هدف از شرکت در کارگاه مادر و فرزند چیست؟ – dietition


تعریف کارگاه مادر و فرزند

موثرترین دوره زندگی هر فردی، کودکی اوست. این موضوع را روان‌شناسی تایید کرده‌است. کودکان از همان ابتدای تولد همواره در حال آموزش، تجربه و کشف جهان اطراف خود هستند. حضور فرزندتان در یک محیط غنی و سالم می‌تواند مسیر موفقیت را، پیش پای او هموار کند. محیطی که توانمندی‌های ذاتی کودک را کشف و شکوفا کند، مهارت‌های اجتماعی او را توسعه بدهد و در کنار همه این‌ها، برای او شادی‌آفرین و سرگرم‌کننده باشد. به چنین فضایی، کارگاه مادر و فرزند می‌گوییم.

در گارگاه مادر و فرزند، کودک بهمراه مادر حین انجام دادن فعالیت هایی مانند خلق یک اثر هنری بصورت ناخودآگاه یادمیگیرد که بتواند خودش کارهای خودش را پیش ببرد و بصورت مستقل عمل کند. این مسیر موجب رسیدن به اهداف فوق می‌شود.

C:\Users\Center\Pictures\هدف از شرکت در کارگاه مادر و فرزند چیست؟_files\images_1709557480_65e5c6e830c1d.jpg

هدف از برگزاری کارگاه مادر و فرزند چیست؟

کودک شما به‌تدریج با جهان اطراف آشنا می‌شود و یاد می‌گیرد چطور با دیگران ارتباط برقرار کند. آموزش‌های موثر پیش از مدرسه به موفقیت و شادکامی بیشتر او در طول زندگی کمک می‌کنند.

کارگاه مادر و فرزند با هدف از بین بردن وابستگی کودک در سن های مختلف است. کودک از شش ماهگی به شدت به مادر خود وابسته استو نیازمند این است که بصورت هدفمند آموزش ببیند و بتواند تبدیل به کودکی مستقل بشود. یکی از اهداف برگزاری کارگاه مادر و کودک ایجاد کردن این بستر برای پرورش کودکان شما است.

  • پرورش قوی خلاقیت و ایده پردازی
  • آموزش مهارت های فردی و شخصیتی 
  • آشنایی مادران با فرصت آموزش با بازی 
  • تقویت ارتباطات اجتماعی 
  • افزایش توانمندی مادر در رشد و هدایت فرزند

۵ موردیی که در بالا گغته شد از اهداف مهم در کارگاه مادر و فرزند به شمار میروند.

 کارگاه مادر و فرزند فضایی امن است که با استفاده از بازی، سرگرمی و آموزش متناسب با سن کودک، به پرورش او کمک می‌کند. هدف از برگزاری این کارگاه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

شناسایی استعدادها و توسعه مهارت‌های کودک

هر کودکی با هر شرایطی، استعدادها و توانمندی‌های خاص خودش را دارد. بچه‌ها در این زمینه با یکدیگر متفاوت هستند اما هیچ‌یک نسبت به دیگری برتری ندارد. نکته مهم، کشف استعدادها و توانمندی‌های خاص فرزند شماست. اگر این زمینه‌ها در ابتدای زندگی کشف و شکوفا شوند مسیر موفقیت برای کودک هموار خواهد شد. تنوع بازی های کارگاه مادر و کودک و تناسب آن‌ها با توانایی فرزند شما، کمک می‌کند او علاوه بر شادی هنگام بازی، استعدادهای خود را شناسایی کند و در راستای پرورش آن‌ها قدم بردارد.

حمایت از مادران

یکی دیگر از اهداف برگزاری کارگاه مادر و فرزند، حمایت از مادران و کمک به آن‌ها است. اغلب والدینی که برای اولین بار بچه‌دار می‌شوند با اضطراب و سردرگمی مواجه هستند. حضور در یک فضای هم‌دل و آشنایی با مادران دیگر به آن‌ها کمک می‌کند به این اضطراب غلبه کنند و با هم‌فکری و مشورت، از پس دشواری‌های مسیر بر بیایند. کلاس مادر و کودک پشتیبان اجتماعی قدرتمندی برای مادران است و از آن‌ها در این مسیر حمایت می‌کند.

غلبه بر اضطراب جدایی

برای کودکان بین ۳ ماه تا ۶ سال، اضطراب جدایی تجربه‌ای معمول است. کودک در این دوره به‌سختی می‌تواند از مادر جدا شود و در صورت ترک شدن، نشانه‌های اضطراب (گریه، فریاد و عصبانیت) را از خود نشان می‌دهد. او همچنین در مواجهه با غریبه‌ها ناراحتی یا ترس را تجربه می‌کند. اگرچه این تجربه‌ها کاملا عادی و معمولا گذرا هستند، اما کودک برای غلبه بر آن‌ها به کمک نیاز دارد.

فضای امن کارگاه مادر و کودک فرصت اجتماعی شدن، فاصله گرفتن تدریجی از مادر و انجام فعالیت‌های مستقل را به کودک می‌دهد. با وجود آموزش تخصصی و حضور روانشناسان کودک، فرزند شما هیچ فشاری را برای اجتماعی شدن تجربه نمی‌کند.

آموزش مهارت های فردی:

بازی برای کودکان بهترین راه برای آموزش دادن به آنها می‌باشد.در کارگاه مادر و کودک آموزش ها به همراه بازی در قالب فعالیت هایی مانند نقاشی یا بازی پیوسته انتقال داده می‌شود و کودک ها از خلاقیت خود استفاده می‌کنند و در حین آن با ویژگی های اشیا آشنا میشوند و آموزش می‌بینند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارگاه مادر و فرزند میتوانید با مجومه پرچین از طریق وب سایت و یا شماره ۲۲۴۰۵۱۰۰ در ارتباط باشید.