معرفی برندهای معتبر میلگرد – dietition


معامله‌گران حین خرید میلگرد به نکات متعددی توجه می‌کنند که مهم‌ترین آن، برند تولیدکننده است؛ توجه به برند تولیدی در راستای اطمینان از کیفیت محصول انجام می‌گیرد. به عبارتی، برندهای معتبر تولیدکننده میلگرد جهت کسب رضایت مشتریان خود و جذب مصرف‌کنندگان بیشتر به کیفیت محصولاتشان توجه دارند؛ از‌این‌رو، در زمان خرید میلگرد بهتر است به شرکت‌های نامدار مراجعه کرد. همچنین، قیمت هر شاخه میلگرد کارخانجات مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و محصولات با توجه به مشخصات و هزینه تولیدشان ارزش‌گذاری می‌شوند. حال اینکه کدام برندها در لیست تولیدکنندگان برتر میلگرد ایران قرار دارند را در ادامه توضیح داده‌ایم. با معرفی برندهای معتبر میلگرد همراه ما باشید.

برندهای تولیدکننده میلگرد

برای انتخابی آگاهانه لازم است با بهترین برندهای تولیدکننده میلگرد آشنا شوید. در این راستا، اسامی بیش از ۱۰ برند سازنده میلگرد را در مطلب زیر آورده‌ایم. این برندها از عرضه‌کنندگان میلگردهای باکیفیت هستند و درصد رضایت مشتریان آن‌ها بسیار بالا است.

ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز فولادسازی ایران شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۴۶ راه‌اندازی شد و حجم تولیدات آن در حال حاضر به بیش از ۱۰ میلیون تن می‌رسد که درصد قابل‌توجهی از آن را میلگردهای فولادی تشکیل می‌دهند. میلگرد ذوب آهن اصفهان جزو محصولات برتر بازار است و فروش بالایی دارد. ضمنا، این شرکت فولادی در سطح آسیا نیز معروف است که دلیل آن را می‌توان کیفیت بالای تولیداتش دانست.

ظفر بناب

شرکت ظفر بناب در سال ۱۳۸۳ در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی احداث شد. این شرکت دارای چندین زیرمجموعه است و مساحت زمین آن به حدود ۱۳۲ هکتار می‌رسد. این کارخانه فولادی از زمان آغاز به کار خود تا به امروز موفق به ساخت میلگردهای مختلف در سطح کیفی بالا شده است. درکل، میلگرد ظفر بناب به دلیل مرغوب بودن در بین بهترین میلگردهای بازار ایران قرار دارد.

میانه

مجتمع فولاد آذربایجان میانه در سال ۱۳۷۹ به حوزه طراحی و تولید میلگردهای فولادی ورود کرد. همچنین، این مجموعه یکی از عظیم‌ترین واحدهای تولیدی میلگرد را در اختیار دارد و انواع میلگرد را طبق استانداردهای معتبر جهانی تولید می‌کند. ضمن اینکه شرکت میلگردسازی میانه به خط راه آهن سراسری نزدیک است و از جاده متصل به شبکه مسیرهای بین‌المللی بهره می‌برد.

زاگرس

کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس در سال ۱۳۹۳ در استان چهار محال و بختیاری راه‌اندازی شد. این کارخانه به تولید میلگردهای آجدار طبق استانداردهای تعریف‌شده بین‌المللی می‌پردازد. نبشی و ناودانی نیز از دیگر محصولات شرکت صبا فولاد زاگرس است. به‌طورکلی، تولیدات زاگرس از میلگردهای آجدار گرفته تا نبشی و ناودانی جزو محصولات درجه یک بازار آهن‌آلات به حساب می‌آیند.

نیشابور

کارخانه فولاد خراسان در سال ۱۳۸۱ در ۱۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور تاسیس شد. این کارخانه در زمینه طراحی و ساخت انواع میلگرد ساده و آجدار فعالیت می‌کند و محصولات آن در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلی‌متر موجود هستند. ضمن اینکه میلگردهای کارخانه فولاد خراسان با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته می‌شوند. علاوه بر این، خصوصیات میلگردهای نیشابور مطابق با استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ است.

فایکو

کارخانه میلگرد البرز ایرانیان (فایکو) از سازندگان معروف میلگرد آجدار در شمال ایران است که محصولات خود را با بهترین متریال و تجهیزات پیشرفته تولید می‌کند. به این ترتیب، میلگرد فایکو از بهترین میلگردهای بازار است که با نماد اختصاری FAICI شناخته می‌شود. این کیفیت بالای میلگردهای فایکو باعث شده است به انتخاب اول بسیاری از خریداران تبدیل شود.

راد همدان

کارخانه میلگرد راد همدان با هدف تولید محصولات فولادی موردنیاز کشور در سال ۱۳۹۰ ایجاد شد. این کارخانه انواع میلگرد ساده و آجدار را در سایزبندی استاندارد تولید می‌کند. درضمن، میلگردهای راد همدان از استاندارد ملی ایران تبعیت می‌کنند. بعلاوه بر روی میلگرد راد همدان نماد اختصاری RAD حک شده است. تولید متنوع و استاندارد محصولات را می‌توان از دلایل محبوبیت برند راد همدان در بازار میلگرد دانست.

ابرکوه

فعالیت شرکت سرمد ابرکوه یزد از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. این شرکت به دلیل تولید میلگردهای باکیفیت خیلی زود به شهرت رسید و در زمره برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران قرار گرفت. می‌توان گفت مجموعه ابرکوه یکی از تامین‌کنندگان اصلی میلگرد در ایران است و محصولات آن بالاترین درجه کیفی را دارند. افزون بر این، ظرفیت تولید میلگرد ابرکوه به ۴۵۰ هزار تن در سال می‌رسد.

آناهیتا

کارخانه میلگرد آناهیتا بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ عمل می‌کند؛ به همین دلیل، محصولات آن از سطح کیفی لازم برخوردار هستند. همچنین، میلگرد آناهیتا در گریدهای A2 و A3 تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. این گریدها در بازار میلگرد ایران بسیار محبوب هستند و در اکثر پروژه‌های ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرند. درکل، تمام مراحل ساخت میلگرد در شرکت آناهیتا به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌گیرد که این موضوع، دلیل اصلی کیفیت بالای تولیدات کارخانه است.

سایر برندهای معتبر

از سایر برندهای معتبر می‌توان به میلگرد ارگ تبریز، امیرکبیر خزر، آذر فولاد امین، بافق یزد، شاهین بناب و… اشاره کرد. این برندهای معتبر نیز مانند موارد ذکرشده در بالا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و محصولات خود را در سطح کیفی بالایی ارائه می‌کنند. درواقع، رقابت میان کارخانجات فولادسازی در ایران باعث شده است که آن‌ها مایل به تولید و عرضه انواع میلگرد در درجه کیفی بالا باشند. بر همین اساس، خریداران میلگرد در ایران انتخاب‌های زیادی پیشروی خود خواهند داشت.

فاکتورهای مهم در انتخاب میلگرد برندهای معتبر

از فاکتورهای مهم در انتخاب میلگرد برندهای معتبر می‌توان به نوع، گرید، استاندارد، سایز، کاربرد و قیمت آن اشاره کرد. میلگردها در انواع ساده و آجدار تولید می‌شوند که مدل‌های آجدار به دلیل مقاومت بالایشان مناسب ساختمان‌سازی هستند. استاندارد تولید میلگرد نیز اهمیت زیادی دارد؛ میلگردهای باکیفیت طبق استاندارد میلگرد ایران و همین‌طور، استانداردهای بین‌المللی مانند DIN آلمان و JIS ژاپن ساخته می‌شوند.

میلگردها از طریق فرآیندی چند مرحله‌ای از جمله ذوب فلز، نورد گرم، سرد کردن و آج‌زنی تولید می‌شوند.

سایزبندی میلگردها هم معمولا از ۸ الی ۳۲ میلی‌متر است؛ اما سایزهای ۱۲ الی ۲۰ کاربردهای بیشتری دارند. قیمت میلگرد نیز به مشخصات و برند تولیدکننده آن بستگی دارد. امروزه نرخ میلگرد برندهای مختلف را می‌توان به صورت اینترنتی با یکدیگر مقایسه کرد و درنهایت، دست به انتخاب میلگردهایی با توجه به انتظارات و بودجه خود زد. به‌طورکلی، توجه به مشخصات عمومی، مکانیکی و شیمیایی میلگردها به خرید آگاهانه مشتریان کمک می‌کند.

نکات مهم در خرید میلگرد تولیدکنندگان معتبر

در زمان خرید میلگرد تولیدکنندگان معتبر به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته استعلام قیمت روز میلگرد است؛ با پیگیری قیمت میلگرد در بازه‌های زمانی مختلف می‌توان به بهترین زمان خرید آن پی برد. نکته بعدی، خرید از مراکز معتبر و سپس، دریافت فاکتور از آن‌ها است. چنانچه حجم خرید شما در حد تریلی باشد می‌توانید سفارش خود را در سایت کارخانجات تولیدکننده ثبت کنید؛ اما برای سفارش تناژهای کم یا متوسط بایستی به مراکز فروش معتبر میلگرد مراجعه نمایید. این مراکز، امکان مشورت با متخصصان خبره را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند و بهترین محصولات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

مقایسه کارخانه های تولیدکننده میلگرد

تعدد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در ایران باعث سخت شدن انتخاب برای مشتریان شده است. با این حال، باید گفت که تقریبا تمام آن‌ها از استانداردهای معتبر پیروی می‌کنند؛ به همین جهت، میلگردهای ساخت ایران در درجه کیفی بسیار بالایی قرار دارند و به راحتی می‌توانند با محصولات مشابه خارجی خود در بازار جهانی رقابت کنند. لازم به ذکر است، برخی از کارشناسان معتقدند بهترین میلگرد ایران به شرکت ذوب آهن تعلق دارد که دلیل آن، نزدیکی قابل‌توجه وزن میلگردهای ذوب آهن به وزن مندرج در جدول اشتال است.