آوریل ماه آگاهی از الکل است، از صحبت کردن در مورد آن نترسید


تصور کنید به یک ماده مخدر معتاد هستید و می توانید آن را از پمپ بنزین، خواربار فروشی، رستوران، میخانه های محله یا بارهای مرکز شهر تهیه کنید.

این الکل است.

قانونی، از نظر اجتماعی قابل قبول است و سال‌هاست که در آیداهو به همان اندازه یا بیشتر از مجموع مصرف بیش از حد مواد مخدر باعث مرگ افراد شده است. و این شامل تعداد تصادفات جاده ای ناشی از مصرف الکل که جان افراد را نیز می گیرد، نمی شود.

رزی آندوئزا، مدیر برنامه تیم اختلال مصرف مواد در بخش سلامت رفتاری وزارت بهداشت و رفاه، گفت: «مردم تقریباً در مورد آن صحبت نمی‌کنند، اما به همان اندازه مردم در حال مرگ هستند. چرا به عنوان یک کشور، اعتیاد به الکل را نادیده می گیریم؟

پس چرا مرگ و میر ناشی از الکل نادیده گرفته می شود؟ انگ، لابی‌گری، سود شرکت‌ها و این واقعیت که الکل قانونی است همگی نقش دارند.

مواد افیونی شما را سریعتر می کشند. آندوئزا گفت. مرگ ناشی از الکل اغلب به زمان نیاز دارد که در نتیجه مسمومیت یا بیماری است.

آندوئزا گفت: «اینها مرگ و میر ناشی از خاموش شدن بدن شما به دلیل مصرف بیش از حد و/یا طولانی مدت الکل است. هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که در آن اگر این مقدار بنوشید و وزنتان اینقدر زیاد باشد، پس مشکل دارید. این برای همه متفاوت است و اغلب زنان سریع‌تر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.»

خبر خوب این است که اعتیاد یکی از بیماری‌های مزمن است که نیازی به کشتن ندارد. بهبودی می‌تواند کار کند و انجام می‌دهد، و افرادی که زندگی در حال بهبودی را حفظ می‌کنند از اعتیاد خود نمی‌میرند. درمان اغلب، اما نه همیشه، اولین قدم است.

برای دسترسی به خدمات درمان اختلال مصرف مواد، ساکنان آیداهو می توانند به سادگی با شماره 2-1-1، خط مراقبت آیداهو تماس بگیرند، جایی که کارکنان 2-1-1 بهترین مسیر را برای افراد بیمه نشده برای دریافت خدمات با بودجه عمومی تعیین می کنند. برای افرادی که بیمه شده اند، 2-1-1 به یافتن ارائه دهنده درمان مناسب کمک می کند.

چندین راه برای بهبودی وجود دارد. بسیاری از مردم از برنامه‌های 12 مرحله‌ای یا جشن بازیابی استفاده می‌کنند که تقریباً در هر جامعه ای در آیداهو موجود است.

آندوئزا در مورد بهبودی خود گفت: “من مجبور شدم انکار را پشت سر بگذارم.” “مثل از دست دادن بهترین دوستت است.”

بخشی از مشکل الکل ناشی از انگ اجتماعی، سنت های رفاقت، خانواده و دوستان است.

“چند نفر در اطراف شما الکلی فعال هستند؟” آندوزا پرسید. با توجه به اینکه از هر 10 آمریکایی یک نفر با اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کند، پاسخ شامل حقیقتی است که بسیاری از ساکنان آیداهو نمی خواهند با آن روبرو شوند.

منابع

داستین لاپری یک افسر مشارکت عمومی در بخش سلامت رفتار در DHW است.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع