مدیریت استرس در بهار امسال | بهینه سازی سلامت و آموزش شخصی Los Altos


هوای گرمتر، روزهای طولانی تر، همه چیز در اطراف ما شکوفا می شود، آغاز بهار زمانی است که ما زندگی و رشد جدید را جشن می گیریم. در حالی که تغییر فصل باعث می شود یک فنر در گام ما قرار گیرد، همچنین می تواند یک زمان استرس زا باشد. برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های شادی مانند فارغ‌التحصیلی یا رویدادهای به تعویق افتاده که در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتند، بازگشت به دفتر، مهلت‌ها، مالیات‌ها یا هر چیز دیگری که در فهرست شما باشد، شناخت و توسعه استراتژی‌ها برای حفظ تعادل یا برقراری مجدد تعادل، این کار را انجام می‌دهد. راه درازی برای افزایش رضایت خود داشته باشید.

مزایای کاهش استرس به خوبی مستند شده است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید، همانطور که چند ماه پیش در مورد آن صحبت کردیم، استرس طرف دیگر معادله تاب آوری است. استرس های زندگی اساسا ما را آماده می کند تا در آینده به طور موثرتری از موقعیت های استرس زا بازگردیم. در حالی که دانستن این موضوع زمان‌های استرس‌زا را لذت‌بخش‌تر یا آسان‌تر نمی‌کند، درک برخی از اثرات فیزیولوژیکی ممکن است.

تمرکز:

تمرکز ماه گذشته روی بهداشت خواب و ایجاد آداب و رسوم یا عادات کوچک برای ایجاد خواب باکیفیت با تغییر زمان بود. حتی اگر فقط بتوانید یک تغییر کوچک ایجاد کنید، این عادات تمایل دارند بر روی یکدیگر ساخته شوند.

هنگامی که خواب و استرس را با هم مرتبط می کنیم، درک تأثیر هر یک بر بدن ما مفید است. به عنوان مثال، کورتیزول، هورمون اصلی استرس بدن ما است. این توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود و بسیاری از فرآیندهای حیاتی را در سراسر بدن تنظیم می کند. در مدیریت استفاده بدن از پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها نقش دارد، با بخش هایی از مغز برای کنترل خلق و خو کار می کند، به کاهش التهاب کمک می کند، اثر تنظیمی بر فشار خون دارد و چرخه خواب و بیداری بدن شما را کنترل می کند. . هنگامی که بدن شما در طول دوره‌های استرس در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد، سطح کورتیزول می‌تواند افزایش یابد که به نوبه خود سیستم‌هایی را در بدن شما که در حالت «بقا» غیر ضروری هستند، تغییر می‌دهد یا از کار می‌اندازد. سطوح بلند و طولانی کورتیزول می تواند منجر به مشکلاتی در سیستم تولید مثل، گوارش یا ایمنی شما شود که به نوبه خود با سلامت کوتاه مدت و بلند مدت شما تداخل می کند.

نحوه مقابله: توصیه هایی در مورد مدیریت استرس

1. ورزش – ورزش خطر ابتلا به بیماری های متابولیک و قلبی عروقی مختلف را کاهش می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، تکرار محض فعالیت های خفیف استرس زا، مانند ورزش، می تواند ارتباط بین رفتار شما و فعال شدن پاسخ استرس شما را تغییر دهد، یعنی به ایجاد انعطاف پذیری کمک می کند.

2. مدیتیشن – زمانی که مدیتیشن به طور منظم برای دوره های زمانی ثابت انجام شود (مثلاً روزانه حدود 15 تا 30 دقیقه در یک زمان)، به نظر می رسد مدیتیشن باعث کاهش سطح گلوکوکورتیکوئید (کورتیزول) و تون سمپاتیک می شود. انواع مختلفی از مدیتیشن برای امتحان وجود دارد، از جمله مدیتیشن هدایت شده، پیاده روی، یوگا، تای چی، تجسم و مراقبه ذهنی. آزمایش کنید تا بهترین کار را برای شما پیدا کنید.

3. حمایت اجتماعی – داشتن یک شبکه قوی از دوستان یا جامعه می تواند مفید باشد. اغلب، یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های کاهش استرس حمایت اجتماعی، حمایت اجتماعی است. در دنیایی که می‌تواند چیزهای زیادی خارج از کنترل ما باشد، یکی از اقداماتی که همه ما روی آن کنترل داریم، توانایی تبدیل جهان به مکانی بهتر، یک عمل در یک زمان است.

4. دین و معنویت – ادبیات به ما نشان می دهد که باورهای مذهبی، اعمال مذهبی، معنویت و دعا برای حفظ سلامتی می تواند خوب باشد. یعنی دین و معنویت می تواند از بروز بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری بکاهد و بهبودی از بیماری را تسریع بخشد.

در حالی که امیدواریم موافق باشیم که زندگی بدون استرس کسل کننده و ناسالم خواهد بود، این نیز درست است که زندگی با استرس شدید به همان اندازه نامطلوب است. هدف توسعه مهارت ها و تکنیک هایی برای متعادل کردن استرس و یافتن راه های خروجی سالم است. همانطور که به بهار قدم می گذاریم، امیدواریم برخی از این مکانیسم های مقابله ای را به کار ببندید و انجام این کار به پرورش شادی و رضایت در زندگی روزمره شما کمک کند.

قلمرو کاملی از سلامت و بیماری وجود دارد که به کیفیت ذهن ما حساس است – افکار و احساسات و رفتارهای ما…. در اینجاست که ما باید از پزشکان خود و توانایی آنها برای پاک کردن آشفتگی پس از آن دور شویم و توانایی خود را برای جلوگیری از برخی از این مشکلات از قبل در گام های کوچکی که با آن زندگی روزمره خود را انجام می دهیم، بشناسیم. ما به اندازه کافی باهوش هستیم که این عوامل استرس زا را اختراع کرده باشیم و به اندازه کافی احمق هستیم که اجازه دهیم اغلب آنها بر زندگی ما مسلط شوند. مطمئناً ما این پتانسیل را داریم که به قدر کافی عاقل باشیم که بتوانیم فشار استرس زا آنها را از بین ببریم.» -RS