آیا چاپ بک لایت ارزش خرید دارد؟ استفاده از آن در تابلو خوب است؟ – dietition


چاپ بک لایت چیست؟

چاپ بک لایت نوعی چاپ است که در آن از متریال های نیمه شفاف مانند فلکس، ساتن و یا پارچه استفاده می شود. در این روش، طرح یا عکس مورد نظر بر روی این متریال ها چاپ شده و سپس در پشت آن از نورپردازی LED استفاده می شود. این نورپردازی باعث می شود که طرح چاپ شده به طور کامل روشن و واضح دیده شود، حتی در محیط های کم نور یا تاریک.

چاپ بک لایت به دلیل زیبایی و جذابیت بصری که دارد، کاربردهای فراوانی در زمینه های مختلف تبلیغاتی و تزئینی دارد. از جمله کاربردهای رایج چاپ بک لایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوهای تبلیغاتی:  تابلوهای بک لایت یکی از پرطرفدارترین انواع تابلوهای تبلیغاتی هستند. این تابلوها در مکان های مختلفی مانند مغازه ها، فروشگاه ها، بیلبوردها و … استفاده می شوند و به دلیل نورپردازی که دارند، توجه عابران را به خود جلب می کنند.
  • استندهای تبلیغاتی:  استندهای بک لایت در نمایشگاه ها، رویدادها و مکان های عمومی استفاده می شوند و می توانند ابزاری موثر برای معرفی برند و محصولات شما باشند.
  • جعبه های نورانی :  جعبه های نورانی بک لایت در مغازه ها، فروشگاه ها و رستوران ها برای تبلیغ محصولات، تخفیف ها و یا اطلاع رسانی به مشتریان استفاده می شوند.
  • دکوراسیون داخلی :  از چاپ بک لایت می توان برای تزیین دیوارها، سقف ها و سایر قسمت های داخلی منزل یا محل کار استفاده کرد. این نوع چاپ می تواند فضایی زیبا و مدرن به محیط شما ببخشد.

C:\Users\Center\Pictures\آیا چاپ بک لایت ارزش خرید دارد؟ استفاده از آن در تابلو خوب است؟_files\images_1713172691_661cf0d380b19.jpg

منظور از بک لایت و چاپ بک لایت چیست؟

بک لایت به تابلوهایی گفته می شود که از جنس های مختلف مانند پلکسی، شیشه و یا پارچه ساخته شده و در پشت آنها نورپردازی انجام می شود. نور تابیده شده از پشت، باعث می شود تا طرح و نوشته روی تابلو با وضوح و زیبایی بیشتری به نمایش درآید.

چاپ بک لایت به فرآیند چاپ طرح و نوشته بر روی متریال های بک لایت مانند پلکسی، ساتن و یا پارچه گفته می شود. این نوع چاپ به دلیل کیفیت بالا، وضوح تصویر و تنوع رنگ، برای تبلیغات در مکان های مختلف مانند فروشگاه ها، رستوران ها، نمایشگاه ها و … بسیار مناسب است.

انواع چاپ بک لایت

چاپ بک لایت به نوعی از چاپ گفته می شود که در آن از متریال های شفاف یا نیمه شفاف مانند پلکسی، ساتن، وینیل و … استفاده می شود و نور از پشت تابلو به آن تابانده می شود. این نوع چاپ به دلیل زیبایی و جذابیت بصری، کاربردهای فراوانی در تبلیغات و دکوراسیون داخلی دارد.

  • چاپ بک لایت پلکسی: این نوع چاپ بر روی ورق های پلکسی شفاف یا رنگی انجام می شود و به دلیل مقاومت بالا و ضد آب بودن، برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب است.
  • چاپ بک لایت ساتن: این نوع چاپ بر روی پارچه ساتن انجام می شود و به دلیل لطافت و ظرافت، جلوه ای شکیل و زیبا به تابلو می دهد.
  • چاپ بک لایت وینیل: این نوع چاپ بر روی وینیل خودچسب انجام می شود و به دلیل قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ، برای استفاده در مکان های موقت و کم هزینه مناسب است.
  • چاپ بک لایت پارچه ای: این نوع چاپ بر روی پارچه های مختلف مانند مخمل، کتان و … انجام می شود و به دلیل تنوع جنس و بافت، می توان از آن برای خلق طرح های خلاقانه و منحصر به فرد استفاده کرد.

C:\Users\Center\Pictures\آیا چاپ بک لایت ارزش خرید دارد؟ استفاده از آن در تابلو خوب است؟_files\images_1713172691_661cf0d389fa3.jpg

تفاوت چاپ بک لایت با چاپ پلکسی

چاپ بک لایت و چاپ پلکسی دو روش رایج برای چاپ طرح و تصاویر بر روی سطوح مختلف هستند. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

چاپ بک لایت

  • در این روش، طرح یا تصویر بر روی یک طلق شفاف چاپ می شود و سپس از پشت آن نورپردازی می شود.
  • چاپ بک لایت به دلیل تابش نور از پشت، جلوه ای زیبا و چشم نواز دارد و برای استفاده در تابلوهای تبلیغاتی، علائم و لوگوها بسیار مناسب است.
  • چاپ بک لایت در مقایسه با چاپ پلکسی، ضخامت کمتری دارد و انعطاف پذیرتر است.
  • از معایب چاپ بک لایت می توان به قیمت بالاتر آن در مقایسه با چاپ پلکسی و همچنین نیاز به نورپردازی مجزا اشاره کرد.

چاپ پلکسی

  • در این روش، طرح یا تصویر به طور مستقیم بر روی plexiglass (پلکسی گلاس) چاپ می شود.
  • چاپ پلکسی به دلیل شفافیت و براقیت پلکسی، جلوه ای زیبا و مدرن دارد و برای استفاده در تابلوی تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی و دکوراسیون داخلی مناسب است.
  • چاپ پلکسی در مقایسه با چاپ بک لایت، قیمت پایین تر و مقاومت بیشتری دارد.
  • از معایب چاپ پلکسی می توان به ضخامت بیشتر آن در مقایسه با چاپ بک لایت و عدم امکان نورپردازی از پشت اشاره کرد.

C:\Users\Center\Pictures\آیا چاپ بک لایت ارزش خرید دارد؟ استفاده از آن در تابلو خوب است؟_files\images_1713172691_661cf0d38d892.jpg

بهترین سازنده تابلو بک لایت در تهران کیست؟

در سطح کشور و مخصوصا شهر تهران تابلوسازهای زیادی وجود دارد که کارهای با کیفیتی را ارائه می دهند که می توان به آنها سفارشات خود را بسپاریم ولی در این میان جاوید چاپ با تجربه ۱۵ ساله در این زمینه می تواند بهترین چاپ لایت باکس را برای شما به ارمغان بیاورد و در کنار آن تابلوهای بک لایت زیبای شما را بسازد! بله در مجموعه جاوید چاپ ساخت تابلو لایت باکس هم انجام میشود.

برای بدست آوردن اطلاعات تکمیلی می توانید به آدرس سایت https://javidchap.com/ مراجعه نمایید.