پرسش و پاسخ: چگونه پایان PHE می تواند بر سلامت از راه دور، مراقبت از بیمار تأثیر بگذارد



وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شده در اوایل سال 2020 برای ارائه ارائه شد معافیت از مراکز خدمات مدیکر و مدیکید برای کاهش بار بیمارستان ها و سایر ارائه دهندگان در طول همه گیری. از زمان اجرای آن تا کنون 12 بار تمدید شده است و در نهایت قرار است در 11 می به پایان برسد.

هدر مید، مدیر شورای واشنگتن ارنست اند یانگ، با او صحبت کرد MobiHealthNews در مورد اینکه چگونه پایان PHE می تواند بر جریان های مالی شرکت های پزشکی از راه دور و دسترسی بیماران به مراقبت تاثیر بگذارد.

موبی سلامت نیوز: مزایا و مضرات پایان PHE به خصوص برای سلامت از راه دور چیست؟

مید: منظورم این است که ما نیاز به سیاست گذاری دائمی در این زمینه ها داریم. در سطح ملی، از برخی جهات پوشش نقره ای است، درست است؟ وقتی می‌شنوم که رهبران کنگره در تپه درباره چیزهایی که از همه‌گیری ناشی شده است صحبت می‌کنند و دوست دارند حفظ کنند، سلامت از راه دور همیشه در آن فهرست است. و من فکر می‌کنم اکنون به کنگره این فرصت را می‌دهد تا در مورد پتانسیل حفظ سلامت از راه دور به صورت دائمی و اینکه چگونه باید باشد، بحثی واقعی داشته باشد. و من فکر می کنم همیشه برای ما خوب است که بحث عمومی سالم در مورد آن حوزه ها داشته باشیم.

منحنی یادگیری سیاستگذاران گاهی اوقات می تواند بسیار تند باشد، و انجام همه کارهایی که همه دوست دارند انجام دهند، به خصوص در این محیط دو حزبی و محدود با بودجه، دشوار است. اما من امیدوارم که فشار عمومی کافی و قدردانی عمومی از مزایای سلامت از راه دور وجود داشته باشد که واقعاً به نوعی این سیاست‌ها را به جلو سوق دهد یا حداقل تمدیدهای طولانی‌مدت ایجاد کند تا ارائه‌دهندگان بتوانند به سرمایه‌گذاری در فناوری ادامه دهند و ما می تواند به رشد خود ادامه دهد.

MHN: پایان PHE چگونه بر جریان های مالی تأثیر می گذارد؟

مید: بستگی دارد. خیلی برنامه ایه برای سلامت از راه دور، بر بسیاری از جریان های بودجه تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا ما این تمدید موقت را تا سال 2024 برای بازپرداخت در برنامه مدیکر داریم. برخی از ایالت ها قبلاً شروع به محدود کردن انعطاف پذیری هایی کرده اند که در دسترس قرار داده اند. به طور خاص، برخی از ایالت ها به ارائه دهندگان اجازه می دادند تا چند کار را انجام دهند. یکی این است که هزینه‌های تسهیلات را در زمانی که آنها مراقبت‌های بهداشتی از راه دور دریافت می‌کردند، دریافت کنید، انگار که آنجا هستند. برخی از آن قطعات عقب کشیده شده اند.

برخی از ایالت ها خواستار شدند بهداشت از راه دور که باید به همان نسبت پرداخت شود. این احتمالاً بزرگ‌ترین مورد است، و این قطعه واقعاً مهمی بود، به‌ویژه برای بیمارستان‌هایی که بازپرداخت برای سلامت از راه دور دریافت می‌کردند، گویی در حال ارائه خدمات در بیمارستان به آن شخص یا در مطب ارائه‌دهنده به آن شخص هستند.

بنابراین، همانطور که ایالت ها آن را از بیماران Medicaid کنار می کشند، و دولت فدرال این فرصت را دارد که سطح مناسب بازپرداخت را دوباره ارزیابی کند، این خطرات بسیار قابل توجهی را برای جریان بودجه در بازارهای دولتی ایجاد می کند. و این احتمال وجود دارد که دولت نگوید “در هر شرایطی باید برابری پرداختی 100% دریافت کنید.”

بنابراین، همانطور که کنگره در مورد آن فکر می کند، ممکن است شاهد برخی تغییرات بالقوه باشیم، هم از نظر نوع مراقبتی که ارائه می شود، هم مکانی که مراقبت ارائه می شود و هم برنامه ای که از طریق آن ارائه می شود. ما شروع به دیدن تنوع بیشتر در اطراف آن خواهیم کرد.

MHN: پایان اورژانس بهداشت عمومی چگونه بر بیماران تأثیر می گذارد؟

مید: من فکر می کنم دو نوع اثر وجود دارد. یکی اینکه، اگر بیمارستان‌ها و گروه‌های ارائه‌دهنده‌ای که بسیاری از این اتفاقات در آنها رخ می‌دهد، احساس کنند که حمایت کافی وجود ندارد، آیا از تمایل خود برای سرمایه‌گذاری و مشارکت و ارائه این موضوع عقب‌نشینی خواهند کرد؟

بیماران واقعا آن را دوست دارند. ما شاهد افزایش قابل توجهی در استفاده بودیم [during the height of the pandemic]، و ما شاهد کاهش قابل توجهی در استفاده در طول سال 2022 بوده ایم. اما هنوز سه برابر بیشتر از آنچه قبل از همه گیری بود است. بنابراین، هنوز هم واقعاً قابل توجه است. من فکر می کنم یک سوال این است که آیا سرمایه گذاری کافی در آن ادامه خواهد داشت؟ فکر می کنم علاقه و تقاضای صبورانه وجود دارد.

بسیاری از این قطعات بسته به جایی که پوشش خود را دریافت کرده اند، از چه انعطاف پذیری هایی استفاده می کنند، متفاوت خواهند بود. مثلاً حکمی وجود دارد که این امکان را می دهد که سلامت از راه دور به عنوان یک محصول مستقل ارائه شود. و بنابراین یک کارفرما ممکن است آن را به کارمندان پاره وقت خود که در پوشش ثبت نام نکرده اند ارائه دهد، و این شرط تمدید نشد. و بنابراین، اگر شما آن شخص هستید، می تواند یک تغییر بسیار فوری باشد، درست است؟ اما اگر در مدیکر هستید، ممکن است تغییر بزرگی را مشاهده نکنید زیرا این تمدید دو ساله را از کنگره دارید.