پس از ایمپلنت دندان باید اطلاعات جامعی در مورد محصولاتی نظیر دهان شویه، نخ دندان، مسواک، خمیردندان و … کسب کنید. برخی از آنها ممکن است ساینده باشند یا به مواد نصب شده آسی بزنند. به همین دلیل بهتر است که از کالاهای حساس و تعیین شده برای دندان‌های کاشت شده استفاده کنید.

مراجعه منظم به دندانپزشک

برای اینکه خیالتان از سلامت دندان‌هایتان آسوده باشد باید هر چند وقت یکبار برای تست به متخصص خود مراجعه کنید. اکثر افراد هر سال یا دو سال یکبار این اقدام را می‌کنند.

دوری از دخانیات و الکل

با اینکه در هر زمان این مواد آسیب‌های جدی به بدن شما وارد می‌کنند، اما اهمیت این مسئله پس از انجام ایمپلنت دو چندان می‌شود. شما باید ۶ ماه در نظر بگیرید که دندان کاشته شده به‌طور کامل با فک جوش خورده و زخم‌ها بهبود یابند. مصرف این مواد ممکن است این مدت را طولانی کنند و شما اذیت شوید.

2

این روزها افراد زیادی به دنبال یک کلینیک معتبر هستند تا عمل کاشت دندان را با خیالی آسوده انجام دهند. برخی از بیماران به‌دلیل مراجعه به یک مرکز نامعتبر سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند و این پارامتر را مهم‌ترین اصل در انجام ایمپلنت می‌دانند.

اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که دندان‌های خود را ترمیم کنید و از خدمات یک مجموعه معتبر بهره‌مند شوید، ما به شما کلینیک عارف را معرفی می‌کنیم. قیمت ایمپلنت دندان در این مجموعه بسیار اقتصادی است و مشتریان راضی هستند.

نکته مهم این است که تنوع ایمپلنت در این مجموعه بسیار زیاد است و شما هر درخواستی داشته باشید ارائه خواهد شد. بهترین ایمپلنت‌های آلمانی، سوئیسی و … در این کلینیک استفاده می‌شود و هر فرد با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌تواند برند خاصی را انتخاب کند. حتی امکان انتخاب و سفارش دندان مصنوعی با تنوع بالا و قیمت های مناسب برای افراد در عارف کلینیک وجود دارد

جمع بندی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بالا بردن سلامت دهان، ایمپلنت است که این روزها اکثر افراد به آن علاقه‌مند هستند. ما در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامعی در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد سایت عارف کلینیک شوید و با مشاورین این مجموعه مشورت کنید. متخصصین این مجموعه می‌توانند شما را در انتخاب برند مناسب و همچنین جزئیات دیگر راهنمایی کنند. این مجموعه از تجربه دندانپزشکان کاربلدی بهره می‌برد تا بتواند رضایت صددرصد مشتریان را جلب کند. شما نیز می‌توانید برای کاشت دندان در غرب تهران به این کلینیک مراجعه کنید.

https://www.webmd.com/oral-health/dental-health-dentures