پروژه های تحقیقاتی ژنومیک در استرالیا 9 میلیون دلار بودجه و توضیحات بیشتر را تضمین می کند



بودجه ای به ارزش 6.5 میلیون دلار استرالیا (4 میلیون دلار) به چهار پروژه تحقیقاتی متمرکز بر ژنومیک به رهبری محققانی از دانشگاه اعطا شده است. دانشگاه ملبورن.

اینها شامل پروژه ای است که مجموعه داده بیماران از بیماری های ارثی شبکیه را ایجاد می کند. یک آزمایش خون بیوپسی مایع چند امیکی سریع با استفاده از توالی یابی کل ژنوم. تحقیق با استفاده از توالی یابی نسل بعدی برای توسعهپ راه حل های جدید برای مشکلات سلامت مربوط به آندومتر، مانند خونریزی غیر طبیعی قاعدگی، ناباروری و اختلالات بارداری. و مطالعه ای با استفاده از آزمایش ژنومی و مدل سازی بیماری پیش بینی برای تشخیص و درمان سرطان پروستات.

این پروژه ها با حمایت The Advanced Genomics Collaboration (TAGC)، به فناوری توالی یابی DNA توسط Illumina در مرکز ژنومیک TAGC دسترسی خواهند داشت.


یکی دیگر از تحقیقات مرتبط با ژنومیک 8 میلیون دلار استرالیا (5 میلیون دلار) از بنیاد تحقیقات پزشکی برف دریافت کرده است.

به رهبری دانشگاه کوئینزلند محققان، پروژه به دنبال استفاده از ژنومیک است تا پزشکان را قادر سازد تا خطر ابتلای بیمار به بیماری های مزمن را ده ها سال قبل از شروع علائم به طور دقیق پیش بینی کنند. این مطالعه توالی‌های DNA میلیون‌ها شرکت‌کننده را با تمرکز بر افرادی با اجداد مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند.


محققان از دانشگاه موناش یک نرم افزار هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می تواند اسکن MRI را 10 برابر سریعتر از ty انجام دهدتصویری اسکنرهای ام آر آی که پردازش آنها تا 60 دقیقه طول می کشد تصاویر.

این نرم افزار که McSTRA نام دارد از یادگیری عمیق برای افزایش کیفیت تصویر MRI استفاده می کند همزمان.

Mevan Ekanayake، محقق ارشد و کاندیدای دکترا از دانشگاه، می‌گوید: «هنگامی که بر روی ناهنجاری‌های زانو آزمایش شد، تحقیقات ما نشان داد که McSTRA می‌تواند اسکن‌ها را 10 برابر سریع‌تر انجام دهد و تصویربرداری تشخیصی واضح‌تر و دقیق‌تر از نظر بالینی در مقایسه با آخرین فناوری تولید کند. گروه مهندسی برق و سیستم های کامپیوتری.

هر ساله بیش از 30 میلیون استرالیایی به خدمات تشخیصی دسترسی دارند. با توجه به حجم بالای تقاضا، برخی از آنها مجبورند هفته ها منتظر بمانند تا قرار ملاقات های خود را تضمین کنند و این امر باعث تاخیر قابل توجهی در دریافت تشخیص می شود.

Ekanayake می‌گوید: “تسریع زمان اسکن با این سرعت می‌تواند زمان انتظار بیمار را از بین ببرد و با ایجاد امکان تشخیص به موقع و دقیق‌تر و نظارت بر درمان، جان انسان‌ها را نجات دهد. روش ما همچنین می‌تواند خطرات تشخیصی در MRI را کاهش دهد و هزینه‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهد.” ادعا کرد.



منبع