پرسش و پاسخ: استفاده از روباتیک و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای تغییر مراقبت



همه گیری COVID-19 تحول دیجیتالی در مراقبت های بهداشتی را تسریع کرد و به بخش استراتژیک بهبود مراقبت تبدیل شد.

به عنوان پیش نمایشی از ارائه HIMSS23، دکتر جونگ سو چوی، سرپرست فناوری اطلاعات در مرکز پزشکی سامسونگ، در مورد فناوری جاسازی شده SMC با MobiHealthNews از طریق ایمیل.

موبی سلامت نیوز: چگونه مرکز پزشکی سامسونگ در طول زمان استفاده از فناوری خود را تغییر داده است؟

دکتر. جونگ سو چوی: مرکز پزشکی سامسونگ در کره به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود، در سال 2019 شعار “موافق باشید، با هم شاد باشید” را معرفی کرد که نشان دهنده مسیر جدیدی برای این موسسه است. یک استراتژی کلیدی تحت این شعار، ایجاد یک بیمارستان هوشمند پیشرفته است که نیازمند بکارگیری فناوری‌های انقلاب چهارم صنعتی برای افزایش تجربه و سفر بیمار است.

به طور خاص، استفاده از این فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بیمار در زمان واقعی کمک کند و امکان تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر توسط متخصصان پزشکی و برنامه‌های درمانی شخصی برای بیماران را فراهم کند.

همانطور که مرکز پزشکی سامسونگ برای تحول دیجیتال آماده می شود، متوجه شده است که مسیری را که به دنبال آن است دنبال می کند به خوبی با مفهوم HIMSS DHI هماهنگ است [Digital Health Indicator].

MHN: پانل شما در HIMSS23 چه چیزی را برجسته خواهد کرد، و امیدوارید که مخاطبان چه چیزی از بحث به دست آورند؟

چوی:

  • بدانید که بیمارستان ها به تحول دیجیتال نیاز دارند.
  • در مورد مفهوم HIMSS DHI در بیمارستان ها بحث کنید.
  • شناسایی کنید [how] اساس تحول دیجیتال قابلیت همکاری است.
  • توضیح دهید که سلامت فرد مبتنی بر سفر بیمار، بهبود مشارکت بیمار و رضایت بیمار است.
  • بحث کنید که چگونه تجزیه و تحلیل پیش بینی راحتی را برای بیماران و کارایی عملیاتی در بیمارستان ها

MHN: دکتر دو هون لیم و دکتر وونچول چا در این پنل به شما خواهند پیوست. چه موضوعاتی را مورد توجه قرار خواهند داد؟

چوی: پروفسور دو هون لیم، دکترا، دکترا [will discuss] تجزیه و تحلیل پیش بینی عملیات بیمارستان مرکز پزشکی سامسونگ، یک بیمارستان جامع بزرگ، به دلیل هجوم بیماران، با ازدحام بیش از حد مواجه شده است که باعث طولانی شدن زمان انتظار و تاخیر در پذیرش بیماران شده و دریافت به موقع معاینات CT و MRI را برای بیماران شدید دشوار می کند.

به منظور بهبود نتایج بیمار و کاهش زمان انتظار، بیمارستان سیستمی را توسعه داد که از تجزیه و تحلیل پیش بینی برای تصمیم گیری در زمان واقعی بر اساس داده های پزشکی استفاده می کند. این سیستم همچنین به پزشکان اجازه می دهد تا منابع را به اشتراک بگذارند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهند.

علاوه بر این، بیمارستان مدل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تنظیم کارکنان و منابع برای انطباق با شرایط متغیر توسعه داد. مدل‌های پیش‌بینی شامل یک مدل پایه برای پیش‌بینی تعداد مراجعات سرپایی است. اجرای این تحلیل های پیش بینی منجر به بهبودهای کمی و کیفی در رضایت بیمار و بهره وری بیمارستان شده است.

پروفسور Wonchul Cha، MD، PhD [will highlight an] ربات AGV برای لجستیک مواد پزشکی با اینترنت اشیا [internet of things] و قابلیت همکاری را ربات AGV در فوریه 2021 در یک بخش خلبانی شد و بر اساس موفقیت خلبان آن را به دو بخش دیگر با سه ربات در سپتامبر 2021 گسترش داد.

در حال حاضر شش ربات در حال تحویل مواد پزشکی به 20 بخش هستند. ربات ها برای حرکت به اطراف خطوط مغناطیسی روی زمین را دنبال می کنند و حسگرهای لیدار برای جلوگیری از برخورد دارند. الگوریتم پیش‌بینی مقادیر مورد نیاز برای هر بخش بهبود یافته و در همه بخش‌ها اعمال می‌شود. استفاده از ربات ها باعث کاهش ساعات کاری پرستاران، افزایش رضایت شغلی و امکان انجام فعالیت های پرستاری بیشتر توسط بیمار شده است. این پروژه همچنین موفق به دریافت جایزه از وزیر بهداشت و رفاه و “جایزه بزرگ انقلاب چهارم صنعتی” شده است.

MHN: HIMSS DHI چگونه به فرآیند اجرای فناوری جدید کمک می کند؟

چوی: کلید واژه داغ کنونی باید «chatGPT» باشد، اما در صنعت مراقبت های بهداشتی، بدون شک کلمه کلیدی «تحول دیجیتال» است. در میان دستورالعمل های تحول دیجیتال ارائه شده توسط سازمان های مختلف برای بیمارستان ها، دستورالعمل های HIMSS DHI به خوبی سازماندهی شده است.

چارچوب دستورالعمل DHI از چهار ستون تشکیل شده است: حاکمیت و نیروی کار، قابلیت همکاری، سلامت افراد فعال و تجزیه و تحلیل پیش بینی.

در کنفرانس جهانی آینده HIMSS 2023، مرکز پزشکی سامسونگ تجربه خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای ارائه راحتی به بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و به اشتراک گذاشتن رویکرد مبتنی بر سفر بیمار برای دسترسی آسان به اطلاعات بیمار، از رزرو تا ترخیص، و ارتقاء ارائه خواهد کرد. مشارکت بیمار به اشتراک گذاری خروجی ها و نتایج از طریق این رویکرد فرصتی را برای بیمارستان های دیگر برای بهبود و کمک به ایجاد یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی بهتر فراهم می کند.

جلسه HIMSS23 “تحول سلامت دیجیتال همراه با HIMSS DHI: گام اول” چهارشنبه، 19 آوریل، از ساعت 10 صبح تا 11:00 صبح در مرکز مک کورمیک، ساختمان جنوبی S105C برگزار می شود.