برنامه جدید دیابت بر مراقبت از پا، آگاهی از زخم پا تأکید دارد



محققان سنگاپور اخیراً اپلیکیشن موبایلی را معرفی کرده اند که به بیماران دیابتی در مورد زخم پای دیابتی و مراقبت از خود پای خود آموزش می دهد.

چکار میکند

اپلیکیشنی به نام WellFeet که با مشاوره با پزشکان بیمارستان تان تاک سنگ (TTSH) و گروه مراقبت های بهداشتی ملی توسعه یافته است، آموزش جامع بیمار را از طریق انیمیشن ها به چندین زبان از جمله انگلیسی، ماندارین، مالایی و تامیل ارائه می دهد.

همچنین به عنوان یک گزارش و دفتر خاطرات برای بیماران عمل می کند و ردیابی روزانه داروها، فعالیت بدنی و رژیم غذایی آنها را بازی می کند. این داده ها به نوبه خود به پزشکان اجازه می دهد تا پیشرفت خود را کنترل کرده و اهداف ورزشی خود را سفارشی کنند.

علاوه بر این، این برنامه دارای یک دستیار چت ربات برای بیماران است که به آن‌ها کمک می‌کند تا بینشی در مورد افکار و احساسات خود پیدا کنند، الگوها یا محرک‌ها را شناسایی کنند و در نهایت اقدام مثبتی برای تغییر رفتار یا طرز فکر خود انجام دهند.

این اپلیکیشن برای اولین بار در یک پروژه تحقیقاتی شامل 800 بیمار و مراقب در پنج موسسه مراقبت های بهداشتی در کشور که رفتارهای مراقبت از پای آنها را بررسی می کردند، آزمایش شد. مطالعه دیگری همچنین این برنامه را روی 40 جفت بیمار و مراقب از TTSH آزمایش کرد که بعداً تغییرات مثبتی را در رفتار مراقبت از پا و روال‌های خودمراقبتی دیابت پس از یک ماه استفاده از برنامه نشان داد.

تیم تحقیقاتی اکنون در حال تنظیم دقیق برنامه با برنامه ای برای ادغام بالقوه هوش مصنوعی و مربیگری سلامت انسان برای ارائه “پشتیبانی به موقع و شخصی تر” است. این برنامه قرار است تا اواسط سال 2024 به عنوان یک برنامه رایگان برای عموم منتشر شود. این تیم همچنین به دنبال همکاری با دفتر تحول مراقبت‌های بهداشتی وزارت بهداشت و سرمایه‌گذاران برای کمک به افزایش دسترسی فناوری خود هستند.

چرا مهم است

زخم پای دیابتی می تواند یک سوم بیماران مبتلا به دیابت را مبتلا کند. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به قطع اندام تحتانی و افزایش خطر مرگ شود. همچنین نرخ عود مجدد بالایی دارد و هزینه های مکرر دارو را بر بیماران تحمیل می کند.

به گفته گروه تحقیقاتی WellFeet به رهبری دانشگاه فناوری نانیانگ، برنامه های موجود برای بیماران دیابتی در بازار شامل آموزش نمی شود و معمولاً بر روی اندازه گیری پیشرفت زخم تمرکز می کند.

آنها گفتند که آموزش به بیمار جزء مهم پیشگیری موثر است. چیزی که برنامه آنها را متمایز می کند این است که چگونه آموزش از طریق انیمیشن ها به زبان های مختلف ارائه می شود و برای جمعیت های چند قومیتی ارائه می شود.

عکس فوری بازار

پودیمتری از ایالات متحده یک بازیکن تثبیت شده در فضای پایش پای دیابتی با پلت فرم متصل خود به نام SmartMat است.

اخیراً یک فناوری نظارتی مشابه توسط محققان نیوزلند توسعه داده شده است. دوبله شده FootSense، این دستگاه بی نظمی در دمای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را اندازه گیری می کند تا علائم اولیه عوارض پا را تشخیص دهد.



منبع