پرسش و پاسخ: همکاری با ارائه دهندگان برای پیشگیری از سرطان



بر اساس این گزارش، بین 30 تا 50 درصد موارد سرطان قابل پیشگیری هستند سازمان بهداشت جهانی. جلوگیری از پیشرفت سرطان می تواند در هزینه بیماران و پرداخت کنندگان صرفه جویی کند و منجر به کیفیت زندگی بهتر شود.

Feyi Ayodele، بنیانگذار و مدیر عامل CancerIQ، با او به گفتگو نشست MobiHealthNews برای بحث در مورد پیشنهادات CancerIQ و نحوه استفاده سازمان های مراقبت های بهداشتی از فناوری آن برای شناسایی و خنثی کردن سرعت سرطان در بیماران مستعد ابتلا به این بیماری.

موبی سلامت نیوز: آیا می توانید درباره CancerIQ به مخاطبان ما بگویید؟

فیی آیودله: CancerIQ شرکتی است که ماموریت دارد واقعاً دسترسی به آخرین نوآوری ها در پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان را گسترش دهد.

MHN: و چگونه این کار را انجام می دهد؟

آیودل: ما این کار را با اطمینان از ادغام کامل داروی ژنومی در مراقبت های معمول انجام می دهیم. هر چه بیشتر در مورد رابطه بین سرطان و ژن‌های خود و سایر عوامل با تکامل علم بیاموزیم، باید بتوانیم بر اساس آن دانش عمل کنیم. اساساً، کاری که ما انجام می دهیم این است که آن را طوری می سازیم که ارائه دهنده روزمره شما بتواند از آن اطلاعات استفاده کند و یک برنامه مراقبت شخصی طراحی کند.

MHN: سلامت دیجیتال چه نقشی در پیشنهاد شما دارد؟

آیودل: بنابراین، این که چگونه این کار را انجام داده‌ایم، در واقع به نوعی داستان پایه‌گذاری برمی‌گردد. بنابراین، من این شرکت را پس از همکاری با مادرم، که یک سرطان شناس پزشکی پستان و متخصص ژنتیک سرطان در جهان در دانشگاه شیکاگو است، راه اندازی کردم، که واقعاً یکی از بنیانگذاران این برنامه انکولوژی پیشگیرانه است.

و چیزی که من زمانی که او تلاش می کرد این برنامه را فراتر از دانشگاه شیکاگو در زیرمجموعه های خود گسترش دهد، تشخیص دادم این است که بسیاری از شرکت های وابسته گفتند که وقت ندارند، دانش ندارند و، می دانید، آنها در نهایت منابع لازم برای انجام کارها را به روشی که مادرم در دانشگاه شیکاگو انجام می داد را نداشت.

بنابراین، من به نوعی با متخصصان در این زمینه کار می کنم … برای خودکارسازی و دیجیتالی کردن بسیاری از فرآیندهای سرطان شناسی پیشگیرانه، شروع اولیه با خودکارسازی جمع آوری داده های سابقه خانوادگی، بسیاری از مواردی که از بیماران جمع آوری می کنید تا ما در زمان ارائه دهندگان در جمع آوری اطلاعات برای حل مشکل دانش صرفه جویی می شود.

ما واقعاً یک موتور محتوا هستیم که آخرین و پیشرفته ترین دستورالعمل های بالینی را داریم و به ارائه دهندگان و بیماران خدمات ارائه می دهیم. و همچنین خودکار کردن فرآیند مدیریت مداوم. مادرم یک تیم کامل از ناوبرها داشت که بیمارانی را که در معرض خطر بالا بودند تماس می‌گرفتند، ام‌آرآی‌هایشان را سفارش می‌دادند، آنها را پیگیری می‌کردند، زیرا آنها باید کاری را انجام دهند که زمان بسیار بیشتری نسبت به سایر جمعیت‌ها دارد، و ما این فرآیند را خودکار کرده‌ایم. همچنین.

بنابراین، اساسا، ما یک سرویس بالینی را دریافت کرده‌ایم و آن را دیجیتالی کرده‌ایم، که به نظر من، تعریف سلامت دیجیتال است.

MHN: سیستم های مراقبت های بهداشتی چگونه از پیشنهادات CancerIQ استفاده می کنند؟

آیودل: یکی از اولین کارهایی که آنها از CancerIQ برای انجام آن استفاده می کنند این است که واقعاً خدمات ژنتیکی را گسترش دهند یا یک سرویس ژنتیکی را راه اندازی کنند.

بنابراین، آنها نرم افزار ما را در دست ارائه دهندگانی قرار می دهند که ممکن است قبلاً برای انجام این کار آموزش دیده باشند، و از طریق اتوماسیون فرآیند آنها توانستند ظرفیت خدمات خود را دو برابر کنند یا آن را به بیماران بیشتری گسترش دهند. بنابراین این یکی از راه هایی است که سیستم های سلامت از آن استفاده می کنند.

روش دیگری که سیستم‌های بهداشتی از آن استفاده می‌کنند این است که در واقع به طور کامل به CancerIQ برای راه‌اندازی این سرویس جدید در سازمان خود متکی هستند. بنابراین، ما با دادن نرم‌افزار خود به ارائه‌دهندگانی که در زمینه ژنتیک آموزش ندیده‌اند، نیروی کار ژنتیک را گسترش می‌دهیم، و از طریق اتوماسیون، و دوباره، که محتوایی که از طریق آن دریافت کرده‌ایم، می‌توانیم ارائه‌دهنده روزمره شما را به آن تبدیل کنیم. انکولوژیست پزشکی برنده جایزه مک آرتور نابغه مانند مادرم.

MHN: CancerIQ چگونه دسترسی به آزمایش ژنتیک را بهبود می بخشد؟

آیودل: روشی که CancerIQ دسترسی را گسترش می‌دهد این است که ما اساساً دیدی با وضوح بالا از جمعیت بیمار ارائه می‌کنیم. بنابراین، ارائه‌دهندگان می‌دانند که آن دسته از بیمارانی که به آزمایش ژنتیکی نیاز دارند به چیزی فراتر از استاندارد مراقبت نیاز دارند، زیرا اگر آنها به درستی آن بیماران را شناسایی کنند، واقعاً راه‌های کم‌هزینه‌ای برای بیماران برای دسترسی به این خدمات هستند.

MHN: چه چیزی در انتظار سال 2024 است؟

آیودل: بنابراین، در سال 2024، ما از چند باد مخالف واقعا قوی برای CancerIQ استفاده می کنیم.

اخیراً اخباری در مورد نحوه ASCO منتشر شده است [American Society of Clinical Oncology] دستورالعمل های خود را تغییر داده و آن را به گونه ای ساخته است که همه مبتلایان به سرطان سینه باید آزمایش ژنتیکی انجام دهند. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که بیماران بیشتری دسترسی خواهند داشت و امسال تعداد بیشتری از حاملان جهش را نسبت به گذشته پیدا خواهیم کرد.

دومین چیزی که برای CancerIQ واقعاً هیجان‌انگیز است این است که آگاهی از این بیماران جوان‌تر در مراحل بعدی که به سرطان مبتلا می‌شوند، افزایش می‌یابد.

بنابراین، برای سال 2024، بسیاری از چیزهایی که CancerIQ روی آن متمرکز شده است، فقط دسترسی افراد به آزمایش یا شناسایی آنها در معرض خطر نیست، بلکه واقعاً عمیقاً روی روشی که ما آن بیماران در معرض خطر را مدیریت می کنیم، سرمایه گذاری می کنیم، زیرا ما قصد داریم دارای جمعیتی از ناقلین جهش و بیماران پرخطر است که احتمالاً بزرگترین جمعیتی است که این سیستم بهداشتی تا کنون مجبور به مدیریت آن بوده است.

و من فکر می‌کنم از طریق سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارمان، می‌توانیم تلاش‌های هر پزشک را تقویت کنیم و مطمئن شویم که آن بیماران در مسیر خود باقی می‌مانند و از سرطان جلوتر می‌مانند.

اساساً، کاری که ما انجام می دهیم این است که به همه یک برنامه پیشگیری از سرطان بیش از حد شخصی سازی شده ارائه می دهیم. من می توانم بگویم که این یک نوع دیدگاه افراد غیر عادی از این است. آزمایش ژنتیک تنها یکی از کارهایی است که در گردش کار CancerIQ انجام می شود، اما ما یک آزمایشگاه آزمایش ژنتیک نیستیم. در واقع، ما احتمالاً آزمایش‌های بیشتری را نسبت به برخی از آزمایشگاه‌های آزمایش ژنتیکی که در آنجا بدون داشتن یک آزمایشگاه وجود دارند، پردازش می‌کنیم.

ما واقعاً در کار تفسیر این اطلاعات هستیم، و مطمئن می شویم که این اطلاعات به دست بیماران می رسد و واقعاً در دست آنهاست، به طوری که همه جمعیت بیماران واقعاً می توانند بر اساس اطلاعات عمل کنند، در حالی که فقط آزمایش می شوند.



منبع