پیش‌بینی بودجه سلامت دیجیتال در سال 2024



مدیران سلامت دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که بودجه در سال 2024 برای شرکت‌هایی افزایش می‌یابد که پلتفرم‌هایی برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران مفید هستند، در حالی که آن‌هایی که ارزشی ندارند مجبور به انحلال خواهند شد.

رهبران نیز به MobiHealthNews ادغام ها و ادغام ها در صنعت سلامت دیجیتال برجسته خواهند بود و شرکت های genAI ممکن است در هنگام جمع آوری بودجه در کانون توجه قرار گیرند.

راسل گلس، مدیر عامل شرکت فضای سر

“در سال های آینده، شاهد افزایش قابل توجه نرخ ادغام و اکتساب در سلامت دیجیتال خواهیم بود. با رقابت زیاد، در دسترس بودن سرمایه محدودتر و تعداد بیشماری فروشندگان تک راه حل، شرکت ها ملزم خواهند بود تلاش ها را با هم ترکیب کنند یا مجبور به انحلال شوند.”


آمیت خانا، معاون ارشد و مدیر کل سلامت در نیروی فروش

بودجه سلامت دیجیتال به دو بخش تقسیم می‌شود. بودجه سنتی سلامت دیجیتال که در طول و پس از همه‌گیری شاهد بودیم به شدت کاهش می‌یابد. این مطابق با شرایط کلانی است که در بازار شاهد هستیم – تورم، فشار حاشیه و بالاتر. محیط نرخ بهره اما اکنون، genAI این قدرت را دارد که صنعت را متحول کند، به ویژه در زمینه کشف بالینی و دارو، جایی که genAI می‌تواند به کاهش بار اسناد، کاهش زمان آزمایش و/یا بهبود کارآیی آزمایش کمک کند. ما معتقدیم که GenAI جایی است که شاهد افزایش بودجه اندازه گیری شده خواهیم بود.

از منظر استارتاپ، بودجه سلامت دیجیتال به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار می گیرد و به احتمال زیاد کاهش می یابد. اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، این موضوع ثابتی برای تامین مالی سلامت دیجیتال خواهد بود. و حتی اگر شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری در genAI ادامه دهند، سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای این نوع سرمایه‌گذاری‌ها محدود خواهد بود.

در نهایت، من پیش‌بینی می‌کنم که استارت‌آپ‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های فناوری بزرگ تامین مالی می‌شوند، با چالش حل موارد استفاده غیر بالینی با جریان‌های کاری غیر بالینی/اتوماسیون (به عنوان مثال، ایمیل‌های کمکی) و کمک به تحقیقات علوم زیستی مقابله کنند. و توسعه.”


کوروش داورپناه، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ذاتی

“سرمایه مخاطره آمیز و سهام خصوصی یک نوار بالا برای سرمایه گذاری های جدید در سال 2024 حفظ خواهند کرد و شرکت هایی با تناسب محصول با بازار ثابت شده، حاشیه های قوی و مسیری روشن به سمت سودآوری را در اولویت قرار می دهند. ما احتمالاً شاهد چرخش در تامین مالی فناوری سلامت به سمت زیر مجموعه بیوفارما خواهیم بود. مدل‌های کسب‌وکار نابالغ، چرخه‌های فروش آهسته‌تر و بودجه‌های محدود بازار نهایی اخیراً بر شرکت‌های سلامت دیجیتال تأثیر گذاشته است. در همین حال، شرکت‌های علوم زیستی سرمایه‌گذاری‌های خود را برای مدرن‌سازی توسعه دارو دو برابر می‌کنند و فناوری biopharma را به فرصت سرمایه‌گذاری نسبتاً جذاب‌تری تبدیل می‌کنند.


Ann Bilyew، SVP، مدیر کل سلامت و گروه، WebMD Ignite

“ما هنوز راه هایی برای شستن آنچه که احتمالاً بیش از حد سرمایه گذاری در مدل های مشکوک در سال های 2020 تا 2022 بود – خواه از طریق سرمایه گذاری، PE یا حتی SPACs) دنبال کنیم. سرمایه گذاری در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافت و این بدان معنی بود که بسیاری از شرکت ها نمی توانند به تامین مالی عملیات خود ادامه دهند. با سرمایه سرمایه گذار برخی شعله های آتش بزرگ مانند Babylon، Pear Therapeutics، Health IQ و بسیاری از شکست های کمتر قابل مشاهده دیگر.

سوال اصلی در فناوری مراقبت های بهداشتی همیشه این است که “چه کسی و چرا به شما پول می دهد؟” شما واقعاً باید درک کنید که چه چیزی می تواند یک مجموعه بیزانسی از مشوق ها باشد و باید یک مدل کسب و کار منطقی و مقیاس پذیر داشته باشید. ما قبلاً این چرخه ها را دیده بودیم – چند سال بعد سرمایه گذاری بیش از حد با تعداد زیادی از شرکت ها که بودجه دریافت می کنند، به دنبال آن عقب نشینی قابل توجهی انجام می شود زیرا بسیاری از آنها برای رسیدن به مقیاس و سودآوری در بازارهایی با بازی های ریشه دار و چرخه های فروش طولانی تلاش می کنند. به دنبال آن دوره طولانی تری از کاهش هزینه سرمایه به دنبال دارد. تعداد کمی از شرکت‌ها به صدر می‌رسند و کسب‌وکارهای پایدار ایجاد می‌کنند، اما بیشتر آنها زودتر می‌فروشند یا به دلیل کمبود بودجه تعطیل می‌شوند.”


نیل پاتل، رئیس سرمایه گذاری های جدید در طراحی مجدد سلامت

ادامه پرواز به سمت کیفیت با شرکت‌های سلامت دیجیتال که در این مدت سرپا مانده‌اند یا حتی رشد کرده‌اند، اکتسابی خواهد بود، یا افزایش سرمایه برای به دست آوردن شرکت‌های در حال مشکل یا خرید سهام ایده‌آل. شرکت‌ها، اعم از ثابت یا نزولی، در نیمه اول سال، با رشد مجدد در نیمه دوم سال. همچنین احتمالاً شاهد یک محیط سرمایه‌گذاری اولیه قوی خواهیم بود زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذار را جذب کنند. شرایط دوستانه و ایجاد باند کافی برای عبور از این بازار نزولی.”


متیو استودت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت AppliedVR

“این قطعا زمان جالب و چالش برانگیزی برای تامین مالی است، اما من فکر می کنم سال 2024 نوری را در انتهای تونل ایجاد خواهد کرد. مهم است که به یاد داشته باشیم که آن سال های اولیه همه گیری، جایی که بودجه و ارزش گذاری ها به شدت افزایش یافت (آنچه من آن را “عجیب” نامیدم. سرمایه”)، یک ناهنجاری بود. اکنون شاهد بازگشت به برخی اصول و فرار به سمت کیفیت هستیم.

عوامل متعددی سرمایه گذاران را به بازار باز می گرداند. اول، سرمایه گذاران مقدار زیادی پودر خشک دارند که باید آن را مستقر کنند و پرواز را به سمت کیفیت ادامه خواهند داد.

دوم، بسیاری از شرکت‌ها داروی سخت را برای ارزش‌گذاری مصرف کردند و ورود سرمایه‌گذاران جدید را آسان‌تر کرد.

سوم، بازار به منطقی شدن خود ادامه خواهد داد. آن شرکت‌هایی که مسیرهای روشنی برای سودآوری دارند (و مسیرهای بازپرداخت روشن در سلامت دیجیتال) رشد خواهند کرد، در حالی که شرکت‌های ضعیف‌تر یا خریداری می‌شوند یا شکست می‌خورند و ورود سرمایه‌گذاران را آسان‌تر می‌کنند. من شخصاً دوست دارم در این زمینه سرمایه‌گذار زرنگی باشم. بازار.”


آنکیت گوپتا، مدیرعامل و بنیانگذار سلامت دوچرخه

“من همان روزنامه ها و مقالاتی را می خوانم که دیگران می خوانند، و فکر می کنم سال 2024 سال سختی برای دریافت بودجه برای شرکت هایی خواهد بود که هنوز مناسب محصول با بازار را پیدا نکرده اند. با این حال، سرمایه گذاران هوشمند در بازارهای پایین خرید می کنند. استارت آپ های سلامت دیجیتال که توانایی رشد پایدار و داشتن مسیری به سمت سودآوری را نشان داده اند، باید همچنان در بالاترین حد خود باشند.”



منبع