یک هفته سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟ – dietition


یک هفته سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟

مالدیو بهشت دوست‌داران طبیعت و گردشگرانی است که از مناظر زیبای ساحلی لذت می‌برند. این کشور به سفرها و تورهای لوکسش معروف است و در سرتاسر دنیا همه ساله گردشگران خواهان سفر و استراحت در این بهشت مشرق زمین و لذت بردن از سواحل شن سفید، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های مرجانی این کشور هستند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت بلیط پرواز مالدیو، هزینه‌های تخمینی اقامت، تورهای لوکس و تور ارازان مالدیو بپردازیم. البته همیشه در نظر داشته باشید که هزینه‌های سفر، با سبک سفر و علایق شما، ارتباط مستقیم دارد.

قیمت بلیط تور مالدیو چقدر است؟

مقصد پروازها به فرودگاه اصلی و بین‌المللی ولانا در ماله مالدیو است و قیمت و هزینه پرواز بسته به فصول سفر، کلاس پرواز، شرکت هواپیمایی، یکطرفه یا دوطرفه بودن بلیط، تعداد توقف در پرواز و نوسانات ارز تغییر می‌کند. برای اطلاع از قیمت بلیط در تاریخ سفرتان، به سایت‌های گردشگری و فروش بلیط ایرلاین‌ها مراجعه کنید و از قیمت روز بلیط مطلع شوید.

البته در تور مالدیو هزینه بلیط پرواز رفت و برگشت در نظر گرفته می‌شود. اما برای اطلاع از جزئیات پرواز، حتما به دقت، شرایط برگزار کننده تور را بررسی کنید.

هزینه سفرهای داخلی مالدیو چقدر می‌شود؟

برای سفر از جزیره‌ای به جزیره دیگر در کشور مالدیو، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. بسته به اینکه به کدام جزیره سفر کنید، هزینه سفرهای داخلی‌تان متفاوت خواهد بود. ساده‌ترین راه استفاده از پروازهای داخلی این کشور است ولی هزینه آن به نسبت دیگر روش‌های سفر بیشتر است. اما برای سفر از جزیره‌ای به جزیره دیگر، فری‌ها (Ferry) و قایق‌های تندرو نیز در دسترس هستند.

قایق کشتی فری Ferry

مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای جابجاییی، فری‌ها هستند. با این حال برای سفر از جزیره‌ای به جزیره دیگر، این وسیله حمل‌‍ونقل ممکن است در دسترس نباشد یا مسافتی که طی می‌کنید ارزش استفاده از این وسیله حمل‌ونقل عمومی را نداشته باشد.

قیمت بلیط این قایق کشتی‌ها، از ۶۵ سنت تا ۵ دلار برای هر نفر متغیر است ولی با این حال به مسافت طی شده نیز بستگی دارد. برای بررسی دقیق و روز قیمت به وبسایت مخصوص آن MTCC مراجعه کنید.

قایق تندرو

این وسلیه نقلیه توسط شرکت‌های خصوصی و استراحت‌گاه‌های جزایر به مسافران و گردشگران ارایه می‌شود. هزینه این وسیله نیز به مسافت طی شده و فاصله بین جزایر مالدیو بستگی دارد. یک سفر رفت و برگشت با قایق تندرو و شخصی در حدود ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد.

همچنین قایق‌های تندروی بزرگتری نیز هستند که ظرفیت ۳۰ نفر دارند و در مسیرهای مشابه با فری تردد می‌کنند، ولی سریعتر شما را به مقصد می‌رسانند.

برای مثال برای هر نفر، سفر با این قایق‌های تندرو از Male به Maafushi حدود ۳۰ دلار و از Rasdhoo یا Dhigurah حدود ۳۵ دلار هزینه دارد.

پروازهای دریایی

سومین گزینه برای تردد بین جزایر مالدیو، پروازهای داخلی این کشور است. معمولا زمانی که استراحتگاه‌ها از ماله دور باشند، بهترین گزینه برای سفر، پروازهای دریایی هستند. قیمت این پروازها نیز به مسافت طی شده و فاصله بین جزایر بستگی دارد ولی معمولا در حدود ۵۰۰ دلار برای هر پرواز باید در نظر بگیرید.

بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بجای پروازهای دریایی در تور مالدیو، سفر با قایق را تجربه کنید و جزیره‌های نزدیک‌تر به مبدا سفرتان را برای سفر در تور ارزان مالدیو در نظر داشته باشید. هزینه سفر برای یک هفته تور مالدیو به جابجایی شما و دیدن از جزایر مختلف این کشور بستگی خواهد داشت.

C:\Users\Center\Pictures\یک هفته سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟_files\images_1712406987_661141cb6bf90.jpg

هزینه اقامت در تور مالدیو

در گذشته گردشگری در مالدیو به معنی استفاده از اماکن و استراحتگاه‌های رسمی جزایر خصوصی بود. اما از سال ۲۰۰۹ دولت این کشور، به بومیان و ساکنان جزایر مختلف مالدیو اجازه ارایه سرویس به گردشگران را صادر کرده است. گزینه‌هایی مثل مهمان‌خانه‌های محلی که فرصت بیشتری به رشد اقتصادی بومیان هر جزیره می‌دهد و گردشگران دست بازتری در انتخاب محل اقامت و کاهش هزینه‌های اقامتشان در تور مالدیو ارزان دارند.

مهمان‌خانه Guest House

در یک مهمان‌خانه با امکانات معمولی مثلا Alaika در Maafushi برای هر شب اقامت، برای هر نفر از ۵۰ دلار شروع می‌شود. ولی هزینه اتاق‌ها به امکانات و ویژگی‌های مهمان‌خانه نیز بستگی دارد. در White Sand جزیره Dighurah که یک هتل مجلل است از هر شب ۱۴۰ دلار شروع می‌شود ولی چشم‌انداز زیباتری تجربه خواهید کرد.

استراحتگاه Ressort

اما نرخ استراحتگاه‌ها یا همان ویلاها از هر شب ۲۳۰ دلار همراه شام و صبحانه شروع می‌شوند و با بیشتر شدن امکانات و ویژگی‌های محل اقامت، قیمت نیز به نسبت بالاتر می‌رود.

در استراحتگاه Kandima برای هر شب از ۵۴۰ دلار شروع می‌شود و خانه‌های ویلایی روی آب Centara Res Fushi از ۸۵۰ دلار برای هر شب شروع می‌شوند.

اگر قصد سفر لاکچری داشته باشید گزینه‌های تجملی‌تری مثل استراحتگاه‌های SONEVA در جزایر فوشی و جانی هستند که اجاره هر شب از ۶۱۷۵ دلار شروع می‌شود و تا ۳۴۰۰۰ دلار هم ادامه دارد.

محل اقامت هر شب (دلار)
اقتصادی ۴۰ تا ۱۵۰
راحت بالای ۱۵۰
لوکس بالای ۴۰۰
خانه ییلاقی لوکس بالای ۸۰۰

C:\Users\Center\Pictures\یک هفته سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟_files\images_1712406987_661141cb7047c.jpg

هزینه خورد و خوراک در تور مالدیو چقدر است؟

معمولا هزینه صبحانه در محل اقامت جا داده می‌شود. اما برای ناهار و شام و وعده‌های دیگر به کیفیت و کلاس استراحتگاه بستگی دارد. یک وعده غذایی برای هر نفر در یک استراحتگاه ارزان در حدود ۴۰ دلار و در استراحتگاه‌های گران‌تر از ۶۰ دلار شروع می‌شود.

اما در جزایر و در رستوران‌های محلی هر وعده غذا بین ۱۵ تا ۳۰ دلار هزینه خواهد داشت و گزینه مناسبی برای صرفه‌جویی در تور مالدیو ارزان شما خواهد بود.

رزرو تور ارزان مالدیو در فلای‌تودی

اگر قصد پیدا کردن بهترین تور مالدیو با قیمت مناسب را دارید، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید. تور مالدیو فلای‌تودی شامل خدمات مختلفی از جمله بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، دریافت ویزا، بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی، گشت‌های شهری و راهنمای فارسی زبان بوده و تنها با چند کلیک می‌توانید کل سفر خود را برنامه ریزی کنید.

فلای تودی به عنوان یکی از معتبرترین وب سایت‌های گردشگری ایران، امکان رزرو تورهای مختلف مالدیو را با بهترین قیمت و شرایط فراهم کرده است.