با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی آشنا شوید – dietition


مانتو یک آیتم ضروری و غیر قابل چشم پوشی در استایل خانم های ایرانی است. به همین دلیل دنیای متنوعی از پارچه های مانتویی را در بازار مشاهده می کنید. اما هر پارچه مانتویی برای هر فصلی مناسب نیست. برای فصول گرم شما به پارچه هایی نیاز دارید که دارای الیاف پنبه و طبیعی باشند. وزن کم، قیمت مناسب و خنکی ایدئال نیز جزو فاکتورهای دیگری است که باید در هنگام خرید پارچه مانتویی مناسب فصل گرم در نظر داشته باشید. به همین دلیل ما قصد داریم به شما پارچه شانتون نخ مانتویی را معرفی کنیم. پارچه شانتون یک پارچه بسیار آشنا و کاربردی برای دوخت مدل های مختلف مانتوهای خنک مناسب فصل بهار و تابستان به حساب می آید. به طور کلی شانتون مدل های مختلفی دارد. در این مطلب ما قصد داریم به طور اختصاصی به معرفی پارچه شانتون نخ بپردازیم.

بیشترین کاربرد این پارچه در طراحی و دوخت مانتو است. البته شما می توانید با آن شلوار، شومیز و دامن نیز بدوزید. به این ترتیب با یک پارچه بسیار لطیف و دوست داشتنی، می توانید یک استایل شیک و ساده برای روزهای گرم داشته باشید. مخصوصا اگر شاغل هستید و زمان زیادی از روز را در بیرون از خانه سپری می کنید، آشنایی با این پارچه و قیمت پارچه شانتون مانتویی می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر و بیشتر شما را با این پارچه آشنا کنیم. در نتیجه اگر برای آشنایی با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی کنجکاو هستید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

پارچه شانتون نخ مانتویی چیست

همانطور که از نام این پارچه پیداست، پارچه ای دارای الیاف نخی است. اگر از نزدیک به پارچه شانتون نخ مانتویی نگاه کنید، به وضوح بافت این پارچه را ملاحظه خواهید کرد. این پارچه بافتی ساده و تار و پودی دارد. این ویژگی به این معنا است که جریان هوا به راحتی از میان الیاف این پارچه عبور می کند. تنفس پذیری این پارچه می تواند اولین دلیلی باشد که بر اساس آن اقدام به خرید پارچه شانتون نخ مانتویی کنید. این پارچه زیر دست بسیار لطیفی دارد. به همین دلیل در روزهای گرم که تعریق بیشتری دارید، می تواند بهترین دوست شما باشد. مدل های مختلفی از این پارچه موجود است. به عنوان مثال پارچه شانتون کشی، شانتون اسکاچی، شانتون کرپ، شانتون بافت برجسته و پارچه شانتون ترک را می توانید در بازار به وفور مشاهده نمایید. البته ممکن است قیمت پارچه شانتون ترک از سایر مدل های موجود در این لیست، بیشتر باشد.

D:\New folder\با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی آشنا شوید_files\images_1712570423_6613c037b7cf3.jpg

اما در این مطلب تمرکز ما بر پارچه شانتون نخ مانتویی است. زیرا همانطور که می دانید، الیاف به کار رفته در بافت یک پارچه، می تواند در ویژگی های آن نیز موثر باشد. پارچه شانتون نخ نیز در دو مدل پارچه شانتون دو نخ و سه نخ در بازار موجود است. همانطور که از اسم پارچه مشخص است، در مدل های دو نخ از دو نخ با الیاف طبیعی برای تولید این پارچه استفاده شده است. این دو نخ کاملا هم رنگ هستند و لطافت پارچه شما را تضمین می کنند. در بافت مدل های سه نخ، از سه نخ با الیاف طبیعی و رنگ های نزدیک به هم استفاده می شود. به این ترتیب می توانید در این پارچه جذاب، یک بافت زیبا از ترکیب رنگ های نزدیک به هم مشاهده نمایید. پارچه شانتون نخ مانتویی یک پارچه ایدئال برای دوخت مانتوهای خنک و اداری است. پیش از اینکه به قیمت پارچه شانتون مانتویی بپردازیم، اجازه دهید در مورد مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی صحبت کنیم.

مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی را بشناسید

بسیاری از افراد به بازار مراجعه می کنند و با توجه به مدل لباسی که مد نظر دارند، از فروشنده درخواست مشورت می کنند. اما اگر مایلید مانند یک پارچه شناس حرفه ای به بازار مراجعه کنید، پیش از خرید باید در مورد ویژگی های پارچه مورد نظر خود، اطلاعاتی داشته باشید. به همین دلیل ما قصد داریم پیش از پرداختن به قیمت پارچه شانتون ترک، در مورد مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی صحبت کنیم. به این ترتیب شما شناختی همه جانبه از محصولی که قصد خرید آن را دارید، پیدا خواهید کرد.

پارچه شانتون نخ بسیار سبک و خنک است

D:\New folder\با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی آشنا شوید_files\images_1712570440_6613c048bafac.jpg

اولین نکته ای که قصد داریم در لیست مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی به آن اشاره کنیم، وزن این پارچه است. این پارچه به دلیل داشتن الیاف طبیعی، بسیار سبک است. در نتیجه در زمان پوشیدن آن، احساس خوبی خواهید داشت. علاوه بر این، به دلیل داشتن الیاف تار و پودی، جریان هوا به راحتی از میان آن عبور می کند. در نتیجه شما می توانید یکی از خنک ترین پارچه های موجود  در بازار را بر تن کنید. این مزیت پارچه شانتون نخ مانتویی می تواند این پارچه را برای خانم های شاغلی که زمان زیادی از روز را در منزل نیستند، تبدیل به یک پارچه ایدئال نماید.

این پارچه ضد حساسیت است

بسیاری از افراد، پوست حساسی دارند. به همین دلیل باید در انتخاب پارچه و لباس، محتاط تر عمل کنند. در فصل گرما با تعریق بیشتر، ممکن است التهابات پوست شما افزایش یابد. مخصوصا اگر از لباس هایی استفاده نمایید که دارای الیاف مصنوعی باشند. به همین دلیل به شما خرید پارچه شانتون نخ را توصیه می کنیم. زیرا این پارچه با دارای بودن الیاف طبیعی، کاملا با پوست شما دوست است. اگر پوست حساسی دارید و تصور می کنیم قیمت پارچه شانتون ترک اندکی زیاد است، باید بگوییم این تصور صحیح نیست. قیمت پارچه شانتون مانتویی در مقایسه با بسیاری از پارچه های مانتویی دارای الیاف طبیعی، کاملا مقرون بصرفه است. در نتیجه با خرید این پارچه می توانید روی استایل خود یک سرمایه گذاری خوب و پرسود انجام دهید.

پارچه شانتون نخ بسیار بادوام است

یکی از مهمترین مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی، دوام این پارچه است. مانتو یکی از پرکاربردترین آیتم ها در استایل بانوان است. در نتیجه بیشتر از سایر لباس ها پوشیده و طبعا شستشو می شود. به همین دلیل شما به پارچه ای نیاز دارید که پس از شستشو تغییر رنگ ندهد. علاوه بر این، پارچه ای که برای دوخت مانتو روزمره انتخاب می کنید، باید در برابر سایش و پرزدهی نیز مقاوم باشد. به همین دلیل ما به شما یک پارچه ارزنده پیشنهاد می کنیم و آن پارچه شانتون نخ مانتویی است. الیاف این پارچه بسیار باکیفیت هستند و اگر از شوینده مناسب استفاده نمایید، تا سالها ظاهر اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

این پارچه ایستایی مناسبی دارد

یکی دیگر از مزایا پارچه شانتون نخ مانتویی، ایستایی فوق العاده آن است. برای دوخت مانتوهای روزمره به پارچه ای با آهار متوسط نیاز دارید. پارچه شانتون نخ ایستایی کتی دارد. در نتیجه به آراستگی استایل شما کمک می کند. این پارچه به طور معمول نیاز به آستر کشی ندارد. اما شما می توانید برای افزایش ایستایی این پارچه، از یک آستر مناسب کمک بگیرید.

این پارچه در برابر چروک مقاوم است

D:\New folder\با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی آشنا شوید_files\images_1712570457_6613c0593cf8c.jpg

یکی از جذاب ترین ویژگی های این پارچه که می توان آن را به عنوان اصلی ترین مزیت پارچه شانتون نخ مانتویی نام برد، مقاومت آن در برابر چروک است. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد. در نتیجه می توانید ساعت ها آن را بپوشید و نگرانی بابت چروک های متعدد و زیاد نداشته باشید. در مقابل باید در نظر داشته باشید که این پارچه به آسانی اتو می شود. شما می توانید با درجه متوسط اتو و به راحتی، پارچه شانتون نخ را اتو کشی نمایید. استفاده از یک پارچه نخی دیگر به عنوان محافظ، می تواند در مراقبت و افزایش طول عمر شما موثر باشد.

دوخت پارچه شانتون نخ کمی دشوار است

در مورد مزایای این پارچه صحبت های متعددی کردیم و امیدواریم تا این قسمت مطلب به طور کافی با پارچه شانتون نخ آشنا شده باشید. در ادامه قصد داریم به معایب پارچه شانتون نخ مانتویی بپردازیم. در واقع این معایب نیز بخشی از ویژگی های این پارچه دوست داشتنی است. به عنوان مثال، ممکن است دوخت پارچه شانتون نخ کمی دشوار باشد. زیرا این پارچه کمی نازک است و شما نتوانید تسلط کافی را در هنگام برش و دوخت روی این پارچه داشته باشید.

این پارچه تنوع در طرح ندارد

پارچه شانتون نخ را می توانید با رنگبندی متنوعی در بازار بازار مشاهده نمایید. از این نظر پارچه بسیار جذابی برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال مدل های طرحدار هستید، از این جهت این پارچه دچار محدودیت هایی است. البته که پارچه شانتون نخ یکی از بهترین گزینه ها برای تولید پارچه های چاپی و طرحدار محسوب می شود. اما مدل های طرحدار و جذاب آن را به ندرت در بازار مشاهده خواهید کرد.

پارچه شانتون نخ را از اجسام تیز دور نگه دارید

یکی دیگر از معایب پارچه شانتون نخ مانتویی این است که به آسانی در برخورد با اجسام تیز، ممکن است به سرعت نخ کش شود. به همین دلیل توصیه می کنیم این پارچه را از اجسام نوک تیز دور نگه دارید. برای این کار می توانید پارچه را به تنهایی درون لباسشویی قرار دهید. زیرا به این ترتیب احتمال برخورد این پارچه با زیپ یا دکمه لباس های دیگر کاهش پیدا می کند. پشت و رو کردن پارچه در هنگام شستشو نیز ترفند دیگری است که به شما کمک می کند بتوانید بیشتر از پارچه شانتون نخ مانتویی محافظت کنید. استفاده از کاورهای شستشو نیز می تواند تضمین کند پارچه شما در هنگام شستشو درون ماشین لباسشویی، کمترین ارتباط را با سایر لباس ها دارد.

پارچه شانتون نخ مانتویی چه کاربردهایی دارد

تا این قسمت از مطلب سعی کردیم با بیان مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی، به شما اطلاعات کافی در مورد این پارچه بدهیم. در مورد قیمت پارچه شانتون مانتویی نیز گفتگو کردیم و با فاکتورهای موثر بر قیمت این پارچه نیز آشنا شدیم. اما بد نیست بدانید این پارچه علاوه بر دوخت مدل های مختلف مانتو، برای دوخت لباس های دیگر نیز کاربرد دارد. شما می توانید با این پارچه پیراهن های آستین بلندی که این روزها تبدیل به ترند شدند را نیز برای خود طراحی نمایید. این پیراهن ها با قد بلند، می توانند جایگزینی عالی برای مانتوهای روزمره شما باشند. برای خانم هایی که مایلند در مهمانی ها و دورهمی ها نیز حجاب خود را رعایت کنند، این مدل پیراهن با این پارچه، انتخابی بی نظیر است. پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه ها برای گلدوزی است. در نتیجه اگر یک سارافون جالب و دوست داشتنی برای استایل خود نیاز دارید، می توانید با این پارچه بدوزید و با انجام گلدوزی هایی، آن را جذاب تر کنید.

D:\New folder\با مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی آشنا شوید_files\images_1712570475_6613c06b73839.jpg

شومیزهای مختلف و انواع بلوز و تونیک را نیز می توانید با پارچه شانتون نخ مانتویی بدوزید. همانطور که می دانید، برای زیر مانتو یا کت و شلوار یا به تنهایی و برای مهمانی های مختلف، یک شومیز ساده تا چه حد می تواند کاربردی باشد. با توجه به قیمت پارچه شانتون ترک، شما می توانید با تهیه دو متر از این پارچه، یک شومیز بسیار راحت و کاربردی برای خود تهیه نمایید. اگر به شلوار یا دامن آهاردار خنک برای روزهای گرم نیاز دارید، همچنان پارچه شانتون نخ می تواند برای شما مناسب باشد. به این ترتیب دنیایی از لباس های مختلف را می توانید با این پارچه ساده و پر کاربرد داشته باشید. مخصوصا اگر به استایل مینیمال علاقه دارید و ترجیح می دهید سادگی را در کنار آراستگی حفظ نمایید.

نکات شستشوی پارچه شانتون نخ مانتویی

همانطور که می دانید، با مراقبت صحیح از یک پارچه، می توانید طول عمر مفید آن را افزایش دهید. پارچه شانتون نخ مانتویی یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید برای استفاده روزمره، تهیه نمایید. شستشوی این پارچه بسیار آسان است و برای مراقبت بیشتر از آن نیاز به رعایت نکته خاصی ندارید. تنها کافی است برای شستشوی این پارچه، از شوینده های ملایم استفاده نمایید.

این پارچه چندان آلودگی ها را به خود جذب نمی کند، در نتیجه تنها کافی است برای شستشوی آن از دمای آب ولرم استفاده کنید. چروک پذیری این پارچه کم است. به همین دلیل کافی است تنها به صورت صاف آن را آویزان کنید تا میزان زیادی از چروک های آن رفع شود.