کارگران EMS از سراسر آیداهو در EMS Day در Statehouse شرکت می کنند


به روز رسانی خدمات فوریت های پزشکی (EMS) در آیداهو کار کوچکی نیست، اما دیروز به خاطر فرصتی که برای پیوستن به همکاران EMS خود برای بحث در مورد چالش ها و فرصت هایی که پیش روی آیداهو است، سپاسگزار بودم.

کارگران EMS از سراسر ایالت – تا دورتر از شهرستان مرزی – روز دوشنبه به Boise سفر کردند تا به نمایندگی از جوامعی که به آنها خدمت می کنند، تفاوت ایجاد کنند. امدادگران، EMT ها، پرسنل پزشکی هوا، EMS و رهبری بخش آتش نشانی، کارکنان بیمارستان، و بسیاری دیگر در ایالت آیداهو به من پیوستند.

در حالی که آموزش ها و ماموریت های خاص آنها متفاوت است، آنها برای یک هدف در EMS Day شرکت کردند: کمک به آموزش قانونگذاران و ساکنان آیداهو در مورد چالش های پیش رو. آنها توضیح دادند که خدمات EMS در آیداهو با رشد جمعیت، یک سیستم پراکنده از داوطلبان و کارکنان حقوق بگیر، و ویژگی ذاتاً روستایی آیداهو مواجه است.

اگر با سیستم فعلی چیزی تغییر نکند، یک بحران در راه است، و من تشویق شدم که افرادی که با آنها صحبت کردیم به نظر می رسید درک می کردند.

EMS در آیداهو در حال حاضر در چارچوب سازمان های مختلف ارائه می شود که در حمل و نقل بیمار و توانایی های بالینی متفاوت است. برخی از خدمات اضطراری از پرسنل پاسخگویی شغلی با حقوق استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر به داوطلبان متکی هستند.

تنوع زیادی در مدل های کارکنان وجود دارد، اما یک موضوع ثابت در آیداهو این است که جوامع روستایی تمایل دارند به داوطلبان تکیه کنند، که اغلب تنها پاسخ اضطراری موجود هستند.

تعداد کل پرسنل EMS دارای مجوز در 15 سال گذشته ثابت مانده است اما با رشد جمعیت ایالت همگام نبوده است. بیشتر افزایش تعداد پرسنل EMS دارای مجوز در مناطق شهری ایالت بوده است، در حالی که تعداد پرسنل EMS در جوامع روستایی همچنان رو به کاهش است.

اگر روند فعلی ادامه یابد، بسیاری از جوامع روستایی به دلیل کمبود پرسنل EMS در معرض خطر زمان پاسخگویی EMS طولانی تر خواهند بود. جوامعی که اکنون یک سرویس آمبولانس محلی دارند، ممکن است مجبور باشند برای خدمات EMS به یک جامعه همسایه دور اعتماد کنند.

در طول سال‌ها تلاش‌های زیادی برای درک بهتر چالش‌های پیش روی سازمان‌ها و پرسنل ارائه‌دهنده EMS در آیداهو صورت گرفته است.

  • دفتر ارزیابی عملکرد آیداهو در سال 2010 مطالعه ای در مورد حاکمیت آژانس های EMS منتشر کرد.
  • در سال‌های 2012 و 2018، دفتر EMS در وزارت بهداشت و رفاه گزارش‌هایی را منتشر کرد که جزئیات نگرانی‌ها و راه‌حل‌های احتمالی ویژه کارکنان داوطلب EMS را شرح می‌داد.
  • در سال 2021، دفتر ارزیابی عملکرد گزارشی درباره ارائه دهندگان داوطلب EMS با چندین توصیه قابل اجرا منتشر کرد.

پس از بررسی آخرین گزارش دفتر ارزیابی عملکرد، کمیسیون برنامه‌ریزی کیفیت سلامت از وزارت بهداشت و رفاه خواست تا یک کارگروه برای یافتن راه‌حل‌های خط‌مشی – از جمله زبان پیش‌نویس قانون‌گذاری – تشکیل دهد که به اطمینان حاصل شود که پاسخ قابل اعتماد EMS در همه جای آیداهو در دسترس است. .

این کارگروه برای اولین بار در ژوئن 2022 تشکیل جلسه داد و در صورت لزوم به جلسات خود ادامه خواهد داد. چهار گروه کاری برای بررسی راه حل ها بین جلسات ماهانه تشکیل شد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های اخیر شامل استخدام شش برنامه‌ریز EMS قراردادی است که با 44 شهرستان آیداهو برای مستندسازی قابلیت‌های پاسخ EMS فعلی، بهترین شیوه‌ها و نیازهای منابع برای پاسخ EMS پایدار کار خواهند کرد.

برنامه ریزان تازه شروع کرده اند، اما برنامه هایی را برای هر یک از 44 شهرستان آیداهو در حال پیشرفت توسعه خواهند داد.

برای اطلاعات بیشتر، به صفحه وب گروه ویژه پایداری EMS مراجعه کنید.

وین دنی رئیس دفتر EMS در بخش بهداشت عمومی DHW است. او 18 سال است که در این بخش فعالیت می کند.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهو اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.