از کلاه ایمنی تا عادات: اقداماتی را برای محافظت از مغز خود در برابر صدمات انجام دهید


آسیب سر که باعث آسیب به مغز می شود به عنوان آسیب مغزی تروماتیک شناخته می شود. صدمات تروماتیک مغزی مکرر یا شدید ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد.

مارس ماه آگاهی از آسیب های مغزی است و برنامه بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط در وزارت بهداشت و رفاه بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه ایمن نگه داشتن مغز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

هر 9 ثانیه یک نفر در ایالات متحده دچار آسیب مغزی می شود که ممکن است شامل تروما، ضربه مغزی یا آسیب غیر ضربه ای ناشی از عواملی مانند کمبود اکسیژن، قرار گرفتن در معرض سموم یا فشار ناشی از تومور باشد.

اگرچه مطالعات نمی توانند مشخص کنند که آیا صدمات سر دلیل مستقیم زوال عقل بوده است یا خیر، تحقیقات نشان می دهد که یک ارتباط قوی وجود دارد و اقدامات روزمره همه ما می توانیم برای محافظت از مغز خود انجام دهیم. استفاده از کلاه ایمنی در حین فعالیت‌های پرخطر، ایمن کردن آن در ورزش و اجتناب از فعالیت‌هایی که می‌توانند به سر ما آسیب بزنند، همگی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

یک سبک زندگی سالم همچنین می تواند به دور شدن از زوال عقل کمک کند. فعال ماندن، خوب غذا خوردن، مدیریت استرس و درگیر نگه داشتن ذهن شما می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت و هوشیاری مغز شما داشته باشد.

و تمرین ارتباط مهربان و باز می تواند راه درازی داشته باشد. به یاد داشته باشید که مراقب یکدیگر باشید و بحث درباره سلامت مغز را به طور آشکار و بدون شرم تشویق کنید.

نکته پایانی این است که ماه آگاهی از آسیب های مغزی فرصتی است تا به خود و عزیزانمان درباره اقدامات ساده ای که می توانیم برای حفظ سلامت مغز خود برداریم، یادآوری کنیم.

با انجام این کار، ما فقط از صدمات جلوگیری نمی کنیم. ما همچنین در حال مبارزه با احتمال زوال عقل در آینده هستیم. با هم می توانیم تفاوتی ایجاد کنیم تا ذهن خود را سالم و انعطاف پذیر نگه داریم.

تیفانی راب مدیر برنامه های بهداشتی برای برنامه بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط در بخش بهداشت عمومی در DHW. او که خود را برون گرا دلسوز توصیف می کند، حرفه ای متنوع داشته است که شامل آموزش شخصی، مالکیت و مدیریت کسب و کار، تدریس، تحقیق و مدیریت پروژه می شود. تیفانی کار بر روی سلامت مغز، آلزایمر و زوال عقل را یک افتخار و ادای احترام به اعضای خانواده می داند که تحت تاثیر زوال عقل قرار گرفته اند.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهو اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع