در ماه مه برای آگاهی از سلامت روان قدم بزنید


بیماری روانی یک وضعیت پزشکی خصوصی است که از هر چهار ساکن آیداهو یک نفر با آن مواجه است، اما صرفاً به این دلیل که خصوصی است به این معنی نیست که نباید بخشی از گفتمان عمومی باشد.

هدف پیاده‌روی‌های NAMI که در ماه می امسال در بزرگترین شهرهای آیداهو برگزار می‌شود، وارد کردن سلامت روان به گفتگوهای عمومی است. NAMI (اتحاد ملی برای بیماری روانی) در گذشته پیاده روی را در Boise برگزار کرده است، اما با کمک Rotary International و روتاریان محلی آیداهو، NAMI پاهای خود را در سراسر ایالت دراز می کند.

بث مارکلی، مدیر اجرایی NAMI آیداهو، گفت: “NAMI Walks به معنای بسیار عمومی بودن است، گفتن “اگر خوب نیستی خوب است” … شما تنها نیستید.” “همه ما با این چیزها سر و کار داریم، پس بیایید دور هم جمع شویم.”

دور هم جمع شوید و در مورد آنها، در گروه های بزرگ یا کوچک، «راه بروید». ورزش به کاهش استرس کمک می کند و می تواند به افراد مبتلا به بیماری روانی کمک کند. مارکلی گفت که راه رفتن با هم در ملاء عام باعث از بین رفتن انگ می شود، اما باعث ایجاد معاشرت نیز می شود. همچنین می تواند به افراد منزوی کمک کند که احساس تنهایی نکنند.

NAMI این رویدادها را در شهرهای مرکزی سازماندهی کرد، اما هرکسی در هر جایی می‌تواند میزبان رویدادهای ماه مه برای آگاهی از سلامت روان باشد. در لویستون، یک پیاده روی غیر رسمی، همراه با پیک نیک وجود خواهد داشت. برخی دیگر مسابقات طناب زنی انجام داده اند.

مارکلی گفت که ما نباید ننگ خود را پنهان کنیم، بلکه باید آشکار کنیم که بیماری روانی نباید با تمسخر یا تمسخر همراه باشد. او در مورد همبستگی سرطان صحبت کرد، اینکه مردم قبلا چقدر از صحبت کردن در مورد این بیماری می ترسیدند، اما اکنون مردم آیداهو با اطمینان به اشتراک می گذارند که سرطان چگونه بر آنها تأثیر می گذارد. همین پیشرفت می تواند در مورد بیماری روانی نیز اتفاق بیفتد.

مارکلی گفت: “انگ عاملی در انزوا و تنهایی است که بسیاری از شرایط سلامت روان را تشدید می کند.” “یک اثر موج دار برای خانواده ها، جوامع، مکان های شغلی وجود دارد.”

پیاده‌روی‌های NAMI رایگان است، اما همچنین یک جمع‌آوری کمک مالی برای برنامه‌ها و خدمات سالانه NAMI در سراسر ایالت است. وب‌سایت NAMI دارای یک تقویم، یک برگه منبع برای اعضای مذهبی، ارتش، نوجوانان، کارگران خط مقدم و راه‌های زیادی برای مشارکت در جامعه شما است (برنامه‌ها و خدمات سراسری، برنامه‌های آموزشی برای افراد مبتلا به اختلالات سلامت روان و خانواده‌ها، گروه‌های حمایتی در سراسر کشور. .)

نمایشگاه های اطلاعاتی، میزها و نمایندگانی از سازمان های همکار در این پیاده روی حضور خواهند داشت.

2024 NAMI Walks: برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید
4 مه – Coeur d’Alene: Landings Park
4 می – آبشار دوقلو: مسیر حاشیه دره
11 مه – پوکاتلو: پارک بونویل
25 مه – Boise: Anne Morrison Park + Greenbelt
1 ژوئن – آبشار آیداهو: آبشار

داستین لاپری یک افسر مشارکت عمومی در بخش سلامت رفتار در DHW است.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال مردم آیداهو اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع