پرسش و پاسخ: مشارکت دارویی چگونه می تواند به شرکت های دیجیتال درمانی کمک کند؟



در پایان سال 2022، Click Therapeutics اعلام كرد كه در حال گسترش شراكت خود با Boehringer Ingelheim است كه بر توسعه درمان‌های دیجیتال نسخه‌ای برای بیماران مبتلا به اسكیزوفرنی متمرکز است.

مشارکت‌های دارویی برای بازیکنان سلامت دیجیتال یا برای آنها جدید نیست کلیک کنید که چندین محصول در خط توسعه خود دارد. آستین اسپایر، مدیر ارشد استراتژی شرکت، گفت که کلیک به نظر می‌رسد با شرکت‌های دارویی همکاری کند که درمان‌های دیجیتالی با طراحی خوب را به‌عنوان درمان‌هایی بالقوه در حد داروها می‌دانند.

اسپیر با او نشست MobiHealthNews برای بحث در مورد همکاری گسترده، و اینکه چگونه مشارکت دارویی می تواند به شرکت های درمانی دیجیتال کمک کند تا خود را در زمینه نوظهور تثبیت کنند.

موبی سلامت نیوز: شما اخیراً از گسترش همکاری خود با Boehringer Ingelheim خبر داده اید. می توانید کمی در مورد آن همکاری به من بگویید و چرا تصمیم به گسترش آن گرفتید؟

آستین اسپیر: ما کمی بیش از دو سال از این همکاری می گذریم. بر اساس موفقیت تیم ما، نحوه کار دو تیم ما با هم، و همچنین رسیدن به تمام نقاط عطف توسعه و سپس موفقیت‌های بالینی که در سه مطالعه اولیه یادگیری بالینی دیده‌ایم، منطقی است که توسعه را گسترش دهیم. همکاری ما فکر می کنیم BI واقعا شریک خوبی برای آن است. هر دوی ما نیازهای برآورده نشده قابل توجهی را در اسکیزوفرنی می بینیم. بنابراین ما نیاز به درمان های دیجیتالی بالقوه متعدد را در فضا می بینیم.

MHN: وقتی در مورد ایجاد چندین روش درمانی دیجیتال صحبت می کنید، چگونه می توانید تقسیم بندی کنید که کدام درمان برای کدام نوع بیمار بهترین کار را انجام می دهد؟ آیا به شدت بستگی دارد یا به نیازهای خاص آنها؟

اسپایر: این یک حوزه جدید واقعاً هیجان انگیز است که شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانید جنبه های مختلف یک جمعیت کلی بیمار را با روش های درمانی دیجیتال متفاوت هدف قرار دهید، است. ما بیشتر از یک رویکرد نشانه خاص به آن نگاه می کنیم، بنابراین به حوزه های مختلف در اسکیزوفرنی نگاه می کنیم. فرآیند واقعی انتخاب درمان دیجیتال و اینکه چه کسی بیمار مناسب برای آن است، اگر بتوان آنها را در یک توالی خاص تجویز کرد، یا اگر بستگی به پزشک دارد – همه اینها سوالاتی هستند که ما به دنبال پاسخ آنها هستیم.

MHN: این همکاری چند سالی است که ادامه دارد و شما مشارکت های دیگری را با شرکت های داروسازی آغاز کرده اید. چرا فکر می کنید که مشارکت دارویی برای شرکت های دیجیتال درمانی ارزشمند است؟

اسپایر: دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ما به دنبال مشارکت دارویی هستیم. یکی این است که برخی از این شرایط جدی‌تر را که فکر می‌کنیم می‌توانیم از تخصص یک شرکت بزرگ داروسازی بهره ببریم، بپذیریم.

دیگری این است که این حوزه جدیدی است و شرکت‌های دارویی که با آنها شریک هستیم، متعهد به کمک به ایجاد بازار برای درمان‌های دیجیتال نسخه‌ای هستند. هر زمان که یک دسته بندی پزشکی جدید ایجاد می کنید، کار زیادی وجود دارد چه این ژن درمانی باشد، چه CAR-T یا در این مورد درمان دیجیتال برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و پوشش های مختلف و سیاست های بازپرداخت مورد نیاز. و شرکت های داروسازی برای انجام این کار راه اندازی شده اند. آنها در این زمینه ها تخصص زیادی دارند.

ما فقط فکر می کنیم که این محصولات باید در مقیاس تولید شوند. این یکی از مزایای آنها است: آنها می توانند خیلی سریع مقیاس شوند، و نیازهای برآورده نشده زیادی از نظر دسترسی و برابری سلامت وجود دارد که می تواند از طریق درمان دیجیتال برطرف شود. و بنابراین، به نظر ما، داشتن شریکی که بتواند یک محصول را در مقیاس بزرگ عرضه کند، راه خوبی برای رعایت حق بالقوه این محصولات است.